Denon ---> Marantz en de verschillen in bouw en techniek

Gestart door Paul, januari 10, 2009, 20:05:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scanspeakman

.......en eigenlijk vind ik het raar dat de verschillen nog dusdanig groot zijn. Die twee vallen nota bene onder hetzelfde bedrijf.

Scanspeakman

Marvin


SB_Marantz

D&M Holdings (TYO: 6735) is a Japanese corporation that owns several audio and video brands. It was formed in 2002 from the merger of Denon and Marantz. It has acquired several other companies since that time. As of March 2005 RHJ International [1] is the majority owner, which is associated with Ripplewood Holdings. Eric C. Evans is the current CEO and Chairman of the Board.


[edit] Holdings and brands
Denon
Marantz
McIntosh Laboratory
Digital Networks North America
Escient
ReplayTV
Rio (digital audio players)
Creative Technical Network (CTN)
Boston Acoustics
D&M Professional
Denon DJ
Snell Acoustics
D&M Premium Sound Solutions
Allen & Heath
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz 81

dat maakt het toch niet hetzelfde bedrijf  in de zin van het maken van producten en visie van klank kwalitiet enzv :-) ze hebben alleen een overkoepelend orgaan wat al die bedrijven heeft opgekocht

SB_Marantz

Weet jij dan hoe het intern geregeld is met research e.d.?
Dat overkoepelende orgaan bepaald een hoop zaken anders. (stuurt aan)

Grofweg gezegt één pot nat.  :wink:

De tijd dat Marantz ook echt Marantz was is allang voorbij.
1965 om precies te zijn.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Hoeft niet, er zijn duidelijke verschillen.
Vaak is het alleen financieel overkoepelend.  :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marantz 81

vindt het beetje onzin dat het echt marantz was tot 1965 veranderingen heb altijd binnen bedrijven ,ze maken nog steeds hele goeie audio en winnen er veel prijzen mee , dat er mensen zijn die die ouwe spullen geweldig vinden kan ik opzich wel begrijpen ,maar ik vindt het achterhaalde technieken

bijvoorbeeld een sportwagen uit die tijd is nostalgisch om te rijden je rijkt en proeft :lol: de benzine maar roesten aan alle kanten gaan elke keer kapot maar kan niet op ,tegen de supersport wagens uit de jaren 90 ,leveren 3 keer zo veel vermogen uit zelfde motor veeeeeeeeel betere wegligging ga zo maar door

auto,s van tegenwoordig zijn nog veel beter alleen helemaal volgepropt met allelei electronica waar je niks aan hebt ( als je kunt rijden )

SB_Marantz

#22
Waarom is dat onzin?
Toen Saul zijn bedrijf verkocht was het feitelijk alleen nog in naam Marantz.
De Tuschinski broertjes die Marantz kochten waren gelukkig erg enthousiast anders was het merk direct ten onder gegaan.
Philips heeft het merk goed vernaggeld op CD-speles na.
Nu Marantz Japan (D&M) alweer een paar jaar op eigen benen staat is het merk verschillende nieuwe wegen ingeslagen.
En ik moet zeggen dat de low en mid-end producten met de nieuwe 3 serie er leuk uitzien.



Achterhaalde technieken?
Leg me dat maar eens uit dan.

Het enige wat er echt veranderd is of eigenlijk toegevoegd zijn de surround versterkers.

Kwa stereo gebeuren is er geen drol veranderd.
Ze werken nog steeds met standaard push / pull trapjes.

Een nieuwe naam geven aan een discrete op-amp zoals een HDAM is pure verkoop proza.

Tevens vind ik je vergelijk met auto's niet relevant.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

CiteerPhilips heeft het merk goed vernaggeld op CD-speles na.

okee, dus iedereen die een versterker van marantz bezit met PM ervoor en +- vanaf 1980 tot heden heeft staan.
Heeft blijkbaar troep staan, gewaagde uitspraak van iemand die geen technische achtergrond heeft, of aan het opbouwen is.   :schater:

CiteerKwa stereo gebeuren is er geen drol veranderd.
Ze werken nog steeds met standaard push / pull trapjes

1965> klasse A, klasse D laat staan hybride ic's.  :schater: 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

#24
Raakt kant nog wal dit antwoord.

Klasse A is dus geen push / pull config. volgens jou?  :-D

Over technische achtergrond gesproken.  :wink:

Tevens gaat het over achterhaalde technieken.  :schater:

Lees voor de gein even je tientallen postings na waarin je notabene zelf de PM-80 en consorten / het klasse A gebeuren en nog veel meer in de uilenzeik zet.

:schater: :schater:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

#25
Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2009, 16:46:35
Philips heeft het merk goed vernaggeld .
mwa ik vind van niet hoor.

bekijk deze site eens : http://www.marantzphilips.nl/ en zie wat een snoepjes er staan  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Ben dit topic gestart met:Denon ---> Marantz en de verschillen in bouw en techniek.

Waar gaan we nu weer over neuzelen  :x over dat de een misschien een soldeerbout beter vast kan houden dan de ander. :gaap: bla bala bla bla bla..................... frusty violent1

Mocht hier wederom niet zinvol in gepost worden mag dit topic van mij op slot. :wink: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

idd paul je hebt gelijk,laten we het gewoon weer over de verschillen tussen Denon en Marantz gaan hebben ,en dan graag met een gezonde onderbouwing  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Mij best.
I just go with the flow......... :wink:


Zet eens 2 nieuwe in prijs vergelijkbare modellen tegenover elkaar. (nudie)

Bv een nieuw surround model.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2009, 18:57:23

Zet eens 2 nieuwe in prijs vergelijkbare modellen tegenover elkaar. (nudie)

Bv een nieuw surround model.
natuurlijk,of een paar oudere apparaten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)