Hallo,
Zoals jullie merken heb ik nog niet zo lang een nieuwe home cinema set, dus ik barst van de vragen. Nu het volgende: ik wil de speakers zo nauwkeurig mogelijk afstellen, zodat het geluid aangepast wordt aan de ruimte waarin mijn set staat opgesteld. Hiervoor heb ik de auto afstelling i.c.m. de microfoon (Audyssey )gebruikt. Op zich werkt dat prima. Alleen zie ik dat de afstanden van -met name de surround speakers en de sub- niet helemaal nauwkeurig worden weergegeven. Enkele vragen:
1. Moet ik achteraf uberhaupt afstanden gaan wijzigen, of 'verklooi' ik dan alle berekeningen die het auto systeem heeft uitgevoerd?
1. Als ik de afstanden achteraf -manueel- aanpas, stelt het systeem de vertragingen dan automatisch bij?
2. Bij de sub gaat het auto systeem falikant de mist in (of is dat juist de bedoeling??): de sub staat in werkelijkheid op 3.5 meter, het systeem geeft aan: 1m20. Verder zie ik dat bij de speakerinstellling van de sub ''-12DB'' staat. Als ik de afstand manueel wijzig naar de juiste afstand, wordt dan ook het aantal DB, overeenkomstig aangepast, of staat dit er los van?
3. De surround speakers zijn in principe 'small'', echter het auto systeem geeft aan ''large''. Is het een probleem als ik deze naar ''small'' terugzet, of moet ik daarvan afblijven?
Alvast dank voor de reacties....
Michel