SR-7001 oververhit

Gestart door Bold, juli 21, 2008, 16:26:25

Vorige topic - Volgende topic

Bold

Deze week lekker een DVD'tje gekeken, afgespeeld op mijn oude Onkyo DVD speler. Mijn nieuwe DV-7001 staat bij de imprteur ivm een probleem waar ik dit forum eerder over inlichtte. Een en ander staat aangesloten op mijn SR-7001 AV receiver. De DVD is van de laatste tour van Madonna. Echt super. Lekker hard gezet. Speakers zijn van KEF: KHT 2005. Naast mijn 5.1 set heb ik in mijn achterkamer nog twee eitjes hangen die ik op de B groep van de versterker heb aangesloten. In totaal dus 7 speakers en 1 sub. Enfin, lekker "voluit knallen" en genieten. Totdat mijn verstreker er uit klapt. Het rode lampje bij de power knop stond te knipperen. Er kwam een enorme bak hitte uit de kast. Vreemd is dat aan de linkerzijde de kast relatief koel was. Aan de rechterzijde brande ik er echter zowat mijn hand aan... Even laten afkoelen en toen werkte de boel weer. Dat zou toch niet mogen! Doe ik wat fout? De 2 speakers op B welllicht?  :?

Stadium III

Het hoeft geen oververhitting te zijn !

Wat kreeg je in je display van de sr 7001 te zien ? Protect of helemaal niks?

Ik heb het hier gehad dat thermische sensoren spontaan sprongen en dat lijkt idd op oververhitting
Deze zijn vervangen hier en een software update erop en alles is ok

Als je de volume veranderd hoor je dan een tik uit de reciever ?

En wat was de volume op de schaal hier sprong ie er al uit op -25
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bold

Tsja, allemaal prima vragen waar ik toen (met een paar wijntjes op) niet direct op gelet heb. Stom. Als het weer voor komt check ik het ff en schrijf het meteen op. Dat je na een uurtje of twee blazen een ei kunt bakken op het apparaat is wel normaal?

Marvin

tja, wat is normaal.
ik zelf vind dat de apparatuur van Marantz wel ontzettend heet wordt...
zelf gelukkig nog geen nadelige effecten van ondervonden, maar ik vind ze vrij warmbloedig die Marantzen...

Bold

De set hangt helemaal vrij. Dus aan ventilatie geen gebrek zou je toch zeggen. Zegt het feit dat alleen de rechterzijde zo heet wordt nog iets?

Jan

Ik zou de DVD-speler en receiver omdraaien.

Bold

Dan heb je natuurlijk wel meer ventilatie voor je receiver. Nadeel is dat ik meer moet bukken voor het inleggen van een schijfje.  :|Ook vraag ik me af of het aanzienlijke gwicht van de receiver goed is om op de dvd speler te zetten.

dmeerpa

De DVD en de reciver moet je van elkaar scheiden. De DVD speler minstens 5 cm hoger plaatsen.
Ik had ook een tijdje de DVD speler op mijn vroegere SR7500 staan. De DVD werd zo warm dat deze begon te haperen. Receiver is wel nooit in protectie mode gegaan.
Nu de DV7600 wordt wel een stuk warmer dan de DV7001 heb ik gelezen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Paul

Citaat van: Bold op juli 21, 2008, 17:42:23
De set hangt helemaal vrij. Dus aan ventilatie geen gebrek zou je toch zeggen. Zegt het feit dat alleen de rechterzijde zo heet wordt nog iets?
Waarschijnlijk zit aan de rechterkant je voeding.
Als je voluit gaat zal de SR-7001 meer stroom moeten leveren om het vermogen aan de eindtrap te kunnen leveren.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Hier staat de 7001 ook lekker ingebouwdmaar de hitte vindt ik wel meevallen en op full power geen probleem

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: Bold op juli 21, 2008, 16:26:25
Doe ik wat fout? De 2 speakers op B welllicht?  :?
ja!

Halvering van de weerstand doet de versterker geen goed  nonono
Ik zou dit niet meer doen.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

cvd

Ik heb de Marantz SR7002, en gister avond is-ie me ook in de protect-mode gegaan, en hij voelde zeer warm aan,
een uurtje geleden ging-ie weer in de protect mode.
Mijn marantz staat in een kast met de deurtjes open, zodoende genoeg ventilatie, dat-ie dan nog uitvalt moet toch eigenlijk niet kunnen, volgens mij. :-(
Die software up-date waar eerder in dit topic over geschreven werd, geldt dat ook voor de SR7002 ?

cvd

En hijmviel net weer uit  :x :evil:
de versterker stond op -27, moet toch kunnen nietwaar...

dmeerpa

Denk dat dit inderdaad ni normaal is, ik kijk gewoonlijk op -25dB naar DVD en TV tussen de -25 en -30dB
Mijn SR8002 staat inmiddels een uur of 4 aan, ik kan nog steeds mijn hand laten liggen op het warmste deel van de receiver.
In de woonkamer is het nu 27°.
SR8002 staat in een kast, die enkel aan de voorkant open is.

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Stadium III

Voor degene waarvan de reciever uitvalt !

Zet hem eens helemaal vrij wat doet ie dan

als ie 3x in protect gesprongen is krijg je hem dan nog actief?

Ga eens marantz bellen en ga eens informeren naar thermische sensoren/software update voorja machiene
Meschien dat hier een probleem inzit

Mijn eigenste is al 2x weg geweest naar alles te hebben vervangen en geupdate is hij hier ok en zeker niet zeer warm !

5.2.4