Beste liefhebbers!
Dit is mijn 1e bezoek aan deze site. Ik ben Dave, aangenaam!
2 weken geleden heb ik 2 Monitor Audio's RS6 aangeschaft.
Mijn volgende aankoop wordt een meerkanaals A/V-receiver, aangezien ik uiteindelijk wil uitbreiden naar de complete 5.0 surroundopstelling van Monitor Audio Silver-serie (+ subwoofer (al dan niet van MA, eventueel een REL)).
Op dit moment draai ik nog met mijn oude receivers van Sony (type
STR-DE 545 ), en uiteraard bevalt mij dit niet zoals ik ze gehoord heb in de winkel, waar ze aangestuurd werden via een
Marantz SR 7001. De combinatie
Marantz en
Monitor Audio is naar mijn gehoor een goede combinatie
, en ook qua ervaringen hoor en lees ik hier positieve reacties over, voornamelijk vanwege het 'warmere' geluid.
Ik vind het belangrijk om een zo goed mogelijk stereogeluid te hebben voor zover dat mogelijk is uit een A/V-receiver, dus 90% zeker dat ik voor een Marantz-receiver wil gaan. Ook vind ik het belangrijk dat er HDMI op zit. De diverse HD-decoders zijn voor mij geen must. Alleen nu is mijn vraag; Is het aan te bevelen om minimaal voor de 7001 (of 7002/7003) te gaan, of kan ik ook wegkomen met bijv. de 5002? Of doe ik hiermee mijn speakers te kort?
Bekabeling nu is Oehlbach 2,5mm koper. Mss nog andere suggesties?
Iemand van jullie die ervaring heeft met een dergelijke combinatie? Alle expertise, meningen en tips zijn welkom om een weloverwogen keuze te maken voor de komende jaren!
Budget receiver=
+/- € 600,-