De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

wat ik me afvraag, wanneer je het over het maximale uit de set te halen, weet je waar die max ligt.
maw, weet je wanneer je klaar bent....?

magnetisch veld bij speakers, zal wel aan de afmeting van de magneten liggen in hoeverre deze buiten de kast te meten is. ook kan enige magnetische afscherming dat natuurlijk verdoezelen.

qua magnetisme, ik raad het je niet aan je pinpas bij mijn speakers te houden....  :-D

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op januari 24, 2010, 19:40:28
Hoi Marco

Ik denk niet dat Edwin letterlijk zegt dat de PS Audio slecht is ... is ie ook niet, heb hem zelf en  vergeleken met veel andere stekkerblokken en die is echt veel beter dan het gemiddelde ...
Ik denk dat Edwin bedoelt dat op het punt van afscherming de PS minder presteert dan het blok van Fritz.


Have fun!

AJ



AJ , jij beschrijft het exact zoals ik het bedoelde .

De PS-Audio is zeker niet slecht , sterker nog het is zo'n beetje de beste op de wereldmarkt .
Alleen wat de afscherming betreft is het filter niet 100% afgeschermd , en op dat punt valt die door de mand .

En Fritz zijn stekkerblok presteerd nog wat beter dan de PS-Audio .




Groeten  EDWIN  B


HiFi gek

Citaat van: marvin op januari 25, 2010, 17:46:55
wat ik me afvraag, wanneer je het over het maximale uit de set te halen, weet je waar die max ligt.
maw, weet je wanneer je klaar bent....?




Dat is niet zo moeilijk te beantwoorden .

Als je nog steeds na een tweak toegepast te hebben winst boekt dan zit je set nog niet op zijn maximum kunnen .
Dat geld ook voor de kabels , ik weet inmiddels uit ervaring die ik heb opgedaan samen met Fritz dat een Siltech - Forbes Lake G6 (satt) een behoorlijke winst opleverd t.o.v. mijn Kharma interlink .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op januari 25, 2010, 17:54:30

Dat is niet zo moeilijk te beantwoorden .

Als je nog steeds na een tweak toegepast te hebben winst boekt dan zit je set nog niet op zijn maximum kunnen .
Dat geld ook voor de kabels , ik weet inmiddels uit ervaring die ik heb opgedaan samen met Fritz dat een Siltech - Forbes Lake G6 (satt) een behoorlijke winst opleverd t.o.v. mijn Kharma interlink .



Groeten  EDWIN  B

een winst van wat ?

wat is je referentie dan die is dan toch allang niet meer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op januari 25, 2010, 17:50:00

AJ , jij beschrijft het exact zoals ik het bedoelde .

De PS-Audio is zeker niet slecht , sterker nog het is zo'n beetje de beste op de wereldmarkt .
Alleen wat de afscherming betreft is het filter niet 100% afgeschermd , en op dat punt valt die door de mand .

En Fritz zijn stekkerblok presteerd nog wat beter dan de PS-Audio .




Groeten  EDWIN  B




Maar dat hoogfrequent (want dat is het) word toch door de bouw van een versterker al geelimineerd ? dus waarom afscherming ? eigenlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

viceadmiraal61

audiophile broeders..kijk edwin en ik zorgen door middel van een volledige afscherming dat alle ema ujd /fge.
hoog fre laag fr kortom alle elctric ellende buiten blijft..app kan je door middel van koperen hulzen en afgeschermde
power kabel en de six pack hele maal verschoonen zo als onze belgen dat zeggen ..een luidspreker is niet af
te schermen magn wel van binnen uit omdat ze dichter bij tv kunnen staan maar niet anders om
dan is het niet leuk als je alles afgeschermd hebt een of twee schermerlampen dicht bij luidsprekers de
boel weer verpesten..we weten toch dat er een signaal plus naar de luidspreker gaat en min weer terug
daar komt dan ook de vervuiling mee..dus ik geef maar vast een voorzet alle lampen er uit behalve uit
de versterker....het luisteren in het donker geeft nog meer kippenvel...

HiFi gek

Citaat van: jwx op januari 25, 2010, 18:18:51

Maar dat hoogfrequent (want dat is het) word toch door de bouw van een versterker al geelimineerd ? dus waarom afscherming ? eigenlijk


Deze vraag kun je beter aan Fritz stellen , die heeft zich er 100% op gericht .
Daardoor zal hij ook de theorie erachter fijlloos uit kunnen leggen .

Ik oriƫnteer mij meer op de gehoormatige resultaten i.p.v. de theorie erachter .




Groeten  EDWIN  B  

HiFi gek

Citaat van: jwx op januari 25, 2010, 18:01:43
een winst van wat ?

wat is je referentie dan die is dan toch allang niet meer



Een winst van wat ? ( jouw vraag )

Dat lijkt mij nou niet zo moeilijk wat ik daar mee bedoeld .
Als je genoeg ervaring hebt met het kritisch beluisteren van opnamens hoor je ook of een verandering in de set een verbetering of een verslechtering opleverd .


Wat is je referentie dan , die is dan toch al lang niet meer ?  ( Jouw vraag )

Ook die vraag is makkelijk te beantwoorden .
Je referentie op dat moment is het onderdeel of tweak die je al in gebruik hebt in de set , en die je dan gaat vervangen door een nog beter presterend onderdeel of tweak .
Je weet hoe het te vervangen deel klinkt dus is dat je referentie op dat moment .
Als ik mijn Kharma interlink vervang door die genoemde Siltech interlink dan is die Kharma interlink op dat moment van testen mijn referentie .
Van daar uit bepaal ik wat er met het geluidsbeeld van de Siltech gebeurd , en of dat een verbetering of een verslechtering betreft t.o.v. de Kharma .





Groeten  EDWIN  B

JohnWx

#233
Dan heb je steeds een andere referentie ? :?

De referentie is toch een stem of een instrument lijkt mij van een opname bijvoorbeeld dat wil je bereiken om dat zo getrouw mogelijk te benaderen dat is het ijkpunt.

Volgens mij moet je uit gaan van de bron

Hoe jij het beredeneerd en Fritz ook blijf je eeuwig doorgaan.



Wat is ervaring ?
Kritisch beluisteren van opname's ?
Zou eerder kritisch gaan luisteren hoe een harp of een viool klinkt dan een gemanipuleerde opname !
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Oi @ Frits,

Met belangstelling volg ik jullie avonturen in het audio gebeuren.
En sommige  dingen denk ik zelfs ook het zelfde over.

Maar wat betreft luisteren in het donker , wil ik toch wat kwijt.
Het is namelijk zo, dat we allemaal beter , zuiverder en richtingsgevoelig kunnen luisteren als het nacht is of een tijdje donker is.
Dat is namelijk natuur; vroeger toen we nog dicht bij de natuur stonden , brak met het invallen van de nacht een gevaarlijke tijd aan.
Daarom zijn onze zintuigen op die periodes van de dag extra geprikkeld en sensitief.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

viceadmiraal61

je kan ook je ogen sluiten ..je weet blinde mensen horen beter edwin zeer goede uit leg over
het ref kader...dat is simple ....de set zo als hij nu klinkt ..we veranderen wat en dan komt het vergelijk wat
is nu beter de set zo als die was... of de set zo als hij nu na de verandering klinkt jwx denk maar eens aan de
dame op hoge hakken blokjes weg geen inkijk...blokjes terug in kijk de dame  staat hoger in het geluids beeld
we konden het horen maar niet zien ...dat vonden we toch wel jammmmmmmmmmmmmmer

JohnWx

#236
Citaat van: viceadmiraal61 op januari 25, 2010, 21:19:28
je kan ook je ogen sluiten ..je weet blinde mensen horen beter edwin zeer goede uit leg over
het ref kader...dat is simple ....de set zo als hij nu klinkt ..we veranderen wat en dan komt het vergelijk wat
is nu beter de set zo als die was... of de set zo als hij nu na de verandering klinkt jwx denk maar eens aan de
dame op hoge hakken blokjes weg geen inkijk...blokjes terug in kijk de dame  staat hoger in het geluids beeld
we konden het horen maar niet zien ...dat vonden we toch wel jammmmmmmmmmmmmmer

Ja maar moest die dame wel 10 cm hoger ?

Daar zit hem de kneep en dat is het probleem met alle dingen waarbij het woord geloof in voor komt

Ik heb het ervaren maar weet niet of het voor mij meer of minder dan de referentie was


De referentie is toch altijd het instrument wat een artiest bespeeld of een stem die iets zingt

Ik had vandaag een lang gesprek met Hans Pol over referentie etc. en meer audio gerelateerde dingen en daar kwam toch steeds weer naar voren dat de artiest of het instrument de referentie is niet een set die steeds veranderd op een gegeven moment is iets niet meer geloofwaardig en word het komisch



ps: Met Onno gaat het goed ga volgende week naar hem toe met Hans samen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Citaat van: jwx op januari 25, 2010, 20:54:00
Hoe jij het beredeneerd en Fritz ook blijf je eeuwig doorgaan.

dit is ook mijn gedachte, een gebed zonder end.
de installatie heeft weinig meer met HiFi te maken, meer MyFi.
niet dat dat erg is hoor....

mars

#238
Oi@JWX

ja Natuurlijk , daar heb je ook helemaal gelijk in .

de referentie voor een goede stereo set zal altijd en in het gunstigste geval een live performance zijn.

Maar ja joh , je weet er zijn ook mensen die erg mooie sets hebben en er echt blij mee zijn , maar die nooit of heel lang geleden naar een live optreden zijn geweest.

Is helemaal niks maar dan ook niks mis mee , maar in zo'n geval kan je volgens mij niet spreken , dat ze een set in huis hebben om het live of realiteist gevoel te benaderen of te ervaren.
dit soort mensen weten gewoon niet hoe iets live kan klinken.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: marvin op januari 25, 2010, 21:39:11
dit is ook mijn gedachte, een gebed zonder end.
de installatie heeft weinig meer met HiFi te maken, meer MyFi.
niet dat dat erg is hoor....

Myfi  pompom

mooie 12de foto heb je op mijn pils staan  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject