Hallo,
Ik zit met het volgende probleem;
Wanneer ik een cd op mijn (DV6001) afspeel met veel lage tonen erin, dan klinken mijn speakers (B&W 604 S3) erg warrig en erg laag (boom-effect). Verder ben ik erg tevreden over de set Blues, Jazz, Rock komt goed tot zijn recht.
Hier wat details betreffende mijn luisterruimte;
Zitkamer breedte 4,5 mtr bij lengte 4,5 mtr., ligt een vuren houten vloer in. De speakers heb ik zo`n 0,5 mtr van de stenen muur afstaan en heb ze inmiddels op spikes gezet. Dit laatste resulteerde al tot minder boom-effect, maar nog niet voldoende zoals ik al eerder aangaf.
Nu weet ik dat de B&W`s voor laag doorgaan, maar hier ben ik dan ook voor gevallen. Maar op een gegeven moment begon ik me hier toch een beetje aan te ergeren en vraag dan ook aan jullie advies wat hier eventueel aan te doen is?
Misschien helpt het om een harde steen onder de spikes te plaatsen of zit het `m in het lage vermogen van de versterker of zou een andere opstellling van de speakers ( heb al van alles geprobeerd) helpen of zou een betere cd-speler het iets meer natuurgetrouw kunnen overbrengen?
?
Alvast bedankt voor enig advies voor ik tot aankopen overga !!!!!
Groet
gregory