Marantz receiver i.c.m. Kef IQ serie

Gestart door xander32, oktober 18, 2008, 19:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Ik ben mij aan het orienteren op vervang van mij Infinity Beta set.
Mijn aandacht hebben de Focal (V800-serie: 826 / 806 / 800) en de Kef IQ (IQ 90 / IQ 30 / IQ 60C).

Focal op Marantz ken ik maar de combi van Kef - marantz heb ik nog niet kunnen luisteren.

Zijn er al ervaringen met deze combi? Welke?

Bij voorbaat dank notworthy,

Sander.

Stadium III

Ik ken de oude reference serie van kef op marantz en dat is goed !!

Ik heb ook al wel eens de nieuwere serie gehoord en dat vondt ik toch een stuk minder
Persoonlijk denk ik dat je met de Foca serie een stuk beter zal matchen met marantz als de KEF
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Persoonlijk vind ik de KEF's te kort komen in het laag.

Maar bedoel je niet Kef IQ (IQ 9 / IQ 3 / IQ 6C).

Nu ik heb de speaker sgehoord op een Harman Kardon maar dan met de IQ 7. En het laag vond ik echt maar niks.
De Focal (V800-serie: 826) heb ik in stereo gehoord toen ik mijn nieuwe receiver (Marantz SR8002) ging beluisteren. Daar zat heel wat meer laag in.

Eventueel zou ik je in die prijsklasse ook eens aanraden te gaan luisteren naar de Wharfedale Evolution² reeks.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

xander32

#3
CiteerMaar bedoel je niet Kef IQ (IQ 9 / IQ 3 / IQ 6C).

Nee: precies wat ik schreef: dat(IQ 30 / 90 / 60C) zijn alweer de opvolgers  :wink:.

CiteerPersoonlijk vind ik de KEF's te kort komen in het laag.

Dat schijnt juist ook hetgeen te zijn wat Kef grondig heeft aangepakt nu - maar dat wordt eerst luisteren - de huidige / "oude" serie heb ik nooit gehoord.

CiteerWharfedale Evolution² reeks.
Die zijn geheel nieuw voor mij ... Wharfedale - hoe klinkt dat dan? Warm / analytisch / neutraal ?

Sander.

dmeerpa

Citaat van: xander32 op oktober 18, 2008, 19:37:08
Nee: precies wat ik schreef: dat(IQ 30 / 90 / 60C) zijn alweer de opvolgers  :wink:.

Dat schijnt juist ook hetgeen te zijn wat Kef grondig heeft aangepakt nu - maar dat wordt eerst luisteren - de huidige / "oude" serie heb ik nooit gehoord.
Die zijn geheel nieuw voor mij ... Wharfedale - hoe klinkt dat dan? Warm / analytisch / neutraal ?

Sander.

warm, en ze matchen  heel  goed met marantz. heb de diamonts gehad  en  nu de opus reeks. de  evo is de daartussenin  liggend e reeks .
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

xander32

#5
Is er iemand bekent met de Tannoy Revolution Signature speakers? Hoe klinken die? Warm /analytisch /neutraal?

Ik ga eerst ook even bij mijn vertrouwde plaatselijke dealer langs, die voert o.a. de volgende merken:

Tannoy
Epos
Mordaunt Short
Elac
Mission

Zit daar nog iets tussen in mijn prijsklasse(1750 - 2500 excl. subwoofer) wat het luisteren waard is?


Sander.

Dealer heeft nog meer merken:
Jamo
infinity
JBL

Stadium III

Ik zou eventueel JBL nog eens gaan beluisteren zijn met een nieuwe ES lijn uitgekomen

Verder tja genoeg merken Q acoustics is ook mooi en betaalbaar
Maar jah dynaudio ook zeer mooi net als acoustic energy  :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

Hallo Sander,


Ik zou lekker bij jou dealer gaan luisteren......een mooie epos vloerstander is ook niet te versmaden......heb ik pas nog naar mogen luisteren....erg mooi.

Ik heb zelf voor Canton gekozen, puur omdat ik van dat gedetailleerde van duitse speakers hou......en toch ook genoeg bas.

groeten cheese.
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

dmeerpa

Mordaunt Short wordt door Marantz zelf gebruikt bij het promoten van hun produkten, zullen zeker lekker matchen met hun receivers
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

xander32

Thx voor de reacties, maarre: zoveel mensen - zoveel smaken - zo divers de antwoorden ...
Dat pleit uiteindelijk maar voor 1 ding: zelf gaan luisteren!

Ik ga proberen te luisteren naar:
Mordaunt Short Mezo
Focal 800 serie
Kef IQ
Wharfedale Evelution²

En allicht dat ik nog andere interessante speakers tegen kom.

Sander.

Marantz 81

#10
ik heb de KEF Q5  ( nu de IQ70)  met marantz sr4021 ( toen ik de kef speakers heb gekocht gehoord op een pm7001 ,toen had ik zelf nog een yamaha 497 met 5.1 )

ben eindeloos wezen luisteren met verschillende merken stereo tuner/versterkers tussen 300 en 400 euro , denon , onkoy , yamaha ,harmon kardon

yamaha en denon vondt ik erg goed ,met name yamaha is erg muzikaal maar beetje vlak geluid

harmon kardon vondt ik gewoon slecht kwa klank en dynamiek

marantz vondt ik kwa klank en geluidskwaliteit de beste klinken op deze speakers , ik heb meer als genoeg lage tonen uit men Q5 speakers ,dat vondt ik bij deze versterker ook het grote pluspunt tegenover de andere versterkers die ik beluisterd heb

als je een vrij grote kamer ( boven 25 vierkante meter )hebt kun je beter zijn grotere broertje kopen  :-D omdat je anders wel lage tonen tekort komt

ik vindt dat kef juist een echt mooie natuurlijke/volle bass heeft

mijn test cd,s waren dire straits ( on every street ) phil collins ,celine dion , tiesto

robbie

Mijn ervaringen met de Mordaunt Short Mezzo serie in combinatie met een Marantz receiver zijn erg goed! Zeker naar gaan luisteren dus!

bertheeren

De Kef IQ7 vind ik niet super, maar ook niet slecht. Het laag is niet totaal afwezig(zoals wel bij de IQ3) maar kan toch iets beter. Hoog vind ik rommelig. Maar wat de één een ramp vind, vind de ander weer geweldig!

dmeerpa

Citaat van: bertheeren op november 13, 2008, 19:41:13
De Kef IQ7 vind ik niet super, maar ook niet slecht. Het laag is niet totaal afwezig(zoals wel bij de IQ3) maar kan toch iets beter. Hoog vind ik rommelig. Maar wat de één een ramp vind, vind de ander weer geweldig!

Daarom moet je steeds zelf luisteren, anderen kunnen hun mening wel geven, maar je moet zelf beslissen wat jij zelf graag hoort.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

xander32

Ik ga zeer zeker zelf luisteren, dat is uiteindelijk de enige juiste keuze.

Maar door de reacties in dit topic vallen er al wel een paar kandidaten af.
Het zal in de praktijk niet snel gebeuren dat een speaker door de 1 als warm en de ander als helder/analytisch wordt ervaren dunkt mij  :?.

Sander.