Marantz SA7-S1 aan aarde gekoppeld

Gestart door HiFi gek, juli 20, 2008, 21:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op maart 01, 2010, 06:44:04
aan de linker kant vind je een aarde aansluiting..zet die maar met een stekker aan aarde ..en klaar is kees
jan piet john peter marco maurice edwin lo ect

breek me bek niet open over de materie Fritz

ik heb een PM-16 uit 1997 en vintage hoeft geen aarde :schater:

alleen wat ik als leek niet snap er zit aarde bij de phono maar het stroom is zonder aarde ?

en waarom dat logo dat het niet geaard mag zijn ? en waarom is de PM niet geaard

over geaardheid maar niet te spreken  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

En Fritz bij deze dan natuurlijk de vragen:

1. is er verbetering m.b.t. het geluid als je zelf voor aarde zorgt en hoe doe je dat dan.
2. En wat voor invloed heeft het op de veiligheid.
3. Zelf heb ik geen geaarde stopcontact, heeft het dan nu om de aarde aan de C.V. vast te maken. (niet lachen a.u.b.).


JohnWx

Citaat van: joep op maart 01, 2010, 09:07:55
En Fritz bij deze dan natuurlijk de vragen:

1. is er verbetering m.b.t. het geluid als je zelf voor aarde zorgt en hoe doe je dat dan.
2. En wat voor invloed heeft het op de veiligheid.
3. Zelf heb ik geen geaarde stopcontact, heeft het dan nu om de aarde aan de C.V. vast te maken. (niet lachen a.u.b.).



je zou haast gaan denken



mag bij me schoonmoeder geen lamp meer verwisselen dan weet je mijn technische kennis ook gelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Heb een keer de koffiezetter gemaakt. Had genoeg spullen over om een klein vliegdekschip te bouwen. Niet dat de koffiezetter werkte, maar toch. Alhoewel ze hebben er wel een film over gemaakt.



joep

Citaat van: joep op maart 01, 2010, 09:07:55
En Fritz bij deze dan natuurlijk de vragen:

1. is er verbetering m.b.t. het geluid als je zelf voor aarde zorgt en hoe doe je dat dan.
2. En wat voor invloed heeft het op de veiligheid.
3. Zelf heb ik geen geaarde stopcontact, heeft het dan nu om de aarde aan de C.V. vast te maken. (niet lachen a.u.b.).



En we gaan weet on topic.

renes59

Citaat van: jwx op maart 01, 2010, 00:02:11
had dat gelezen op een van de andere fora violent1
op die fora word je openlijk bedreigd als je juist verschillen hoort violent1

Valt mee hoor, als je iets denkt te horen vraagt men daar hoe en waarom.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 01, 2010, 08:40:32
Dat zou betekenen dat aarden via het chassis geen enkele zin heeft en dat dat alleen nut heeft via de aardeaansluiting.

In de zin van een veilig apparaat heb je helemaal gelijk, daar is namelijk de dubbele isolatie klasse al voor. In de zin van het chassis aan aarde leggen voor eventuele geluidsvebetering kan het zin hebben. Beluisteren geeft het beste oordeel. Chassis aan aarde leggen is een erg simpel klusje imo.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: joep op maart 01, 2010, 09:07:55
En Fritz bij deze dan natuurlijk de vragen:

1. is er verbetering m.b.t. het geluid als je zelf voor aarde zorgt en hoe doe je dat dan.
2. En wat voor invloed heeft het op de veiligheid.
3. Zelf heb ik geen geaarde stopcontact, heeft het dan nu om de aarde aan de C.V. vast te maken. (niet lachen a.u.b.).



1 Zelf het experiment aangaan en beoordelen
2 Geen invloed naar mijn inzicht
3 Als je CV aan aarde ligt is dit inderdaad een mogelijkheid.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op maart 01, 2010, 09:51:02
Valt mee hoor, als je iets denkt te horen vraagt men daar hoe en waarom.
Zonder enige vorm van sarcasme en geheel niet schamperend, neem ik aan.  :roll:

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op maart 01, 2010, 10:02:12
In de zin van een veilig apparaat heb je helemaal gelijk, daar is namelijk de dubbele isolatie klasse al voor. In de zin van het chassis aan aarde leggen voor eventuele geluidsvebetering kan het zin hebben. Beluisteren geeft het beste oordeel. Chassis aan aarde leggen is een erg simpel klusje imo.

groet,

lo

Maar wat heeft het voor zin een chassis waarop geen spanning staat, te aarden? Ik hoorde ook een duidelijk verschil toen Fritz mijn CD-speler via het chassis had geaard, terwijl hij geen spanning mat op het chassis. Beetje vreemd, maar wel lekker.  :-D

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 01, 2010, 10:30:09
Zonder enige vorm van sarcasme en geheel niet schamperend, neem ik aan.  :roll:
Ik begrijp het niet, leg eens uit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Het stijlmiddel ironie is je bekend?

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Nou, dan zeg je het tegendeel van wat je bedoelt.
Wat ik dus bedoelde te zeggen is dat het 'bestrijden van onwetendheid' van mensen die verschillen horen bij tweaks die buiten het kader van de huidige wetenschap vallen vaak gepaard gaat met hoon, sarcasme en wat dies meer zij.

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 01, 2010, 10:33:25
Maar wat heeft het voor zin een chassis waarop geen spanning staat, te aarden? Ik hoorde ook een duidelijk verschil toen Fritz mijn CD-speler via het chassis had geaard, terwijl hij geen spanning mat op het chassis. Beetje vreemd, maar wel lekker.  :-D

Daar hebt gij U zelf het antwoordt gegeven  :yes: :lol:
Allemaal "onzinnige" tweaks, maar wat klinken ze lekker.
Scepsis is gezond, gezonde scepsis wegnemen door uit te proberen is fantastisch.
Fritz heeft bij jou ook alweer een mooi stukje zendeling werk verricht begrijp ik in iedergeval uit jou verhaal.

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.