werkelijk klankverschil tussen kabels?

Gestart door bertheeren, november 19, 2008, 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

renes59

#255
Behalve 20 september. :-)
Mijn mening over klankverschillen is bekend. Ik heb MonsterZ1 bekabeling bij mijn luidsprekers, deze zaten bij de koop van de luidsprekers in. Heb daarna weleens vergeleken met Cat5 kabel en goedkope kabel van Speaker&Co, kon geen verschil horen.
Heb 6 soorten interlinks: DIY, Monster950i, Karwei, Gamma, Oehlbach en dropveter. Je raadt het al ik hoor niet welke er tussen zit. Tussen de cd en vv zit DIY en tussen vv en ev ook, hebben de juiste lengte en zijn heel soepel. Het draad waarvan de DIY interlinks zijn gemaakt is het draad wat ook intern in de versterkers is gebruikt. ( draad wordt gebruikt in de mobieltje van Ericsson)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Ach we gaan er gewoon een leuke dag van maken en ervaringen uitwisselen.
Wat mij betreft zet ik alles eerst op standaard.
Gaan we genieten van muziek enz. luisteren we een paar favo cd's af.
Hierna bouw ik de boel om steek de stekker in de bekende sts blok en luisteren de zelfde cd's nogmaals.
Hierna gaan we (muziek) wereldreis maken en gewoon beleven wat voor een prachtige muziek er al niet wordt gemaakt.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Musicman

Citaat van: renes59 op september 06, 2010, 12:11:07
Het wordt een mooie dag. :yes:

En daar gaat het om!!!!!

Ik wens jullie een fijne dag en .........vergeet niet te genieten onder het luisteren!! :wink:

Greetz, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

viny

Nu heb ik geen zin om dit hele topic door te spitten,maar ik zou wel graag mijn ervaring willen geven.

wij hebben de ervaring met buizen versterkers en hoorn speakers dat de beste prijs kwaliteit verhouding 50 cent per meter is.
Natuurlijk zijn er verschillen hoorbaar ,maar staan deze wel in verhouding tot de geboden verbetering.

Ik heb nu een da convertor van tentlabs staan ding koste ong 1500 euro ,en dan moest je deze nog zelf bouwen.Is dit dan wel in verhouding tot de rest van de keten.Denk het niet maar het klinkt waanzinnig,en als je de toekomstige plannen mee neemt dan is dit het zeker waard

Maar voor honderden dan al niet duizend euro of meer uitgeven aan interlinks nee dat staat bij mij niet in verhouding.
Maar dit is mijn bescheiden mening.
groeten
Vincent

RP

Ik zal maar even doorgaan op klankverschil per kabel.
Ruim een maand geleden en set Audio Monnitor's Bronzebx2 aangeschaft.
Volgens rescencies een uitstekende speaker en aangesloten op mijn 4001 versterker met Monstercable
Na vier weken inspelen viel er nog geen geluid uit te krijgen en klonk alles even dof.
Na veel gepieker naar een zaak gestapt in huishoudelijke artikelen waar ze ook speakerkabel verkochten.
Zag een rol waar opstond :speaker cable transperant 2maal 6.00 en volgens het kaartje zilver doorvlochten en verder geen merk er op.
Thuis aangesloten en je moet me niet vragen wat een hels karwei het was om de kabel aan de versterker te bevestigen.
Nu moet ik vermelden dat de lengtes een meter of 8 waren dus voor hifibegrippen ongehoorde lengtes.
Versterker aan en ik ben haast van de bank geploft:
Wat klinkt dit werkelijk schitterend en dit opeen relatief goedkope versterker als de 4001 die ik weer had neer gezet ter vervanging van mijn helaas weer ter ziele gegane pm80.
Voor mij geen vdh of iets anders maar alleen deze kabel!
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Whisper.nl

Hi Rp,

Die ervaring heb ik nu ook.
Gebruik al een heel lange tijd een DY luidspeker kabel.
Gemaakt door een bevriende relatie.
Getwist zilver 10 draads en ik schat dat ie 0,5 a 0,6 cm dik is.
Persoonlijk vind ik dat het prima en erg mooi klinkt met deze kabels.

VdH en een paar andere uitgeprobeerd.
Ik kom iedere keer erop terug en sluit dit snoer weer aan. :-D

Groet Whisper



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Citaat van: RP op november 13, 2010, 18:28:02
Ik zal maar even doorgaan op klankverschil per kabel.
Ruim een maand geleden en set Audio Monnitor's Bronzebx2 aangeschaft.
Volgens rescencies een uitstekende speaker en aangesloten op mijn 4001 versterker met Monstercable
Na vier weken inspelen viel er nog geen geluid uit te krijgen en klonk alles even dof.
Na veel gepieker naar een zaak gestapt in huishoudelijke artikelen waar ze ook speakerkabel verkochten.
Zag een rol waar opstond :speaker cable transperant 2maal 6.00 en volgens het kaartje zilver doorvlochten en verder geen merk er op.
Thuis aangesloten en je moet me niet vragen wat een hels karwei het was om de kabel aan de versterker te bevestigen.
Nu moet ik vermelden dat de lengtes een meter of 8 waren dus voor hifibegrippen ongehoorde lengtes.
Versterker aan en ik ben haast van de bank geploft:
Wat klinkt dit werkelijk schitterend en dit opeen relatief goedkope versterker als de 4001 die ik weer had neer gezet ter vervanging van mijn helaas weer ter ziele gegane pm80.
Voor mij geen vdh of iets anders maar alleen deze kabel!
Ik kan mij er veel bij voorstellen, heb soortgelijke ervaringen met Monster in een verkeerde set (was toen bij Marco met Marantz PM95 en Mission Freedom). Geluid slipte volledig dicht, een andere kabel maakte een heel verschil, meer dan in mijn set.
Mooi dat je tevreden bent en wat geld in je portemonnee hebt kunnen houden voor muziek!  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op november 13, 2010, 19:21:11
Ik kan mij er veel bij voorstellen, heb soortgelijke ervaringen met Monster in een verkeerde set (was toen bij Marco met Marantz PM95 en Mission Freedom). Geluid slipte volledig dicht, een andere kabel maakte een heel verschil, meer dan in mijn set.
Mooi dat je tevreden bent en wat geld in je portemonnee hebt kunnen houden voor muziek!  HB
En het gekke is dat dezelfde Monster 400mk2 interlink en Powerline2 ls kabel in een eerdere set van mij met H/K1400 en Visaton Audience (diy speakers) een scherp randje vertoonde ,de Siltech deed het in de PM95 combi met de Mission's weer erg goed ,vanaf dat moment het ik de Monster cables de deur uit gedaan....behalve de Powerline2 dan ,de IT KX80 interlink en de diy kabels doen het overal goed en zijn uiteindelijk voor mij de beste kabels gebleken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RP

Nu moet iik zeggen dat de door mij gebruikte lskabel een vierkante en een ronde ader hebben .
Misschien heeft dat ieder type luidsprekerkabel van Monster maar iki was altijd van mening dat de vierkante ader de plus was; aan deze kant loopt er ook een plastic vezeltje doorheen.
Wat dit voorstelt weet ik niet maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit een "geleider"moet zijn.
Dus heb ik lekker de andere kant als plus aangehouden.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

lo

Maakt totaal niets uit natuurlijk. :-D
Het gaat om de visuele herkenbaarheid dat je dezelfde draad in de rode cq zwarte aansluitingen van je LS en versterker steekt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Monster heeft naar mijn weten altijd een kunststof kern in hun ls kabel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thepioneer

monsterkabel is wel degelijk bijzonder opgebouwd. Je mag deze kabels ook niet solderen want dan gaan ze scherp klinken. Mijn kabel heeft in de plus bass aders, de plus is dus anders als de min
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude