Foto van jouw set met Marantz?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 23:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cheese

ik heb sinds kort de boxen op schoteltjes staan en merkte weinig verbetering, maar ook geen slechter bas b.v.....als ik jullie verhalen lees ga ik toch weer twijfelen en denken dat ik toch maar even 2 hardstenen op maat moet laten maken.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

HiFi gek

#646
Als iemand van jullie interesse heeft .

Ik heb nog twee tegels staan van een natuursteen soort , waarschijnlijk iets van leisteen denk ik .
Destijds gehaald bij een tuincentrum , de kleur is antraciet achtig .

De maat is 40-40-4 cm .       16 kg per tegel

Ze ,moeten wel worden schoon gemaakt omdat ze nu ± 1 jaar buiten in de tuin liggen .
De tegels hebben ronde hoeken en er zijn geen stukken van af of zo .

Gratis af te halen in Rotterdam Zuid .

Stuur mij maar een - PM - mocht iemand interesse hebben .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

#647
Citaat van: HiFi gek op december 22, 2008, 17:03:11
Als iemand van jullie interesse heeft .

Ik heb nog twee tegels staan van een natuursteen soort , waarschijnlijk iets van leisteen denk ik .
Destijds gehaald bij een tuincentrum , de kleur is antraciet achtig .

De maat is 40-40-4 cm .       16 kg per tegel

Ze ,moeten wel worden schoon gemaakt omdat ze nu ± 1 jaar buiten in de tuin liggen .
De tegels hebben ronde hoeken en er zijn geen stukken van af of zo .

Gratis af te halen in Rotterdam Zuid .

Stuur mij maar een - PM - mocht iemand interesse hebben .



Groeten  EDWIN  B



Inmiddels heb ik van 2 man een P.M. ontvangen over de gratis af te halen tegels .

Die heb ik beide terug beantwoord .


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Gisteren zijn beide tegels op gehaald door iemand van het forum , dus niet meer beschikbaar .


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Groeten  EDWIN  B

gerard

Citaat van: Bearke65 op december 21, 2008, 12:36:51
Hoi Edwin

Ik onderstreep je ervaring volledig: ik heb exact dezelfde ervaring. Ook bij mij staan de speakers op zware hardstenen tegels van 40 x 40 x 6 cm . De speakers staan direct op de betontegels. Zodra ik schoteltjes onder de spikes leg wordt het geluid meteen een stuk wolliger en wordt het laag diffuser. Zonder schoteltjes wordt het laag veel strakker, het hoog veel transparanter alsmede het totale geluidsbeeld dat veel losser komt te staan van de speakers.
Probeer zo resonantievrije tegels te krijgen. Marmer is erg goed en ook het Belgisch hardsteen (dat is een stuk goedkoper dan marmer. Noors hardsteen is weer wat harder. Enfin, ga er eens mee aan de slag. De tegels hebben 120 Euro gekost, de kwaliteitswinst van een goede "aarding" van je luidsprekers is echter enorm.

Groetjes

AJ

Ik ben best goed gelovig mbt "tweaks" maar ik vraag me af wat tegels van 40 x 40 x 4 of 6 cm dik toevoegen aan een beton vloer van pak 'm beet 600 x 1000 x 25 cm...

Groet Gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Bearke65

Citaat van: gerard op december 23, 2008, 21:15:00
Ik ben best goed gelovig mbt "tweaks" maar ik vraag me af wat tegels van 40 x 40 x 4 of 6 cm dik toevoegen aan een beton vloer van pak 'm beet 600 x 1000 x 25 cm...

Groet Gerard
Hoi Gerard

Inderdaad wel aardig dat je dat aangeeft: Mijn vloer bestaat uit zwevend laminaat en dat heeft uiteraard een heel ander karakter dan het harde beton van jouw vloer. Ik kan me dus ook voorstellen dat het effect bij jou nihil zal zijn of anders minimaal. Zet de luidsprekers (als je dat al niet hebt) wel liefst op spikes zonder de schoteltjes eronder te gebruiken. Als het goed is moet je dat verschil wél goed horen. Voor de rest is het uitproberen en datgene kiezen wat bij jou het beste klinkt.

Groetjes AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op december 23, 2008, 21:31:27
Hoi Gerard

Inderdaad wel aardig dat je dat aangeeft: Mijn vloer bestaat uit zwevend laminaat en dat heeft uiteraard een heel ander karakter dan het harde beton van jouw vloer. Ik kan me dus ook voorstellen dat het effect bij jou nihil zal zijn of anders minimaal. Zet de luidsprekers (als je dat al niet hebt) wel liefst op spikes zonder de schoteltjes eronder te gebruiken. Als het goed is moet je dat verschil wél goed horen. Voor de rest is het uitproberen en datgene kiezen wat bij jou het beste klinkt.

Groetjes AJ


Mijn vloer is ook net als bij jouw een zwevende houten vloer met draagbalken .

Dat zal er vast en zeker mee te maken hebben dat wij beiden duidelijk de verschillen waarnemen Bert .


Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Citaat van: HiFi gek op december 24, 2008, 16:55:46

Mijn vloer is ook net als bij jouw een zwevende houten vloer met draagbalken .

Dat zal er vast en zeker mee te maken hebben dat wij beiden duidelijk de verschillen waarnemen Bert .


Groeten  EDWIN  B

Inderdaad Edwin dat zal zeker het geval zijn ...
Fijne feestdagen!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Marantz 81

mijn set bestaat uit

-versterker SR5002 home cinema
-dvd 4001
-hoofdluidsprekers KEF Q5
- center speaker KEF Q6C
-surround speakers KEF cresta 10

klinkt erg goed als zeg ik het zelf  :yes:

hiervoor had ik een SR4021 ,zitten twijfelen om een pm 7001 aan te schaffen ,maar miste toch het 5.1 geluid enorm kijk het meeste muziek dvd,s en films  :-)  het stereo beeld is wel minder als ik nu muziek cd,s luister maar nog steeds gewoon goed ,met dvd,s klinkt het helemaal fantastisch gewoon  notworthy




Marantz 81

center speaker staat nu op zijn plek alle afstanden ingemeten en ingesteld van de speakers en op gehoor db instellingen ingesteld ,als ik nu de dvd opzet die opstaat op de foto en het volume beetje opendraai in men luisterkamer ,moet ik even  :kwijl:  :-D   stemmen komen ook heel mooi naar voren met de center

later nog eens een woofer erbij  :-)

gerard

Leuke set met die KEF speakers.

Ook mooie zwaarden aan de muur, te veel naar "kill Bill" gekeken? :-D :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

bedankt  :-) ben er erg blij mee

ze zijn nep hoor  clown1 ,wel een goeie film trouwens 

ik hou van vechtsporten en films heb zelf ook paar jaar teakwondo gedaan ,vandaar  :-)

bef

en hier is mijn systeem :) ik weet dat het vergeleken met jullie niet zo heel erg veel voorstelt, maar ik ben er toch wel trots op :)
voor mijn muziek klinkt het in ieder geval goed :)  HB






Marantz sr-5001 versterker
Marantz cc 4001 cd speler
jvc dvd speler ( word vervangen door de bluray van marantz :)  )

2 X Quantum 505
2 X Quantum 503
1 X Quantum Center 513
1 X Betasub 30 A

Philips hd ready 32''
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Marvin

ach ja, wanneer steld iets niet voor hé...
voor de slaapkamer zou ik mer er niet voor schamen hoor.  :-)
het is misschien wel een idee om die front speakers op kop te zetten, of lig je in een hangmat aan het plafond te luisteren....?

bef

ik heb niks anders dan een slaapkamer :P dus meer ruimte heb ik niet.

maar inderdaad, m'n speakers omdraaien zou wel een idee zijn ja.

ik ga er naar kijken :)
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Marvin

wel gaaf hoor, zal een aardige muur van geluid zijn zo...  :yes: