plaatsing centre speaker

Gestart door Roland65, juni 25, 2008, 14:08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roland65

Nou gerard, als het nu nog niet lukt dan weet ik het ook niet meer!
Die circle surround mode gebruik je toch alleen maar bij niet surround geluid (stereo) om het een soort van surround te maken?
Maar is dus goed te gebruiken om de centre af te stellen? Of heb ik je nu verkeerd begrepen?
Ik ga in ieder geval dit weekend aan het inregelen. Je hoort wel of het gelukt is!
Bedankt voor de tips!!
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Roland65

Dankjewel stadium.
Ik ga dit weekend aan de gang met alle opties, dan moet er toch iets uitkomen waar ik tevreden mee kan zijn?
Los van de uitkomst vind ik het meedenken op dit forum super!  hello Ben hier nog niet zolang maar het bevalt nu al! pompom pompom pompom pompom
Tot later!
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Marvin

Citaat van: Stadium III op juni 27, 2008, 17:28:40
De echte afstanden gewoon ingeven
Dit moet je doen omdat de reciever berekend waneer het signiaal uit alle speakers tegelijk op jou sweet spot moet zijn

Als je aftanden niet correct zijn kan het zijn dat je een vertrokken beeld krijgt omdat het geluid wel eens een tikkie te laat kan zijn

Exacte afstanden en juiste db's per speaker en je bent er!

stupid pompom

Roland65

dag forum-meedenkers.

Het heeft even wat langer geduurt, maar heb mijn centre nu zo ingesteld dat het inderdaad lijkt of hij tussen de fronts instaat.
Het is een combinatie geworden tussen db terugschroeven en de afstand aanpassen.
Ik heb wel gemerkt dat er veel verschillen zitten tussen oa muziek dvd's. De ene dvd heeft harder centre geluid dan de andere. Maar nu kan ik dat moeiteloos aanpassen!
Dank voor het meedenken!
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes