Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Brutus

Laat die ramen maar trillen, wel zorgen dat ze goed in het glaskit zitten  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

RHK

Haha jij bent echt een uitverkorene in de subwoofer omgeving, waar ik nog twijfel over wat mijn nieuwe sub moet gaan worden, ben jij al vele stations verder. Nu komt ie, denk jij dat deze sub van Klipsch hetzelfde (of beter) kan bereiken dan een Rel T9i?  Heb er wel een gedachte over, maar vind het toch interessant om jouw inzicht hierin te horen. Scheelt wel de helft in aanschaf met een Rel, ook prettig natuurlijk.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

Citaat van: RHK op juli 18, 2017, 17:49:16
Haha jij bent echt een uitverkorene in de subwoofer omgeving, waar ik nog twijfel over wat mijn nieuwe sub moet gaan worden, ben jij al vele stations verder. Nu komt ie, denk jij dat deze sub van Klipsch hetzelfde (of beter) kan bereiken dan een Rel T9i?  Heb er wel een gedachte over, maar vind het toch interessant om jouw inzicht hierin te horen. Scheelt wel de helft in aanschaf met een Rel, ook prettig natuurlijk.

Lastig is dit ,ik heb er idd al zeer veel gehad en tot nu toe heb ik er 2 die zijn werk perfect doen op 2 manieren
Mijn oude Stadium III waar ik zeker nog wel eens aan terug denk was voor muziek wel beter als de klipsch
Verder moet ik zeggen dat 1 klipsch gehakt maakt van de stadium III met films
Grotere driver meer wattage !,Nu ik er 2 heb moet ik zeggen dat het laag strakker is geworden en het boom effect wat minder is geworden ,kom zo richting de Stadium III terug
Maar met films word ik nu nog steeds stil in mijn eigen bank wat 2 15 inch woofers kunnen doen

Ik nodig je hierbij uit ( andere mogen natuurlijk ook ) om eens binnen te vallen voor advies en uitleg over subwoofer en wat het beste kan bij de wensen

Ff voor de andere kant van het verhaal technisch gezien heb ik de T9i bekeken online op de site van Rel
Ziet er zeer mooi uit kwa afwerking en heeft vermogen genoeg 300w
Alleen het opgegeven afval punt blijft hoog liggen
Mooi voor muziek jammer denk ik kwa films
In mijn ogen moet je zeker wel een sub hebben die de 20 hz eruit kan krijgen op zeker wat volume zonder al te veel vervorming
Dan komen woofer groote en RMS zeker wel te boven !

Ook kan ik geloven dat niet iedereen de ziekte heeft van Marco en Wim en mijnzelf natuurlijk op het forum heeft

Bij deze lijst ff uit mijn kop aan subwoofers die ik gehad heb
JBL bass pro
Rel Q100e
Rel Quake II 2x
Rel Strata 5
Rel Strata 2
Rel Stentor
Rel Stadium III
Klipsch Sw 112

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Foto van de opstelling nu
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Frits Denon

Hoi,

Wil graag een beroep doen op jouw kennis en ervaring als ik het rijtje subs zie die je al gehad hebt.

Ik gebruik in mijn beide sets Rel Quake 150.
Boven alleen in stereo en beneden in een stereo opstelling voor zowel muziek als films.
Boven in de stereo set ben ik zeer tevreden met de geluidskwaliteit. DE Rel hoeft maar weinig toe te voegen aan de beide Hepta Four Tunes.

Ik merk echter dat in de set beneden, zelfde speakers, bij films de Rel wel wat tekort komt. Geluid van de Rel vervormd bij erg lage frequenties.

Wat zou daar dan een goed alternatief zijn voor een betere sub? Liefst via Speak-on, is voor stereo gebruik mooier.

De plaatsings afmetingen zijn voor hoogte en breedte maximaal 30 x 30 cm. Mijn tv kast heeft niet meer ruimte.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Stadium III

Hoe staat de rel ingesteld beneden ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Frits Denon

Ook via speak-on, op het gehoor met weinig toevoeging in het laag. Niet op slam.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Frits Denon

Mode op 4, Rolloff 30Hz, Depth. High level op 3/4.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Stadium III

Zet mode eens op 2
Crossovet eensvrichting de 45 hz en volume half open high level
Low level paar tikkies meer
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Frits Denon

Low level is bij mij niet aangesloten, gebruik alleen de high level.

Andere instellingen overgenomen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin


Stadium III

Alleen maar high level dus geen lfe kanaal ,mode op 1 zetten
High en low level tegelijk met low als lfe kaneel mode op 2 of 4 zetten
Alleen high level 1 of 3 maar begin maar op 1
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Ben er al ff uit ,2 of 4 gebruiken verkeerd om  :-o :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4