Sinds een week of 3, na wat gepruts aan instellingen klinkt (of inmiddels konk) de 'stereo' weergave van mijn SR7400 compleet anders dan de 'direct' weergave. Dit verschil lag nu voornamelijk in het geluidsbeeld. Stereo klonk veel ineens veel breder dan direct, maar leek vooral de middentonen wat te dempen.
Zo'n groot verschil had ik nog niet eerder opgemerkt; eerdere vergelijkingen tussen stereo en direct gaven altijd een minimaal verschil in de weergave, en zeker het geluidsbeeld bleef in beide instellingen gelijk.
Ik ben dan ook weer eens door mijn instellingen gelopen, subwoofer, center en surround op none. cd-speler eens digitaal en analoog laten spelen. Ook bij de tuner en andere bronnen bleef het verschil aanwezig. Verder nog gecontroleerd op de att, en HTeq-settings, maar daar lag het ook niet aan. Ik heb nog een aantal zaken doorlopen, maar ik kreeg het verschil tussen de stereo- en direct-modus niet weg. Uiteindelijk heb ik mijn receiver maar gereset, en ja hoor; De verschillen waren verdwenen...
Probleem opgelost zou je denken. Niet helemaal dus...
Op dit moment is de akoestiek in mijn huis niet zo best, en had ik graag een wat bredere weergave van mijn muziek. Nu leek de stereo-modus (voor de reset) dit in een wat overdreven mate te doen, maar ik zou graag eens een middenweg tussen de stereo- en direct-modus van voor de reset willen vinden. Maar waar kan dat? Ik ben alleen bekend met het bass- en trebble-managment (inclusief sub instellingen) binnen het stereo gedeelte. En ik kan hiermee het geluidbeeld niet zo sterk veranderen.
Kortom, weet iemand waarmee je dit wel kan?