Mooi verwoord Joep.
Idd zoals ik al meer heb beschreven heeft Rob een schitterende set staan die optisch met zijn TV en subwoofer een prachtig plaatje vormt. Rob zijn stem was een beetje hees en hij verexcuseerde zich zelf op voorhand dat hij misschien niet zoveel zou praten als normaal. Nou daar hebben we mooi niks van gemerkt, je kunt Rob aanzetten maar uit.......
Om te beginnen een hele uitgebreide uitleg over de audisey metingen, resultaten en achtergronden. Rob lijkt wel een wandelende encyclopedie........... wat weet die vent veel......... respect. Ik had een paar CDtjes mee genomen dus die eerst maar even d'r in.
Wow wat een bak met laag, we zaten elkaar aan te kijken...... mooi.......
. Na wat geluisterd te hebben en besproken te hebben waar dat overweldigende laag vandaan kwam, bleek uiteindelijk dat de dynamic EQ aan stond. Snel uitgezet en jawel hoor, zo hoort het te zijn
. Dan kwam natuurlijk het serieuze luisteren naar de stereo weergavef waarbij Joep en ik regelmatig van positie in de bank wisselden om een zo "kritsch" mogelijk "verdict" uit te kunnen spreken. Zoals Joep al aagaf mag je een HT set in stereomodus eigenlijk niet vergelijken met een dedicated, vaak veel duurdere, stereoset. Toch hebben we dat lekker wel gedaan natuurlijk en zowel Joep als ik waren het erover eens dat de set van Rob een heel acceptabel stereo geluid ten gehore brengt en dat is gewoon heel erg fijn als je de combi HT en stereo hoog in het vaandel hebt staan.
Vervolgens zijn we overgegaan naar diverse "muziek blu-ray's" oa "Heart" en In the Flesh van Roger Waters. Natuurlijk geswitched tussen Audissey aan en uit. Opvallende is dat bij "uit" de beleving veel onrustiger en opdringeriger is dan met audissey aan. Het is dus weldegelijk een winst en zelfs een hele grote.
Daarna natuurlijk overgestapt naar film. En jawel hoor dit is waar een HT set voor is gemaakt, en zeker die van Rob. Zonder vermoeiend te worden komen alle effecten in volle glorie bij je binnen.
Schitterend.
Inmiddels al weer bijna 11 uur geworden wordt het tijd om afscheid te nemen van Rob, we hebben weer een geweldige avond gehad en is zeker weer voor herhaling vatbaar.
Rob bedankt weer.
lo