Foto van jouw set met Marantz?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 23:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MO

#435
Dag Allemaal,

M'n Pm4001 de deur uit gedaan en een 7001 ervoor in de plaats.
Tevens de B&W P4's gedag gezegt en een setje Magnat Magnasphere's gekocht.







Vooral het midden en hoog is beter geworden. De B&W's gingen dieper maar kleurde de boel best wel.
De Magnasphere's lijken direkter (?) en zijn duidelijk minder "wollig". Voor de rock en jazz die ik ook wel luister zijn deze speakers voor mij beter. Tevens zijn de zang en schreeuw partijen duidelijker... Voor b.v Portishead lijken de B&W's een klein voordeel te hebben....
Tevens is de plaatsing minder belangrijk; bij de P4's moest je echt wel op t zweetspotje zitten, nu heb ik 20 cm meer ruimte om naar links als naar rechts te zitten :wink:

Al mit al bin ich serh zufrieden mit meiner neue deutche freunde!

zum wohl!

Marc
bla

Maurice

Sow Marc,

Dat is gelijk een hele verandering! Zo te horen ook een goede (ook ik vind B&W kleuren, maar daar zijn de meningen altijd over verdeeld).
De Magnats ken ik niet, maar kan me voorstellen dat het een stuk rustiger is geworden in het middengebied (duidelijker).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MO

#437
Ha maurice,

De 7001 had ik al een tijdje hoor en dat gaf al een aardige verbetering (vooral in t laag).
De Magnats heb ik ook al even maar wilde ze gewoon even stoer showen  :wink: want ik vindt ze er erg leuk uitzien, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk.

Hier kan je wat info vinden over de Magnats:
http://www.magnatmuseum.nl/Index%20Magnasphere%20serie/Lambda%205%20tekst.htm
bla

MO

#438
update...

Heb vorige week maar eens een platenspelertje aangeschaft via MP, ongeveer om de hoek.
Tis een Dual 415-2, een instappertje maar, moet ik zeggen, klinkt zeker niet verkeerd!
Tevens leuk om zo (koninginendag) maar wat plaatjes op le kop te tikken.... als er wat tussen zit.

[img=http://img98.imageshack.us/img98/8291/img0565we9.th.jpg]http://





cheers maar weer!

bla

Maurice

Hee leuk MO!
Op koninginnedag kun je een hoop scoren, maar let wel op de kwaliteit! Zit echt een hoop rottigheid tussen. Verder is een Knosti wassertje ook wel aan te raden, niet duur wel handig!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

#440
omdat ik bijna nooit meer surround draai heb ik effe me rear naar voorren gehaald, zijn omgebouwde rapid's.

met een hele lange baxreflex kast, waardoor ze nu ook stevig laag halen.



zo af en toe moet je een speaker weer wat te doen geven he pompom HB pompom

enjha ze moeten nogsteeds afgewerkt worden, maar nog geen zin/tijd gehad

Paul

Ik kom pas luisteren als alles klaar is.  :-P :schater: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Jan

@Thom: Als je de luidsprekers links en rechts omdraait krijg je dan geen breder stereobeeld, omdat de tweeters verder van elkaar afzitten.

thom

@jan
het is mij altijd geleerd om ze naar binnen te hebben staan, en stereo beeld zal mischien wel groter worden maar of je er dan ook beter van wordt vraag ik me af

JohnWx

MARANTZ PM-35 mk2 en de ST-64 incl. de zijpanelen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Jan

@Thom: Op een ander forum had iemand zijn tweeters ook naar binnen gezet. Een aantal forumleden kwamen bij hem op bezoek en 1 van de forumleden kwam op het idee om de luidsprekers om te draaien. Zie deze site.

vielzweck

#446
Een paar fotootjes van mijn set.

het is verdorie nog een hele kunst een fototoestel te vinden uit de jaren dat dit spul werd gemaakt maar goed het is gelukt  :wink:

Eerst een overzichtsfoto.

Normaal staat de box achteren vrij maar gezien het feit dat het daar in de hoek donker is heb ik een witte plaat voor de belichting geplaats (de ware reden is dat het er een spaghettipuinhoop is van kabels) ; ik heb geen fluit verstand van fotograferen maar ben uitstekend in het slepen met  onhandelbare oude witte platen  :roll:





Hieronder:

marantz model 1150, model 2020L en de EQ 20 en wel in volle glorie.
Gepast respect graag.
Mag u erop wijzen dat onze jeugdige maar zeer, en ik meen in alle oprechtheid zéér getalenteerde electrogoero Hal9000 zijn kundige handen heeft gelegd op de 1150.
En dat de 1150 mij elke dag laat weten hoe blij hij daar mee is :yes: :yes:






En hier weer onder de marantz cd 6000 en model 5125: een ronduit vurrukkuluk cassetedeck en eenieder die ik het hier laat horen is er van onder de indruk, zeker weten.



Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Leuke set, zo,n cassetedeck zoek ik ook nog.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

ll0ll

#448
Citaat van: jwx op mei 11, 2008, 00:47:23
MARANTZ PM-35 mk2 en de ST-64 incl. de zijpanelen



Ziet er goed uit!
Mijn set:






- Marantz pm17 mkI mkII versterker
- Marantz CD11LE
- Philips SCD2000 SACD speler
- Philips DAC960
- Philips DAT880
- Mission 780 speakers 
- paar van den hul kabeltjes
:-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

vielzweck

#449
Citaat van: Paul op mei 20, 2008, 11:21:18
Leuke set, zo,n cassetedeck zoek ik ook nog.

Gisteren liet Hall het grote broertje van dit deck zien: de 5420 dus misschien....... je weet nooit :roll:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte