Citaat van: Maurice op september 28, 2008, 21:22:34
Edwin,
hebben die rondslingerende Masterbase stukjes zo nog nut
Je hebt volgens mij wel een harde akoestiek. Is dat donkere steen een tafel of de vloer?
Zo Maurice je hebt wel erg goed gekeken naar de onderste foto , ik zoeken naar die masterbase blokjes maar vinden ho maar . Na een poosje zoeken op mijn foto zag ik ze eindelijk onderop de salontafel liggen .
Die Masterbase gebruik ik niet meer onder de cd speler en de versterker .
Tegenwordig gebruik ik om te ontkoppelen de Quadraspire QX-25 onder de cd speler en de versterker .
Die vindt ik beter klinken en vooral de klankkleur is aangenamer , de Masterbase vindt ik wat donker klinken .
Als je heel goed kijkt zie je de Quadraspire zitten onder de CD speler , en nog moeilijker onder de versterker .
Ik heb gelukkig geen harde acoustiek , die is prima in orde , als je goed kijkt op de onderste foto van mij met de luidsprekerbox erop die ik hiervoor poste dan kun je nog net zien dat ik op de zijmuur ook een gordijn heb hangen (kremkleurig ) .
En die donkere steen waar jij naar vraagt dat is de salontafel met plavuizen in het tafelblad .
De vloerbedekking is vinyl .
Voor het audiorack en de boxen ligt een karpet van 2.40-1.60 meter en achter mijn bankstel ligt ook nog eens zo'n karpet .
Als ik muziek ga luisteren doe ik altijd de overgordijnen aan de voor en achtergevel dicht , dit komt de klankkleur ten goede , het klinkt dan warmer .
Ook heb ik nog een acoustisch geluiddempend zelfgemaakt bord staan van polystyreen schuim .
Als ik in mijn handen klap met de overgordijnen open geeft dat een galm in de kamer , doe ik de overgordijnen aan voor en achtergevel beide dicht dan is de galm vrijwel weg .
Vandaar ook dat de klankkleur er nogal goed van profiteerd .
Groeten EDWIN B