Wat is er op dit forum aan de hand ?

Gestart door Paul, oktober 05, 2008, 22:00:01

Vorige topic - Volgende topic

gerard

Citaat van: Marco op oktober 07, 2008, 16:02:47
Ja kijk maar wat er oa bij Hear,Audiofreaks,en in het verleden bij hifi.nl gebeurd is ,op de genoemde forums lopen de mensen massaal weg  :roll: :|

Ik ben nu pas zo'n 3/4 jaar op verschillende fora aan 't lezen en weet dus niets van "leegloop".
Wat mij wel heel erg opvalt is dat bepaalde personen op al die (andere)forums wel erg nadrukkelijk hun stempel zetten op veel discussies waardoor ik nu al merk dat er daardoor veel minder gereageerd wordt door "nieuwkomers".
In hun enthousiasme doen die vaak beweringen en uitspraken die niet altijd hard gemaakt kunnen worden, en worden dan door de "oude garde" even in de hoek gezet. Meestal reageert zo'n nieuwe dan gelijk niet meer.

Bij het Marantzforum wordt iedereen volgens mij altijd zeer netjes te woord gestaan en met respect behandeld door de medeforummers, waarvoor hulde aan ons allen  :-D hello

Maar.... als het bijna alleen maar een informatief forum is, is het soms wel wat een saaie boel...   :|
Een beetje discussie en off topic houdt de boel wel wat levendiger.

Dus maar een beetje de gulden middenweg?
Of toch puur informatief?

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HAL9000

Citaat van: Marco op oktober 07, 2008, 16:02:47
Ja kijk maar wat er oa bij Hear,Audiofreaks,en in het verleden bij hifi.nl gebeurd is ,op de genoemde forums lopen de mensen massaal weg  :roll: :|

mede komt dat omdat mensen irriteren aan gedrag van anderen.

als iemand komt van, is jan van gent een goed merk voor kabels.
En veel mensen zeggen ja..... waarbij er een continu op zit te hameren  dat een kabel niks uit kan maken voor geluid of beeld. word je als topic starter en lezers erg moe van, en dat op verschillende topics iedere keer.

laat club vorming,en onnodig kletsen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: gerard op oktober 07, 2008, 22:56:23
Ik ben nu pas zo'n 3/4 jaar op verschillende fora aan 't lezen en weet dus niets van "leegloop".
Wat mij wel heel erg opvalt is dat bepaalde personen op al die (andere)forums wel erg nadrukkelijk hun stempel zetten op veel discussies waardoor ik nu al merk dat er daardoor veel minder gereageerd wordt door "nieuwkomers".
In hun enthousiasme doen die vaak beweringen en uitspraken die niet altijd hard gemaakt kunnen worden, en worden dan door de "oude garde" even in de hoek gezet. Meestal reageert zo'n nieuwe dan gelijk niet meer.

Bij het Marantzforum wordt iedereen volgens mij altijd zeer netjes te woord gestaan en met respect behandeld door de medeforummers, waarvoor hulde aan ons allen  :-D hello
En dat moet denk ik ook zeker zo blijven!

Citeer
Maar.... als het bijna alleen maar een informatief forum is, is het soms wel wat een saaie boel...   :|

Met je eens, maar die gulden middenweg is soms heel lastig. Discussie mag absoluut, moet zelfs (anders is het geen forum). Off topic ligt heel moeilijk. Wat accepteer je wel en wat niet. Een enkele posting zijwaarts die verder weer on-topic is absoluut geen probleem. Een humoristische reactie op een posting ook niet. Maar een geheel nieuwe discussie voeren, of een discussie die enkel voor enkelen duidelijk zijn horen niet in het topic.
Wat je op andere forums soms ziet is dat er een vraag wordt gesteld over cd-spelers, en de discussie later over auto's gaat. Of wat je bijvoorbeeld op hear.nl ziet, alleen intimi op het forum kunnen meepraten, aangezien er bijna in code taal wordt gesproken door de "oude garde".
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: gerard op oktober 07, 2008, 22:56:23

een combinatie van informatief en de gulden middenweg,maar ik snap nog steeds niet dat in informatieve topics zo nodig afgeweken moet worden van het oorspronkelijke onderwerp  :? ,we hebben een CDE (cafe dikke elco) en sinds kort door de members zelf in het leven geroepen magazijn ,en daar zie ik bijna geen hond reageren  :-P ,ik weet van veel mensen dat ze een bloedhekel hebben aan scrollen door alle oftopic berichten in een opzich interesant onderwerp,moeten wij die mensen dan negeren ??
Dus het komt er op neer dat een discussie mogelijk is maar oftopic is niet gewenst,stel je voor dat wij hier de deur open houden voor spammers dan word het in no time een grote kolere bende,en zo streng zijn wij toch ook weer niet  :roll:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Citaat van: HAL9000 op oktober 07, 2008, 22:57:55
mede komt dat omdat mensen irriteren aan gedrag van anderen.

als iemand komt van, is jan van gent een goed merk voor kabels.
En veel mensen zeggen ja..... waarbij er een continu op zit te hameren  dat een kabel niks uit kan maken voor geluid of beeld. word je als topic starter en lezers erg moe van, en dat op verschillende topics iedere keer.

laat club vorming,en onnodig kletsen.
Op zich is dat niet erg, mits er met onderbouwing wordt gediscussieerd. Maar indien iemand de kabel zelf nooit gehoord heeft, kan die persoon ook niet oordelen denk ik. Een kabelvraag afdoen met een breem antwoord is niet netjes, tenzij inhoudelijk weergegeven. Dit kan zo'n persoon wel kritischer maken en minder gevoelig voor marketing maken.
Rev. Maurice

TurboMarco

Citaat van: Maurice op oktober 07, 2008, 23:06:35
En dat moet denk ik ook zeker zo blijven!
Met je eens, maar die gulden middenweg is soms heel lastig. Discussie mag absoluut, moet zelfs (anders is het geen forum). Off topic ligt heel moeilijk. Wat accepteer je wel en wat niet. Een enkele posting zijwaarts die verder weer on-topic is absoluut geen probleem. Een humoristische reactie op een posting ook niet. Maar een geheel nieuwe discussie voeren, of een discussie die enkel voor enkelen duidelijk zijn horen niet in het topic.
Wat je op andere forums soms ziet is dat er een vraag wordt gesteld over cd-spelers, en de discussie later over auto's gaat. Of wat je bijvoorbeeld op hear.nl ziet, alleen intimi op het forum kunnen meepraten, aangezien er bijna in code taal wordt gesproken door de "oude garde".
precies maurice ,jij weet het beter te verwoorden dan ik  :yes:

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

btw mijn afbeelding  in m'n sign is niet mijn denkwijze hoor  :-D ,straks krijg ik dat nog over me heen  shutup

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Citaat van: Marco op oktober 07, 2008, 23:11:45
btw mijn afbeelding  in m'n sign is niet mijn denkwijze hoor  :-D ,straks krijg ik dat nog over me heen  shutup
Het is dat ik nog even verder scrollde, wilde er namelijk net iets over zeggen  :angel:

Ach, we kennen jou inmiddels ook wel allemaal Marco. Subtiliteit is voor jou hetzelfde als een pc installeren. Je weet dat het ergens goed voor is, maar je kunt er weinig mee :P
Rev. Maurice

TurboMarco

lol

Maar als er members zijn die het aanstootgevend vinden haal ik hem wel weg hoor  :angel:

5.1.4

Philips 75PUS8303

Snow

Een Breemantwoord? Ik kan iedereen, vooral nieuwelingen adviseren die site te lezen. Wat je erna me doet moet jezelf weten :wink:

TurboMarco

Citaat van: Snow op oktober 07, 2008, 23:24:50
Een Breemantwoord? Ik kan iedereen, vooral nieuwelingen adviseren die site te lezen. Wat je erna me doet moet jezelf weten :wink:
Ik ken die site ,verder doe ik er niks mee.

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Citaat van: Snow op oktober 07, 2008, 23:24:50
Plaats jij even de link op >>>deze plaats<<<?
Kunnen we daar de discussie voeren ;)
Mag eventueel ook in "algemeen".
Rev. Maurice

Snow

vielzweck

Tip voor de moderators <edit aan> als aanbeveling aan eenieder <edit uit>:wink:

Gmail beschermt dronken mail-verstuurder'

Gepubliceerd: 7 oktober 2008 21:57 | Gewijzigd: 8 oktober 2008 06:50
ANP

San Francisco, 7 oktober. Google gaat dronken en emotionele gebruikers van Gmail tegen zichzelf beschermen. In de late avonduren en de weekeinden moeten gebruikers van de nieuwe zogeheten goggles-software voortaan vijf simpele wiskundige vragen binnen een minuut beantwoorden, voordat de mail verzonden wordt.

69-39
11-2

enz

Google maakte dat vandaag bekend. Het programma is ontwikkeld in de proeftuin van Gmail, Google Labs, en is bedoeld om te voorkomen dat mensen mailtjes sturen waar ze later spijt van krijgen. ,,Soms stuur ik berichten die ik niet zou moeten sturen'', aldus Gmail-ingenieur Jon Perlow. ,,Zoals die keer dat ik mijn ex-vriendin 's avonds mailde dat ik haar terug wilde.''

Gebruikers van Gmail kunnen zelf instellen of en wanneer goggles (Engels voor bril) actief is. ,,Het programma verifieert of je echt het bericht wilt verzenden'', aldus Perlow. ,,En hoe kun je beter bepalen of je in de juiste gemoedstoestand bent dan door een aantal sommen op te lossen.''
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

j o r r i t

Een rekenmachine bedienen gaat nog wel als je dronken bent toch?  :wink: