Geluid uit DLS R-66 (geen laag)

Gestart door KRISGS, oktober 07, 2008, 19:39:25

Vorige topic - Volgende topic

Mexicaanse Hond

Citaat van: RonaldW op december 14, 2009, 13:35:10
Maar nu wil ik ze ook niet meer ruilen tegen mijn relatief bejaarde Jamo's concert V !
Jamo, dat kan toch nooit wat zijn?  :wink:

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2009, 15:12:16
Jamo, dat kan toch nooit wat zijn?  :wink:
Allicht een goed alternatief voor Eltax :lol:.

Sander.

liefhebbertje

liefhebbertje

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2009, 17:03:01
En jij sportief.  :yes:

Dank je.

Overigens kan ik dit soort discussies wel waarderen hoor.
Ieder z'n eigen mening of waarheid toch?
Mijn bijdragen waren i.i.g. wel serieus bedoeld. Het laatste werd wat meer offtopic, maar dat was niet alleen mijn fout. :angel:
Ik zal dan nu hier mee stoppen.
Tenzij ik weer een nuttige tip heb natuurlijk...

Dennis E36

Misschien een idee voor één van de moderators om dit topic op te schonen en de
discussie elders te openen :angel:

Topicstarter heeft niet veel aan de laatste 2 pagina's denk ik :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

KRISGS

Hier ben ik nog even terug.
De mid-high range zit hem bij deze speakers wel mooi, klank van stem etc is dik in orde, maar jullie praten van zware amp etc, maar mijn bedoeling is niet van high volume te spelen, het moet bij een aangenaam volume ( voor de vrouw ) ook nog goed klinken. En ik mis sub, ok ik kan erin komen dat <100Hz deze speakers niet goed kunnen weergeven ( tamelijk kleine sub-bass speakers ) maar de kickbass is ook te weinig vind ik. De plaatsing van me speakers is natuurlijk ook wel belangrijk, en als ik ze +50-70cm van de muur / aquarium moet zetten staan ze eigenlijk niet mooi meer. Dit zal ook wel een invloed hebben, dit heb ik ook al geprobeerd en dan hoor ik wel enig verschil. Maar het blijft me toch vragen stellen wat ik verkeerd doe. Ik werk met een sub van Yamaha YST-SW515. Dus de sub zit wel goed, is afgefilterd op 80Hz. Als er een goed opgenomen song in een dolby surround of dts film zit, klinkt alles eigenlijk wel vrij goed, maar in gewoon stereo muziek / CD blijft het wat achter zoals ik al eerder zei. En nee ze staan niet uit fase, wordt trouwens automatisch geregeld met de amp.

KRISGS

nog even bijvoegen, ik heb trouwens achter de voorversterker van de yamaha ook al eens een PA versterker ( Ecler PAM900  ) gezet van 2*450W RMS 900Peak => resultaat => idem, ik praat steeds over relatief weinig dB, dus geen high volumes eh. Ik begin wel meer en meer te denken dat mijn living niet optimaal is voor de speakers , beter gezegd de plaatsing. Misschien kan ik een foto bijvoegen om te tonen hoe de situatie is. Ze staan volgens mij sowizo te dicht tegen de muur/raam. Ik vind het trouwens wel heel tof dat er zoveel response op het onderwerp komt etc,... ff proberen wat foto's te posten...

KRISGS

voila ziehier mijn nederige opstelling, :-) commentaar en verbeteringen welkom

volledige grootte op
http://img685.imageshack.us/img685/7141/dlsn.jpg
te bekijken

Stadium III

Ik zou de sub eens in een hoek zetten en de speakers wat indraaien
Veder als alles goed staat kwa instellingen moet het goed kunnen komen

Waar woon je meschien kunnen er forum leden je komen helpen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

KRISGS

Citaat van: Stadium III op januari 30, 2010, 09:16:43
Ik zou de sub eens in een hoek zetten en de speakers wat indraaien
Veder als alles goed staat kwa instellingen moet het goed kunnen komen

Waar woon je meschien kunnen er forum leden je komen helpen
De sub heeft ervoor steeds in de hoek gestaan, ben van regio Heist op den Berg, misschien zie je het niet zo goed maar ze staan wel ingedraaid hoor.

Stadium III

Ik neem aan dat dat belgie is dan zou dmeerpa meschien je wel eens kunnen helpen

5.2.4

KRISGS

Citaat van: Stadium III op januari 30, 2010, 09:21:15
Ik neem aan dat dat belgie is dan zou dmeerpa meschien je wel eens kunnen helpen
lol, ja idd belgie en provincie antwerpen

Stadium III

Is voor mij een 111 km ongeveer !

5.2.4

xander32

Citaat van: KRISGS op januari 30, 2010, 08:33:42
Hier ben ik nog even terug.
De mid-high range zit hem bij deze speakers wel mooi, klank van stem etc is dik in orde, maar jullie praten van zware amp etc, maar mijn bedoeling is niet van high volume te spelen, het moet bij een aangenaam volume ( voor de vrouw ) ook nog goed klinken. En ik mis sub, ok ik kan erin komen dat <100Hz deze speakers niet goed kunnen weergeven ( tamelijk kleine sub-bass speakers ) maar de kickbass is ook te weinig vind ik. De plaatsing van me speakers is natuurlijk ook wel belangrijk, en als ik ze +50-70cm van de muur / aquarium moet zetten staan ze eigenlijk niet mooi meer. Dit zal ook wel een invloed hebben, dit heb ik ook al geprobeerd en dan hoor ik wel enig verschil. Maar het blijft me toch vragen stellen wat ik verkeerd doe. Ik werk met een sub van Yamaha YST-SW515. Dus de sub zit wel goed, is afgefilterd op 80Hz. Als er een goed opgenomen song in een dolby surround of dts film zit, klinkt alles eigenlijk wel vrij goed, maar in gewoon stereo muziek / CD blijft het wat achter zoals ik al eerder zei. En nee ze staan niet uit fase, wordt trouwens automatisch geregeld met de amp.
Allicht dat je jouw verwachtingen betreft de speakers moet bijstellen :?.

De speakers staan op zich goed, volop de ruimte / lucht. En hoe groot is de ruimte waar deze speakers staan?
Het zijn, als ik van de fotos af ga, relatief ondiepe speakers, een relatief bescheiden kast met 15 cm mid en bas. Dat wil niet alles zeggen maar als deze vervolgens in een grote ruimte staan zal dat gevolgen hebben voor het aandeel bas(-druk). Dan zal separate eindversterking ook weinig kunnen uitrichten.

Allicht een optie om te sparen voor en mooie, muzikale sub(gesloten kast) welke ook high-level aangesloten kan worden? En dat hoeft geen honderden euris te kosten hoor.
Bijvoorbeeld:

a €285,-

Sander.