PM7001 of toch de PM7001 KI?

Gestart door Dennis E36, oktober 29, 2008, 09:47:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frits Denon

Heb dezelfde ervaring met mijn vintage 3200+140. Op de Celestions kon ik zelfs over "1/2 open" met de Tannoy's blijf ik tussen 1/4 en 1/2, want anders vliegt bij mij het dakraam eruit. deze speakers hebben gewoon een hoog rendement. Op iets meer dan 1/4 gaat het goed en is het zo hard dat je al behoorlijk luid moet praten om je verstaanbaar te maken, terwijl het beeld gewoon goed en gedetailleerd (Tannoy's eigen, ...ja, ja de welbekende DC's) over het gehele gebied is.

Knijpen op de eindtrap zou ik zeker niet doen, mijn gain's staan volledig open, zodat ik ook op lagere niveau's toch over het vermogen beschik als dat gevraagd wordt door de bron.

't is even wennen. maar dan heb je ook wat.... HB

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Dennis E36

Frits,

Het is geen knijpen van de eindtrap, maar er kan een soort demper geplaatst worden achter de volumeknop zodat het met zo'n 20dB gedempt wordt. Dit lijkt me dan geen verkeerde oplossing.....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Frits Denon

SB heeft hierop al een voorstel gedaan, ik zou hierover met hem in contact gaan als je dit gedaan wilt hebben. Hij kan je hier goed mee helpen.

(Off topic: Wil in het luidspreker topic nog wel even doorbomen over jouw S8's).

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Dennis E36

Kom maar even gezellig doorbomen over mijn S8's. Zie je reactie wel verschijnen 8-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Inmiddels heb ik een aardige oplossing voor eerdergenoemd "probleem". Er zitten nu 2 mini-interlinkjes, met daarin een +/- 10dB "demper/verzwakker", tussen de MAIN OUT en PRE IN van de versterker(schakelaartje acherop de versterker nu op on ipv off natuurlijk). Ik heb nu op de helft ongeveer dezelfde geluidssterkte als voorheen net onder een kwart. Ik kan met de meeste cd's nu het volume opkrikken tot 3/4....dan staat het wel behoorlijk hard naar mijn mening.

Ik vind zelf dat deze oplossing ook een positieve invloed heeft op het totaalplaatje dat de Tannoy's nu weergeven.
Ik vind dat er nu meer "rust" in de muziek zit, het geluid is nu (vooral op hogere volumes!) minder bijterig/explosief dan wat de versterker normaliter liet horen. Ik denk dat dat gedrag dus voornamelijk in de voorversterker zat, aangezien er nu gedempt wordt tussen de voor- en eindversterker.

Het volume loopt nu qua hardheid ook mooi op met de volumeknop zoals ik dat graag had willen hebben. Nu is het met de afstandbediening ook makkelijker te regelen...LUI redface
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

SB_Marantz

Dat is ook een oplossing natuurlijk hoewel het klankmatig echt niets uitmaakt.
De stand van de vol. pot wekt de suggestie dat het rustiger klinkt terwijl het gewoon 10 db zachter is.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Dennis E36

#36
Dat kan ook voor een groot deel zijn natuurlijk, maar het is wel een feit dat ik nu meer verschillende volumestanden kan gebruiken. 1 tikje op de ab was voorheen een groot verschil qua volume, nu is datzelfde verschil een paar cm draaien aan de volumeknop. Dit verklaart natuurlijk ook dat "explosieve" gedrag van de versterker, dat nu weg is, omdat het verloop van volume veel mooier is.
Dit luistert ook weer een stuk prettiger en klinkt het voor mijn gevoel een stukkie rustiger allemaal.


Hoop dat je nog enigzins begrijpt wat ik probeer te zeggen.....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerard

Citaat van: Dennis E36 op januari 17, 2009, 13:19:20
Inmiddels heb ik een aardige oplossing voor eerdergenoemd "probleem". Er zitten nu 2 mini-interlinkjes, met daarin een +/- 10dB "demper/verzwakker", tussen de MAIN OUT en PRE IN van de versterker(schakelaartje acherop de versterker nu op on ipv off natuurlijk). Ik heb nu op de helft ongeveer dezelfde geluidssterkte als voorheen net onder een kwart. Ik kan met de meeste cd's nu het volume opkrikken tot 3/4....dan staat het wel behoorlijk hard naar mijn mening.

Dit is een erg mooie en simpele oplossing zonder technische ingrepen  notworthy
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Dennis E36

Citaat van: gerard op januari 18, 2009, 22:00:02
Dit is een erg mooie en simpele oplossing zonder technische ingrepen  notworthy

De kabeltjes zien er ook nog eens erg mooi uit.
Netjes afgewerkt met snakeskin, net als alle andere interlinks 8-) :yes:

Mocht ik de versterker ooit eens willen verkopen dan is er in ieder geval intern niet aan "gerommeld".
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Michiel

Hoi Dennis,

Ik herken dit probleem en heb er bij mij pm7000ki ook last van. Hoe ben je aan die verzwakker gekomen? Ergens gekocht of zelf in elkaar gezet?

Groeten, Michiel
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

SB_Marantz

Kun je zelf makkelijk maken.  :wink:

2 stukjes afgeschermde kabel, 4 connectoren (RCA pluggen) en 2 weerstandjes.

10 minuutjes werk.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Michiel

Hoi SB,

Hoe plaats je die weerstanden?

Groeten, Michiel
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

Jeroen

Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

SB_Marantz

75,- is erg veel voor een paar weerstanden.  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM