De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op december 06, 2009, 14:43:18
Hoi Edwin

Wat een bijzonder leuk en interessant iniatief. Ik ben er heel erg benieuwd naar en heb vooral een leuke middag!

Grtzzz

AJ


Ja Bert , het was zeker interesant .
Het kwam voor mij vooral als een verassing om weer eens naar het versterker type te luisteren die ik zelf toch ruim 3 jaar in mijn bezit heb gehad .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Hier volgt het luister verslag tussen mijn Accuphase E-408 en de Marantz PM14mk2 ki van forumlid LO .

Om 13:00 uur belde Leo aan bij mij met zijn versterker netjes ingepakt in de originele doos en een tas vol diverse cd's .

Om te beginnen hebben we de Marantz eerst correct uitgepoold met het netsnoer , zodat je weet in welke stand de steker in de wandkontakt doos moet , hoogste waarde is fout , de laagste waarde is juist .
Wat je meet is in feite de lekspanning naar aarde als ik het goed verwoord , dat doe je met een digitale multimeter op de stand wissel spanning .

De Marantz kwam bij mij in het audiorack te staan evenals de Accuphase dus .
En als we wisselden van versterker namen we steeds hetzelfde netsnoer hiervoor , mijn Siltech : Ruby Hill G6 (satt) .
Deze 2 punten zijn erg belangrijk met een direct vergelijk omdat je dan een konstante gelijke factor hebt .
Het heeft dus geen enkele zin om te testen met 2 verschillende merken en type netsnoeren , en 1 versterker in het rack en de ander op de vloer heeft ook geen zin i.v.m. de ontkoppeling .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan nu de verschillen tussen beide versterkers .


Het gaf eigenlijk niet verrassend  het verschil wat ik ook in mijn gedachte had .
Zoals ik het toen destijds ervaarde met de test tussen mijn vorige PM14mk2 ki en mijn huidige E-408 zo ervaarde ik de verschillen nu ook ongeveer .

Het valt vooral op dat de dynamische kracht van de Accuphase groter is , en dan met name in het laag , maar ook met bijv gitaarwerk en ander soort dynamische uithalen zit er meer pit achter .
Bij de Marantz mis je ook de luchtigheid die de Accuphase wel hebt .
De Marantz heeft een wat donkere klankkleur terwijl de Accuphase meer helderder en wat sprankelender klinkt .
De acccuphase heeft een wat breeder stereobeeld .
En zangstemmen op de Accuphase klinken levens echter .

De verschillen zijn uiteraard niet schokkend groot maar waren wel duidelijk waarneembaar voor mij en voor Leo .
We hoorden beide eigenlijk dezelfde verschillen tussen de beide versterkers en dat is belangrijk .
Is de Marantz dan slecht volgens mij , nee zeker niet gezien zijn nieuwprijs , maar de Accuphase gaat wel een aantal stappen verder .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



We hebben geluisterd van 13:00 tot 15:30 uur en een behoorlijk aantal cd's gedraaid , geen enkele sacd gedraaid deze keer .
Leo bedankt dat je mij de mogelijkheid hebt gegeven om de PM14mk2 ki nog eens te beluisteren in mijn huidige set samenstelling .





Groeten  EDWIN  B





lo

Hoi Edwin,

Goed omschreven wat onze bevindingen waren  :yes:. De PM14 is inderdaad gewoon een goede versterker, maar de accuphase gaat inderdaad een stap verder in dynamiek, helderheid en kracht. Het is een leuke middag geworden met wederzijdse uitwisseling van onze CD's die we beiden over en weer erg goed vonden.
Iets om zeker nog eens te herhalen maar dan bij mij :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cheese

leuk om te lezen hoe gezellig en interessant een ontmoeting met een mede forum genoot kan zijn.


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

bramdg

Citaat van: cheese op december 06, 2009, 21:33:13
leuk om te lezen hoe gezellig en interessant een ontmoeting met een mede forum genoot kan zijn.


gr kees

zeg wel ....heel erg leuk om dezelfde passie te kunnen delen samen .... :-D

Met veel intresse het leuke verslag gelezen .....

ik denk dat Dennis E36 met veel intresse het ook zal lezen en ook nog eens een beetje meer erg tevreden zal zijn met zen PM14mkIIKI aankoop :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

lo

Citaat van: cheese op december 06, 2009, 21:33:13
leuk om te lezen hoe gezellig en interessant een ontmoeting met een mede forum genoot kan zijn.


gr kees

Citaat van: bramdg op december 06, 2009, 21:41:13
zeg wel ....heel erg leuk om dezelfde passie te kunnen delen samen .... :-D

Met veel intresse het leuke verslag gelezen .....

ik denk dat Dennis E36 met veel intresse het ook zal lezen en ook nog eens een beetje meer erg tevreden zal zijn met zen PM14mkIIKI aankoop :yes:

Klopt als een bus was leuk bij Edwin. Binnenkort zal ik nog eens proberen neer te pennen wat de eigenschappen van Edwin zijn set zijn.
En mbt de PM14, vergis je niet dit is gewoon een verrekte goeie versterker. Alleen in een set met top componenten en een competitie met een top versterker, tsja dan moet hij zijn meerdere erkennen notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 06, 2009, 18:29:32
Hoi Edwin,

Iets om zeker nog eens te herhalen maar dan bij mij :-D

groet,

lo



Ja , dat gaan we binnenkort maar eens doen .
Daar hebben we het al over gehad bij mij thuis .



Groeten  EDWIN  B

lo

Edwin,

Zoals je bij de beschrijving van mijn set kunt lezen het ik de SA-7 ook dmv XLR op de accuphase aangesloten gehad. Het geluids nivo gaat inderdaad een stuk omhoog maar was bij de e-450 toch mooi en beheerst terug te regelen. We hebben ook nog het volume met, volgens mij 3db, terug gebracht dmv de attenuator knop. Deze knop zit ook op jouw e-408. Heb je dit wel eens geprobeerd samen met Fritz bij het testen van XLR op jou set?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Een aantal forumleden hebben het inmiddels al gelezen op de  " eigen set pagina van Viceadmiraal61 " van Fritz .

Ik wil het toch ook nog even vermelden op mijn eigen set pagina .

Ik ben sinds kort toegetreden tot het gouden oren luisterteam van STS-Digital , ik maak nu dus deel uit van zijn luisterpanel .

Zo krijg ik dan o.a. de taak om nog niet uitgebrachte cd's /sacd's thuis op mijn eigen set te beluisteren en te beoordelen en daar dan mijn mening over te geven naar STS-Digital .
Daar behoren ook de originele masters bij van de High End demo sacd's en nog veel meer .

Ook zal ik met regelmaat de kans krijgen om Fritz zijn live opname registraties bij te wonen waar ik dan een hoop van kan leren .


Ik ben er natuurlijk erg trots op dat Fritz van STS-Digital mij deze kans geboden heeft .




Groeten  EDWIN  B















cheese

ja mag je ook trots op zijn......gefeliciteerd en veel plezier er mee.



gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

mars

oi

van harte gefeliciteerd.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Martin

gefeliciteerd, zo'n kans krijg je niet vaak.

gr Martin
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Tigger

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Hoi Edwin,

Heb je nog kunnen experimenteren met de attenuator knop op je versterker?

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.