Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Idd  een mooi verslag

Maar zoals Robert al zegt  2 totaal verschillende ruimtes    en daar wen je natuurlijk aan    en probeert daar het meest uit te halen   ieder op zijn eigen wijze; naar smaak  :yes:   en dat die smaak dan heel anders uit valt is niet verwonderlijk

Wim misschien kan Andrè iets voor je betekenen met REW  om pieken en dalen en reflecties te zoeken ?

Misschien moet je nog een andere in geregelde set horen om dan te zeggen    van liever niet  :yes:
Ik had het idee dat Andrè het hier nog niet zo slecht vond
maar ik weet wel dat de ruimte enorm belangrijk is  om goed te kunnen weergeven (en die heeft niet iedereen)


Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Het verschil in multEQ en multEQ XT en de nieuwe MultEQ XT32    is het aantal meetpunten dat kan worden aangepast  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Idd iedere ruimte is anders en Wim weet zelf ook wel dat ie kwa laag weergave zeker wel goed zit
Loop je bij hem al over de vloer dan voel je al dat er speling is  :-D
Dit aangedreven door een 12 inch rechtsreeks op de vloer is wel zeer gaaf zeg ik helemaal niks van
Wim weet zelf ook wel wat ie kan verbeteren  :wink:
Het blijft verder een kwestie van smaak
Maar goed Wim wil je Pro en Onkyo heb je nu deze keuze's: http://www.audyssey.com/products?installable%5B%5D=1&pid=56&ptype=All&=Search+Products

Verder blijft een Pro afstelling een kwestie van een deel computerwerk die alles goed zet en als laaste je deel eigen woord erin want er kan zeer veel veranderd worden

Ik heb het zo gedaan dat ik er maar zeker Anouk ook blij mee is,en daarbij zit ik in een bunker waar zeer moeilijk beweging in te zetten is  :-( :-D

Verder was het zeker gezellig en dat is ook zeer belangrijk !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Zeker Rob..misschien wel het allerbelangrijkste. Eigenlijk wel mooi om te beseffen dat er ook met HT geen eenduidig goed en slecht bestaat.

@Theo,

Ik PM je binnenkort even om ook bij jouw de boel even te komen bewonderen en de Pro in opstelling 2 te horen...Ron kan dan bij mij niet meer weg komen met 'je moet het eerst eens horen voordat...." :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Er is idd geen vaste regels hoe je als uitgaanspunt moet gaan beluisteren
Met inregelen zijn er wel regels opgezet zoals de 75 db en verder met de Audyssey om het vlak te krijgen maar goed iedere ruimte en ieder zijn smaak gaat toch zijn eigen geluid geven

Zie het als voorbeeld dat ik front op full range draai en Theo ze afkapt op 60 hz
Werkt allebij en geeft allebij een goed resultaat ,dus een directe lijn van ieder hetzelfde is er niet
En dit geeft toch bij iedereen een ander resultaat met als uitgangspunt dat we allemaal een goeie surround bubble willen hebben  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ben nu nog wel meer nieuwsgierig naar de set van Theo geworden. Kijk, de Pro afstelling is gewoon helemaal super maar ik mis de dynamiek die ik gewend ben. Als ik met behoudt van die dynamiek de mooie Pro bubbel kan krijgen ben ik wel om. Daarom de nieuwsgierigheid van een Pro in een totaal andere setting...wat de verschillen zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Klopt helemaal

Rob had zelf eigen wensen kwa afstelling   bv de sub moest high blijven meedoen het hoog moest doorlopen enz

Hier heb ik Ron de volle vrijheid gegeven kwa afstellen   en samen kwamen we tot de conclusie dat de huidige afstelling toch echt het mooist klinkt zowel voor mij als hem.

De rears (vloerstaanders) zijn mijn zwakke punt (monitoren iets hoger aan de muur hebben de voorkeur)  maar Ron heeft ze prachtig afkunnen stellen

Het verschil in pure(sourse) direct en de audysseyzal dan ook wel komen (zoals Andrè  al opmerkte) door het niet high-level aansluiten en afstellen daarvan of het minder mooie laag van de Kef`s
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Vind het wel mooi hoor hoe jullie allebei met Pro werken en daar dan toch, ondanks dat Pro een eenduidig studio referentie geluid zou moeten maken, zo verschillend over denken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 11:36:02
Epiloog:  :lol:
Bij thuis komst heb ik later nog snel weer een aantal DVD's BR's opgezet die ik bij Rob ook had gehoord. Omdat de klank van Rob zijn set nog vers in mijn geheugen zat kon ik zo goed en zo kwaad als dat dan nog gaat een vergelijk maken. Waar het bij Rob breed uit alle voor speakers komt heb ik heel anders een plaatsing in het midden. De hoge tonen in het intro van Phil Collins In The air Tonight zaten bij Rob echt l & R in de speaker maar kwamen bij mij alleen uit de center. Ik verbaasd als ik was mijn oor tegen de center aan gedrukt en wat schetst mijn verbazing? De center doet op dat moment helemaal niet mee :-o. De plaatsing van mijn fronts is door mijn stereo tic zodanig dat ik dat soort dingen gewoon strak in het midden heb. .

zouden je ingedraaide fronts ook mee te maken kunnen hebben..
moeje voor de lol eens rechtuit of naar buiten (toe-out) draaien..

CiteerMijn conclusie:
Het gaat voorlopig geen Pro worden bij mij. Het zal bij mij thuis, als je er metingen en computer programma's op los laat, wel niet zulke mooie grafieken laten zien maar de beleving is er des te meer.
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van smaak maar ik krijg de indruk dat Pro je eigen smaak naar de achter grond drukt en een geluid uit het boekje neerzet. Het mag voor mij wel wat levendiger.

zoveel is imho zeker: het is een referentie waar naartoe gewerkt/geregeld wordt
in jouw set bvb zou je wel eens wat 'druk' kunnen verliezen..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Geloof me maar Still heb al heel wat gedraaid. Ik ervaar dat juist als een groot goed. Bepaalde frequenties gaan naar het midden in de regel de zang stemmen. Vindt dat persoonlijk heel mooi. Stem in het midden en de muziek daar mooi breed over heen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 13:46:54
Geloof me maar Still heb al heel wat gedraaid. Ik ervaar dat juist als een groot goed. Bepaalde frequenties gaan naar het midden in de regel de zang stemmen. Vindt dat persoonlijk heel mooi. Stem in het midden en de muziek daar mooi breed over heen.

is ook prima zo, als mid-fan nog eens ingedraaid (nadruk), bij een goeie mix etc..

nog een opmerking: ADSY is vooral een tool, om problemen aan te pakken
of om verschillende speakers goed/beter op elkaar af te stemmen, evt met PRO nog diepgaander..

in een goeie akoestiek brengt het m.i. niet altijd zoveel meerwaarde
bvb: jouw mooie weergave in pure direct of kijk maar eens naar de set van rex (jongstleden)
of al die mooie pure stereo sets hier..  :wink:


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Martin

Leuk verslag.

Ik zou onder je subs geen tegels plaatsen, maar subdudes. Ik had ook tegels maar met die dudes een veel strakker laag. Even googlen en je kom ze met een mooi prijsje tegen

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WimPeu

Vind die dingen zo lelijk in vergelijking met die mooie marmer platen die ik nu al onder mijn fronts heb liggen. Daar had ik ook al een mooie verbetering mee kwa laag.
Zal het nog eens overwegen Martin.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Een mooie tegel staat idd wel netter als een subdude
daarom ook hier een nette op maat gemaakte tegel eronder
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Martin

Voor inde woonkamer zou ik het ook niet zo gauw doen, maar in een donker hol zie je er toch niets van.
Bij mij klinken de subs een stuk beter dan met betonnen tegels.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok