Hier ben ik nog even terug.
De mid-high range zit hem bij deze speakers wel mooi, klank van stem etc is dik in orde, maar jullie praten van zware amp etc, maar mijn bedoeling is niet van high volume te spelen, het moet bij een aangenaam volume ( voor de vrouw ) ook nog goed klinken. En ik mis sub, ok ik kan erin komen dat <100Hz deze speakers niet goed kunnen weergeven ( tamelijk kleine sub-bass speakers ) maar de kickbass is ook te weinig vind ik. De plaatsing van me speakers is natuurlijk ook wel belangrijk, en als ik ze +50-70cm van de muur / aquarium moet zetten staan ze eigenlijk niet mooi meer. Dit zal ook wel een invloed hebben, dit heb ik ook al geprobeerd en dan hoor ik wel enig verschil. Maar het blijft me toch vragen stellen wat ik verkeerd doe. Ik werk met een sub van Yamaha YST-SW515. Dus de sub zit wel goed, is afgefilterd op 80Hz. Als er een goed opgenomen song in een dolby surround of dts film zit, klinkt alles eigenlijk wel vrij goed, maar in gewoon stereo muziek / CD blijft het wat achter zoals ik al eerder zei. En nee ze staan niet uit fase, wordt trouwens automatisch geregeld met de amp.