Vintage of toch maar de nwe meuk.

Gestart door Paul, juli 27, 2008, 18:46:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Vintage of toch maar de nwe meuk.

Vintage
14 (35.9%)
Vintage is achterhaald
3 (7.7%)
Maakt mij niet uit
5 (12.8%)
Geef mij de nwe meuk maar
14 (35.9%)
Hangt van de prijs af
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 39

Rob46

Dat zijn mooie spullekes! En Quad  :kwijl:

xander32

Slechte poll, ik mis de optie nieuwe/state of the art gear. Met 'meuk' kan en wil ik niets, oud of nieuw.

Paul

Citaat van: xander32 op december 16, 2018, 12:13:41
Slechte poll, ik mis de optie nieuwe/state of the art gear. Met 'meuk' kan en wil ik niets, oud of nieuw.
Een poll van 10 jaar oud en nu pas een reactie over het onderwerp ?  :-D   hello
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Yep, zoals aangegeven in een voorgaande reply; nooit de interesse gehad voor vintage en zodoende ook nooit betreffende draadjes gelezen 😉.

Citaat van: Paul op december 16, 2018, 12:18:27

Een poll van 10 jaar oud en nu pas een reactie over het onderwerp ?  :-D   hello

Paul

Citaat van: xander32 op december 16, 2018, 12:20:09
Yep, zoals aangegeven in een voorgaande reply; nooit de interesse gehad voor vintage en zodoende ook nooit betreffende draadjes gelezen 😉.

Ieder zo z,n  "meuk".  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

#65
Citaat van: Paul op december 16, 2018, 11:38:58
In mijn set ook weer een Quad 33vv - 303ev dit in combinatie met Kef luidsprekers aangekocht bij een van de techneuten van dit forum.

Dat is het spul dat ik, met de neus plat tegen de etalageruit, bewonderde bij Musifoon in Emmen. Er stond ook Yamaha in, heel mooi spul.
Het nieuwe waar ik nu nog voor zou gaan is een cd speler, koptelefoon en luidsprekers.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: Rob46 op december 16, 2018, 12:08:26
Dat zijn mooie spullekes! En Quad  :kwijl:
En in een andere kamer de Quad 44vv - Quad 405ev.



Maar dat valt volgens mij nog net niet onder de noemer vintage.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Bij mij wel, dit was ooit de droom. Mooi spul, dit met een Thorens en KEF luidsprekers.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: renes59 op december 16, 2018, 12:49:21
Bij mij wel, dit was ooit de droom. Mooi spul, dit met een Thorens en KEF luidsprekers.
Dus Quad en Kef ook een pure Engelse sound dit keer zonder de buizen en B&W luidsprekers zoals jij al eerder aangaf.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

#69
B&W en buizenversterkers kwamen veel later. De B&W's in 2001 de buizen vv in 2002 en de buizen ev zal  +/-2003 geweest zijn.
Buizen kwamen per ongeluk. We reden de SKIK fietstocht en kwamen zodoende bij kameraad Frens voor het huis langs. Wij kwamen voor een flesje bier maar het liep anders. We kregen het over audio en dat ik wel een nieuwe vv wilde. De vorige dag net gekeken bij Musifoon naar een Naim maar die was duur, te duur. Frens was net bezig met buizenversterkers te ontwikkelen en maken, hij zei "neem deze maar eens mee". Een prototype vv met e88cc en ecc83 buizen erop. Deze meegenomen in de fietstas en later thuis aangesloten. Dat beviel zo goed dat deze gebleven is, het was een kale aluminium vv maar is groen gespoten en helemaal nagekeken door Frens. Het jaar erop is de buizen ev gemaakt en gekomen. Waarbij rekening is gehouden met de B&W luidsprekers.
Sindsdien Engels geluid ter vervanging van Frans geluid via Jean Marie Reynaud Sonata's. Die nog steeds aanwezig zijn en af en toe hun best mogen doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Wanneer is iets vintage?
Met de auto is het zo dat oldtimers steeds ouder moeten zijn om zo de belasting rechtmatig te ontwijken.
Maar een auto wordt dan ook steeds beter in elkaar gehannest.
Met audio is dat blijkbaar minder het geval, dus wanneer is het vintage?

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op december 16, 2018, 19:29:50
Wanneer is iets vintage?
Met de auto is het zo dat oldtimers steeds ouder moeten zijn om zo de belasting rechtmatig te ontwijken.
Maar een auto wordt dan ook steeds beter in elkaar gehannest.
Met audio is dat blijkbaar minder het geval, dus wanneer is het vintage?
Dat is natuurlijk subjectief. Voor de een iets uit zijn jeugd, afhankelijk van zijn bouwjaar/ interesses en voor de ander is 90s al vintage. In de 80s had je de opkomst van led's/ digitale aanduiding (niet mijn ding)
Voor mij persoonlijk is vintage pre-80s.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 16, 2018, 21:07:59
Dat is natuurlijk subjectief. Voor de een iets uit zijn jeugd, afhankelijk van zijn bouwjaar/ interesses en voor de ander is 90s al vintage. In de 80s had je de opkomst van led's/ digitale aanduiding (niet mijn ding)
Voor mij persoonlijk is vintage pre-80s.
Voor mij ook, toen de vu-meters met van die rode ledjes inkwamen was het over.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Oké....
Dus apparatuur van nu is over 30 jaar geen vintage?
Vintage is vorige eeuw.

mountainbiker

Hier een set Mission 762 uit december 1991. Ooit gekocht met het oog op eventueel samenwonen met mijn toenmalige vriendin Heb een paar anders sets geprobeerd in de loop der jaren. Allemaal weer de deur uitgedaan omdat het niet beviel. Heb geen zin om weer andere speakers uit te proberen. Misschien ooit iets van zelfbouw/ontwerp.
De hele handel momenteel aangesloten op een moderne NAD versterker.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE