Marantz receiver i.c.m. Kef IQ serie

Gestart door xander32, oktober 18, 2008, 19:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Zou wel kunnen want ieder heeft zijn smaak

Verder heb je altijd een persoonlijke voorkeur en die zou ik eens gaan zoeken bij een dealer waar je lekker relaxt kunt luisteren :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

#16
is ook persoons afhankelijk wat je mooi vindt klinken

maar zijn nog veel meer dingen die de klank beinvloeden cd speler en kwaliteit muziek /soort muziek  materialen/vorm/grote van je kamer , plaatsing van de speakers , bekabeling

is de voeding van je versterker sterk genoeg om de conussen aan te sturen onder controle te houden ,capiciteit condesatoren ,als dat niet het geval is verdwijnen als eerste de lage tonen omdat die het meeste vermogen vragen

ik men KEF Q5 ook gehoord op een harmon kardon toen had ik zoiets van waar zijn de lage tonen  nopompom en schel in de hoge tonen


xander32

#17
Ik ga zo in decemeber/januari een x luisteren naar verschillende speakers.

Gaan wil ik voor een 5.0 set met zuilspeakers als fronts en monitoren als surrounds. Ik ben kritischer geworden vandaar dat, met het oog op mijn huidige budget, ik eerst ga voor een set zonder subwoofer - die zal in een later stadium worden aangekocht wanneer er wederom voldoende budget is om in 1 x de juiste aankoop te doen.

Gehoord tot nu toe heb ik de volgende merken op Marantz receivers/versterkers:
Mission, Tannoy, B&W, Kef, Jamo en Infinity.

In eigen beheer gehad: B&W en Infinity speakers. De B&W`s(CDM7SE) vind ik, nu ik de Infinity`s heb, te warm, te wollig. Echter, de Infinity`s(Beta`s - ik weet: heel andere prijsklasse dan de B&W`s) zijn mij te "eerlijk" / analytisch. Ik ga opzoek naar speakers die wat betreft klankkleur daar tussenin zitten.

Ik ben erg benieuwt waar ik uiteindelijk op uit zal komen! Op mijn lijstje om te luisteren staan: Canton Ergo, Mordaunt Short Mezzo, Focal 800-serie, B&W 6 serie(toch ff luisteren), Wharfedale EVO-2 en Kef IQ(90 & 30).

T.z.t. subwoofer: REL, BK of Velodyne(moet lekker laag gaan voor films en strak/droog/snel voor muziek).

Daar gaat mijn vrije tijd in December/Januari  :-D.