proton

Gestart door HAL9000, september 13, 2008, 18:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Proton,

Het is voor mij een onbekend merk het zou een onderdeel van NAD moeten zijn.
Inderdaad lijken veel dingen op NAD met name de printen maar, technische bouw componenten keuze en structureel ontwerp is toch vele malen beter dan NAT--> NAD  :-P

Ik heb set gekocht voor hele weinig geld; de voorversterker zou kapot zijn.
En de eindversterker zou gewoon moeten werken, aangezien de reputatie van deze eindversterker zo goed zou moeten zijn, verwachtte ik ook niet anders. De pre ken ik nier er bestaat ook een AP1100 ik heb 1000 deze zou goedkoper moeten zijn dan de 1100.

Ik heb eerst de eindversterker helemaal in orde gemaakt.
Het waren hier en daar wat lekkende elko's en een slecht contact hier en daar. maar verder nog zeer aangenaam.

let erop 8 eindtransistoren per kanaal. belachelijk krachtig. en 30.000uF 120Vw aan capaciteit per kanaal.
en ontzettende leuke vu meters :-P

De pre as kapot alle mensen die ik ken die ook repareren zeiden dat hoogswaarschijnlijk de voeding defect was.
Ik heb toch anders bewezen voeding was prima. Ik heb uit voorzorg een paar kleine varianten transistor vernieuwd, maar alles blijf hetzelfde meten qua voltages. Er zaten 8 Japanse transistoren in de knel deze waren opgebrand. Die vervangen met een paar elko's en heel wat in verbindingen aangedikt werkte de voorversterker weer subliem.


oud

nieuw.







De eindversterker is de D1200 en de ap1000
De eindversterker is heel apart ontworpen met een zogenaamd D P D systeem.
Dynamic Power on Demand.
Ik heb de eindversterker aan de stabiliteits test gedaan, en deze leverde met een te zwakke voorversterker 170Watt per kanaal bij 8 ohm.

Hij zou 200Watt moeten leveren; 400 Watt bij 4 ohm en 800watt bij 2 ohm.

klankmatig is dit set zeer interessant, mooi hoog mooi midden. ontzettend helder, en zeer diepgaande bassen.
Ben er eigenlijk wel van gecharmeerd.

bouwjaar 1986/1989 mijn exemplaar 1987.
Ik had persoonlijk dit set over een Pm 94/95 of esotec serie genomen! veel betrouwbaarder.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Best wel een aparte set om te zien,ik vind het iig niet als een NAD uit zien  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

is gewoon een op zich staand merk


veel mensen liggen een link naar NAD als er een groen knop op zit zoals PROTON ADC etc.etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.