de set van Mars

Gestart door mars, januari 27, 2009, 06:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

en hoe doet de 17 het?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

mars

#181
Citaat van: Dennis E36 op maart 11, 2010, 17:45:01
en hoe doet de 17 het?


oi,

jawel , hij doet het hoor.

Maar het is net als toen bij mijn eigen PM-17 ( er zijn nog Topic's over , town was ik net lid van het marantzforum).
Namelijk hoewel ik het een mooie versterker vind , is het niet mijn ding.  
Ik bemerk nu het ''wat mij betreft'' ding wat mij niet bevalt. Dat is dat ik hem te lief vind.
Ik vind de pm-17 erg mooi in detail , maar hij mist wat , en dat is BALLEN.
Voorbeeld; als ik ''nothing else matter'' van ''Metalica'' opzet , dan begint deze song met een rustige gitaar , waarop ''Lars'' met zijn drums inzet.   Nou als die drum inzet , versterkt door de PM-17 dan hoor je.....pploff
Terwijl als ik dat zelfde nummer versterkt door bijvoorbeeld ''naim nait 5i'' liet versterken , dan hoorde je na de intro van de gitaar Lars inkomen met een grote KABAAAM HB.

Kortom , nogmaals het is zeker een mooie versterker , hij ziet er mooi uit , lijkt gebouwd voor de eeuwigheid enz enz maar wat MIJ betreft bevalt ie niet zo.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi,


Even mezelf geqoute;

Ik ga zelf deze week trouwens een ''SUGDEN MYSTRO'' luisteren.
Hele goede dingen over gehoord/gelezen.
En ik Sigden een gaaf merk.


Mooie prijs ook wat ik betaal , die ''sugden mystro'' is 6maanden oud en kost nieuw 1400.
En mij kost ie 500.

hahaha ik las de advertentie, en daar stond gaat weg wegens upgrade.

Vraag ik aan die man; en wat voor upgrade ga je doen dan?
Zegt ie; mmmmmmm ik heb een spectral/ passlabs versterker set en magico speakers.
Nou ja toen was ik even stil en zei ...ja idd DAT is upgraden

Wel mooi ook , want de verkoper woont in Ede , maar hij koopt zijn set bij mij om de hoek , bij Chattelin audio''
dus hoef ik niet te reizen , want hij gaat van de week nog even naar Peter Chattelin toe voor een Demo van wat ander spul nog.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Maar Mars ik dacht dat je voor een zwaardere amp zou gaan,de Sugden heeft 50 Watt @ 8 Ohm / 75 watt @ 4 Ohm.

En helaas heeft de Mystro geen pre out ,ik verwacht binnenkort wel weer een andere versterker  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op maart 14, 2010, 19:00:21
Maar Mars ik dacht dat je voor een zwaardere amp zou gaan,de Sugden heeft 50 Watt @ 8 Ohm / 75 watt @ 4 Ohm.

En helaas heeft de Mystro geen pre out ,ik verwacht binnenkort wel weer een andere versterker  :-D


Hahaha lijkt wel of je me kent :wink:


Ja klopt idd allemaal wel , maar ik ben ook gewoon nieuwsgierig hoor naar die sugden. En voor die prijs , weet ik dat ik bij verkoop wel kiet kan draaien.


MAAAAAAAAAAAAAAAAAAR ..hey trouwens , ik weet een rotel 995 met AB te koop voor 275.
Kijk en dat is ook een optie , goeie EV erbij....KLAAAAR  HB

Niet omdat je hem zelf hebt , maar je weet hoe ik de 995 waardeer (al best wel lang trouwens)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

oi mars,

is dit niet iets voor onder je luidsprekers?


link

Verder heeft thepoineer nog een gave voorversterker van Naim in de verkoop. Nog een goeie eindbak en je bent weer klaar.

colinheijloo

Hallo Mars

Ik lees dat je de PM-17 ballen vind missen, maar ik heb ook een PM-17 met 2 Vox 253 MTI luidsprekers , de klank is mooi vol en warm, maar dat kan te maken hebben met de gevoeligheid van je luidsprekers ik bedoel hier niks slecht mee, als je het combineert met een SM-17 eindverster?
en de spikes zijn ook van groot belang zeker met de bass

colinheijloo

Tik foutje  :-D

eindversterker



mars

#188
Citaat van: jowa op maart 15, 2010, 19:50:47
oi mars,

is dit niet iets voor onder je luidsprekers?


link

Verder heeft thepoineer nog een gave voorversterker van Naim in de verkoop. Nog een goeie eindbak en je bent weer klaar.


Waaaahahaha is dit kicke , deze stenen komen van de bouw van de trap van de ''Pathe Bioscoop'' in Den Haag.

Ik heb ze namelijk zelf gemaakt met een slijptol in mijn tuin.


Marco en zijn vader hebben ze nog gezien toen ik ze onder mijn eerste set ''mc-sytems m3'' had zitten.


Ik weet nu ook welke weg ze bewandeld hebben , namelijk eerst naar Leiden en nu staan ze bij ''Metheny''  ( deze had mijn speakers gekocht van de persoon aan wie ik ze verkocht heb , )
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

ll0ll

De cirkel is rond :-D

Maar stel ik zou 2 leuke tegels voor onder m'n speakerstandaarden willen, in zeg maar de kleur zwart, waar kan ik 2 van die tegeltjes het beste halen? Zoiets gaat meestal toch in pakketten van 10 of 20 (ik zeg maar wat) stuks?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

jowa


mars

Citaat van: Paul op januari 27, 2009, 10:24:23
Ik ken je set mars en uiteraard beluisterd, hier vast 1 foto voor Gerard  :-D de rest moet je zelf doen. :wink:



Alstublieft bewijs  :-D
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Shepherd Moon

strakke zuilen  :kwijl:, mooie set  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Mexicaanse Hond

#193
Citaat van: ll0ll op maart 16, 2010, 11:03:51
De cirkel is rond :-D

Maar stel ik zou 2 leuke tegels voor onder m'n speakerstandaarden willen, in zeg maar de kleur zwart, waar kan ik 2 van die tegeltjes het beste halen? Zoiets gaat meestal toch in pakketten van 10 of 20 (ik zeg maar wat) stuks?
Probeer het eens bij een bioscoop, zou ik zeggen.  clown1

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 16, 2010, 12:01:33
Probeer het eens bij een bioscoop, zou ik zeggen.  clown1


hehehehe , alleen is alles nu wel vast gemetseld nopompom  ...................mwoah kniesoor die daar op let.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun