Geluid uit DLS R-66 (geen laag)

Gestart door KRISGS, oktober 07, 2008, 19:39:25

Vorige topic - Volgende topic

KRISGS

Stereo spelen

Hoi, ja hallo, ben maar een beginnertje hoor, ik heb me onlangs deze speakers aangeschaft maar krijg zonder mijn yamaha YST-SW515 sub er geen fatsoenlijke bas uit, hij gaat niet strak of diep of hard die bass vind ik. Ik werk met een Yamaha RX-V657 versterker. Heb ook al een zeer oude marantz geprobeerd van m'n vader ( nog een simpele stereo amp ) maar die is veel te licht en versleten ook volgens mij. Ik ken er niet zo heel veel van maar weet wel als iets goed klinkt.

Maurice

Citaat van: KRISGS op oktober 07, 2008, 19:39:25
Stereo spelen

Hoi, ja hallo, ben maar een beginnertje hoor, ik heb me onlangs deze speakers aangeschaft maar krijg zonder mijn yamaha YST-SW515 sub er geen fatsoenlijke bas uit, hij gaat niet strak of diep of hard die bass vind ik. Ik werk met een Yamaha RX-V657 versterker. Heb ook al een zeer oude marantz geprobeerd van m'n vader ( nog een simpele stereo amp ) maar die is veel te licht en versleten ook volgens mij. Ik ken er niet zo heel veel van maar weet wel als iets goed klinkt.
Heb je de instellingen van je receiver wel goed staan? De speakers moeten als Large ingesteld staan ipv Small.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Hoi KRISGS,

Waar en in welke setup heb je de R-66 beluisterd voordat je ze kocht,ze moeten je toch wel aangesproken hebben  :-)

Vertel ons anders iets over je akoestiek en de rest van jouw setup ?,mischien kunnen we jou wel op weg helpen naar een beter resultaat.

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

KRISGS

Citaat van: Maurice op oktober 07, 2008, 20:21:35
Heb je de instellingen van je receiver wel goed staan? De speakers moeten als Large ingesteld staan ipv Small.
JA, idd weet ik staan idd op large

KRISGS

Citaat van: Marco op oktober 07, 2008, 22:38:30
Hoi KRISGS,

Waar en in welke setup heb je de R-66 beluisterd voordat je ze kocht,ze moeten je toch wel aangesproken hebben  :-)

Vertel ons anders iets over je akoestiek en de rest van jouw setup ?,mischien kunnen we jou wel op weg helpen naar een beter resultaat.

grtz Marco
Heb deze beluisterd in hifi winkel in Begijnendijk, bij audiomix hifi
Maar ze klinken niet slecht, begrijp me niet verkeerd, kzal zeggen vanaf een 150-200hz is dat wel ok.
Center en surround speakers zijn van Canton, maar deze staan in stereo spelen af dus heeft er niet veel mee te maken denk ik. de akoestiek, pffft, moeilijk uit te leggen kzou beter een foto kunnen nemen maar die kan ik hier niet toevoegen denk ik. Onze living is wel vrij groot, is met keuken doorlopend en is eigenlijk 15m op 5m. Boxkabel is "monitor das hifi kabel - Bingo 2X4,00 QMM silver made in germany" => typ gewoon maar in alles wat op de kabel staat eh, en die zijn relatief kort, neem 2meter. DVD spelers zijn Sony DVP-NS78H en Sony RDR-GX220. Beide coaxiaal aangesloten met een standaard cinch kabeltje ( zo met 2 tulp stekkers ) , geen speciale coaxiale kabel gekocht, is dus een standaard "interlink" of hoe noemen ze dat ? DLS speakers staan op 60cm van de muur iets naar binnen gedraaid, de ene staat +- 1m20 van de zijmuur , de andere staat ook op 1m20 maar tussen muur en speaker staat nog een aquarium. Dus deze speaker staat een 20cm van de aquariumruit af. tussen de 2 speakers is de afstand 2m en luisterplek is pal in het midden van de speakers op 2m80. Voor de rest weet ik niet direkt wat ik nog moet vertellen over de setup.

Bedankt in ieder geval al.

TurboMarco

Een foto zou inderdaad wel handig zijn ,maar wat ik lees staan de luidsprekers vrij goed behalve de aquarium met meestal een behoorlijk glasoppervlak kan voor vervelende reflecties zorgen,verder denk ik dat er winst te behalen valt met de instellingen van jouw receiver,helaas kan ik je daar weinig over vertellen aangezien ik daar een leek in ben,maar wellicht zou Rob(Stadium) je daar bij kunnen helpen,die heeft er wel sjoege van :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

KRISGS

Citaat van: Marco op oktober 08, 2008, 09:40:45
Een foto zou inderdaad wel handig zijn ,maar wat ik lees staan de luidsprekers vrij goed behalve de aquarium met meestal een behoorlijk glasoppervlak kan voor vervelende reflecties zorgen,verder denk ik dat er winst te behalen valt met de instellingen van jouw receiver,helaas kan ik je daar weinig over vertellen aangezien ik daar een leek in ben,maar wellicht zou Rob(Stadium) je daar bij kunnen helpen,die heeft er wel sjoege van :yes:
Ik denk dat de kwaliteit van een surround versterker ook niet kan tippen aan een degelijke stereo amp, allé denk ik. Maar het geld beperkt mij , snif, lol. Weet ook niet in welke categorie die Yamaha valt en dat daar echt goede klank uit te halen is ( high end dan met de kick van hmm klinkt fantastisch, euchm ). Het is de bedoeling om het zo goed mogelijk te laten klinken, weet nu ook dat dit geen speakers zijn van +2000euro, weet eigenlijk niet meer wat deze gekost hebben. Dan CD afspelen met een DVD speler, zal ook wel niet het van het zijn waarschijnlijk. En dan die coaxiale verbinding dewelke ik gemaakt heb met een standaard interlinkje voor analoog van 2euro ? Weet niet dat dit kan verbetering geven met een speciale kabel ? Kzou denken van niet omdat dit digitaal is maar waarschijnlijk weer wel ? Eigenlijk is het de bedoeling om de muziek te beleven, en niet de hendendaagse muziek want dat is goed om op een transistorradio te beluisteren bij wijze van spreken want dat is zo plat als een doodgereden kat, lol. Dan praat ik van goede opnames van bv James Last of een of ander Jazz Quartet of zo, en dan is het zo bangelijk dat je detail hebt maar ik mis toch een deel volgens mij. Dus alle tips om te verbeteren die echt werken zijn welkom.

mvg Kris

mars

oi

Ik heb DLS speakers gehoord bij een forum genoot .

En ik kan je wel zeggen , dat het opgegeven laagbereik zeker wel klopte , alleen was dit idd WEL op een ZEER stevige stereo setup ( euh zachtjes uit gedrukt :wink:)

Duuhuus , ze heben het wel in huis :yes:

grtz mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Staan de speakers niet uit phase aangesloten?

5.1.4

Philips 75PUS8303

KRISGS

Citaat van: mars op oktober 10, 2008, 03:51:46
oi

Ik heb DLS speakers gehoord bij een forum genoot .

En ik kan je wel zeggen , dat het opgegeven laagbereik zeker wel klopte , alleen was dit idd WEL op een ZEER stevige stereo setup ( euh zachtjes uit gedrukt :wink:)

Duuhuus , ze heben het wel in huis :yes:

grtz mars

IK weet niet wat jullie denken van de versterker die ik heb ? En wat was dan die stevige stereo setup ? Ik heb zonet een DVD gehoord bij mij vader, dewelke een Technics Class AA versterker heeft een Quadral Wotan speakers en als ik dan dezelfde dvd bij mij opzet zit er in vergelijking met bij mijn vader geen detail in het laag en stukke minder bass ( en de bass die ik dan krijg is 'zonder' detail ). Bij mij vader klinkt het stukke beter, ik heb dan bij ook stereo genomen ipv surround om goed te kunnen vergelijken. Snik, begrijp er niets meer van. Bij mijn vader is er kippevel door het mooie detail in de klank.

SB_Marantz

Tja, Quadral Wotan, dan noem je ook een speaker.

Welke versie is het?
Met de titanium dome tweeter of met de bandtweeter?

Over de DLS kan ik niet oordelen want die ken ik niet.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

KRISGS

Citaat van: SB_Marantz op oktober 12, 2008, 14:40:57
Tja, Quadral Wotan, dan noem je ook een speaker.

Welke versie is het?
Met de titanium dome tweeter of met de bandtweeter?

Over de DLS kan ik niet oordelen want die ken ik niet.
Met de bandtweeter,
Heb zojuist een oude marantz 1020 eraan gezet maar dat is het zeker niet, denk dat die te oud en te licht is alhoewel ik in het laag precies meer detail had, in het hoog was het niet meer zuiver en vrij dof, maar is al een versterker van ....jaren. Kweenie, volgens mij zijn deze boxen toch niet wat ik wou

mars

Citaat van: KRISGS op oktober 12, 2008, 15:04:13
Met de bandtweeter,
Heb zojuist een oude marantz 1020 eraan gezet maar dat is het zeker niet, denk dat die te oud en te licht is alhoewel ik in het laag precies meer detail had, in het hoog was het niet meer zuiver en vrij dof, maar is al een versterker van ....jaren. Kweenie, volgens mij zijn deze boxen toch niet wat ik wou

oi

Ja dat kan natuurlijk ook , dat deze speakers niet jou smaak zijn . 
Je speakers zijn per slot van rekening , nog belangrijker ten aanzien van het ''soort'' geluid wat je wil hebben , dan bijvoorbeeld je versterker of cd speler.

Maar ff terug te komen op de DLS  speakers van jou .
Ik blijf van mening , hang er een zware ( niet alleen in gewicht :lol: :roll:) versterker aan , en geloof me ze hebben het in huis :yes:
Of een gescheiden voor en eind combi.

grtz
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

KRISGS

DENK IDD DAT IK ER EENS EEN GOEDE STEREO AMP MOET AANHANGEN, HET GAAT OM DE DETAIL

frans08

een maat van mij heeft ook de dls r-66 en bij hem wordt ik soms omver geblazen, dus dat laag zit er zeker wel in.

heb je de speakers ook bij audiomix gekocht? waren ze wel nieuw of als demoset verkocht...dat zijn dan al gauw zaken die bij mij komen opborrelen, mogelijk is er wat mis met de speaker, aangezien je wel al verschillende amps eraan heb gehangen.

ben benieuwd  :-o