Inmiddels heb ik een aardige oplossing voor eerdergenoemd "probleem". Er zitten nu 2 mini-interlinkjes, met daarin een +/- 10dB "demper/verzwakker", tussen de MAIN OUT en PRE IN van de versterker(schakelaartje acherop de versterker nu op
on ipv
off natuurlijk). Ik heb nu op de helft ongeveer dezelfde geluidssterkte als voorheen net onder een kwart. Ik kan met de meeste cd's nu het volume opkrikken tot 3/4....dan staat het wel behoorlijk hard naar mijn mening.
Ik vind zelf dat deze oplossing ook een positieve invloed heeft op het totaalplaatje dat de Tannoy's nu weergeven.
Ik vind dat er nu meer "rust" in de muziek zit, het geluid is nu (vooral op hogere volumes!) minder bijterig/explosief dan wat de versterker normaliter liet horen. Ik denk dat dat gedrag dus voornamelijk in de voorversterker zat, aangezien er nu gedempt wordt tussen de voor- en eindversterker.
Het volume loopt nu qua hardheid ook mooi op met de volumeknop zoals ik dat graag had willen hebben. Nu is het met de afstandbediening ook makkelijker te regelen...LUI