Wat is het beste onder je boxen?

Gestart door cheese, oktober 15, 2008, 09:43:27

Vorige topic - Volgende topic

cheese

Ben vandaag bij speaker en co geweest te Rotterdam en heb mooie aluminium schijfjes gekocht voor onder de spikes.

http://shop.speakerenco.nl/popup_image.php?pID=701

En heb ze vanavond natuurlijk gelijk onder mijn speakers en subwoofer gedaan, en ja of ik het nu wil horen of dat het echt zo is.....mijn set begint zo langzamerhand wel erg lekker,goed en mooi te klinken...............en ziet er ook mooi uit.....zal dit weekend een paar foto's posten.

groeten Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III

Daar zijn we zeker benieuwd naar kees,naar de mooie foto's !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

ja dat word ook wel tijd zal ik maar zeggen...............gooi even alles aan de kant zodfat het heel mooi uit komt.

gr cheese
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Mexicaanse Hond

Onder mijn Xanadu DS-17E's zitten SuperSpikes van Soundcare. Erg handig, want je vloer beschadigt niet en doordat de schotels aan de spikes vastzitten is verplaatsen een makkie.

Lapti

Hoe zit het nou eigenlijk precies? Spikes om met de vloer te koppelen en rubbertjes om te ont-koppelen toch?
hangt ook een beetje van je vloer af, spikes zal op een houten vloer meer koppelen dan op een marmeren vloer.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

cheese

ja en ik heb een houten vloer die vast gelijmd is op een betonnen vloer.....moet ik dan koppelen of juist ontkoppelen....

oftewel spikes of rubber?

Gr CHeese

MadVillain

Ik ga binnenkort  tweetal natuurstenen tegels aanschaffen en die ga ik weer plaatsen op masterbase. Kijken of het zin heeft.

jowa

Ik heb er master base onder zitten, bevalt goed.
Ik ben wel bezig een ander oplossing te vinden, want de basis van de DS-17E's is nogal smal.
Iemand een idee hoe je dit kan verbreden, zonder dat het uiterlijk er gelijk aan is?

Zat zelf te denken aan een opzet zoals de Totem Claws, http://www.totemacoustic.eu/nederlands/acc/claw_01.html
Heb helaas niet de spullen om ze zelf te maken.

Mexicaanse Hond

Mijn DS-17E's waren af vorig baasje voorzien van Soundcare SuperSpike. Is dat een goede oplossing op marmoleum?

Lapti

Ik zou voor de test wel eens spikes onder mn vivace's willen zetten, ook omdat ze nu niet vlak op de grond staan (tsja scheve grachtenpandjes met brakke vloertjes ;) ) Maar moet je die dingen vastboren onderop :S of heb je van die ronde dingen die je er gewoon onder kunt zetten?

Mexicaanse Hond

Dat laatste kun je doen, maar dan staan ze niet stabiel. Voor een test kan dat wel, denk ik. Je hebt ook plakspikes.

gerard

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 09, 2009, 12:35:26
Je hebt ook plakspikes.

stupid
Op spikes is echt beter
tip: Ga op zoek naar spikes die een beetje gemakkelijk verstelbaar zijn

En dan schoteltjes met rubber of vilt eronder.
Rubber vind ik beter, dan blijven ze op hun plek staan en kun je ze nauwkeurig stevig/waterpas stellen.
Als ze op vilt staan zijn ze gemakkelijk te schuiven, maar staan dan ook weer te wiebelen omdat je vloer niet overal even vlak is.

toegevoegd voorbeeldje van div. spikes/cones: http://www.plsaudio.nl/index.php/Diversen/Spikes/flypageeasynp.tpl.html
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Lapti

help je met zo een rubbertje of viltje niet juist het effect van de spikes om zeep? Eerst koppel je met de spikes om daarna met de rubbertje te ontkoppelen?  :|

Plakspikes is dus wel een "oke" optie? Heb geen zin om te boren clown1

gerard

i
Citaat van: Lapti op maart 09, 2009, 14:10:23
help je met zo een rubbertje of viltje niet juist het effect van de spikes om zeep? Eerst koppel je met de spikes om daarna met de rubbertje te ontkoppelen?  :|

Valt mee hoor :-) als het maar dun is, maar jij mag ze gerust met de punten in je planken zetten  clown1
(zie foto eerder in dit topic)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes