cd's kleuren om kwaliteit te verbeteren

Gestart door tommyw, juni 15, 2008, 09:01:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommyw

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of meer mensen dit wel eens hebben gedaan.
De buiten en binnenste ring met een watervaste groene stift kleuren.
Als reden om de afgebogen laserstraal te absorberen, omdat anders de weerkaatsing het lezen juist bemoeilijkt.
Het beste om te proberen kun je twee gelijkwaardige copieen maken met nero en dan één ervan kleuren.
Zorg wel dat je goede iso bestanden gebruikt en niet vanaf mp3 naar wave want wat eenmaal weg is is weg!!
Ben beniewd naar jullie reactie's  :roll: :roll:
Marantz SR 7300/2X MA 500/UD 8004
Morgan Jones hoofdtelefoonversterker
Zelfbouw vifa format, carat center, impuls rear
Rel quake sub, Sennheiser HD 590
Monster 400 interlinks
Sony Kdl 40W4500

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Lapti

Lijkt me weer een geval dat als het zo zou zijn dat de fabrikanten van cd's het zelf ook wel zouden doen, of dat het verschil te verwaarlozen is
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

tommyw

Hoi,

Heel mijn cd collectie is gekleurd al ongeveer 15 jaar, heb deze wijsheid dacht ik uit audio en techniek.
Maar ben nu weer aan het kleuren gegaan met copie's en dan heb je nog meer resultaat.
Heb gisteren avond een copie van amy winehouse live in paradiso gedaan en het resultaat blijft me elke keer verbasen net of je een veel duurdere interlink monteert.
als je wilt kan ik wel een foto toevoegen.
Marantz SR 7300/2X MA 500/UD 8004
Morgan Jones hoofdtelefoonversterker
Zelfbouw vifa format, carat center, impuls rear
Rel quake sub, Sennheiser HD 590
Monster 400 interlinks
Sony Kdl 40W4500

ll0ll

Ik heb van die groene plastic ringen die je om je cd kunt klemmen. Die zorgt en voor een goede positionering van de cd in de lade daarnaast wat er in openingspost wordt geschreven.

Ik zag laatst een Krell KPS 20i CD, die heeft in de ruimte waar de cd geplaatst moet worden links en rechts groene ledjes, om dezelfde reden. :-D

Zie ook de ledjes hier: http://i215.photobucket.com/albums/cc3/serraniruben/krellin1.jpg
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

Citaat van: tommyw op juni 15, 2008, 09:34:56
Hoi,

Heel mijn cd collectie is gekleurd al ongeveer 15 jaar, heb deze wijsheid dacht ik uit audio en techniek.
Maar ben nu weer aan het kleuren gegaan met copie's en dan heb je nog meer resultaat.
Heb gisteren avond een copie van amy winehouse live in paradiso gedaan en het resultaat blijft me elke keer verbasen net of je een veel duurdere interlink monteert.
als je wilt kan ik wel een foto toevoegen.

oi

ja graag

ben altijd wel in voor tweaks

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

vielzweck

#6
Citaat van: tommyw op juni 15, 2008, 09:01:59
Hoi allemaal,

Ben beniewd naar jullie reactie's  :roll: :roll:

Een reactie dus   :-)

Wat zou het kosten om dit af fabriek te doen?
Lijkt me makkelijk verdiend.
Heb nog een 'non black' elpee van Frampton (Peter Frampton comes alive) liggen en dat was werkelijk alleen cosmetisch bedoeld en er was een markt voor. :yes:
Klonk na mijn bescheiden mening voor geen millimeter beter; er waren zelfs puristen die zeiden dat de zwarte beter klonken.

De beste tweak die je naar mijn mening in die tijd kon toepassen was een stevige joint, geloof me je kreeg er de kleuren gratis bij.

Begrijp me niet verkeerd alles wat tot een meest optimale muziekbeleving leidt verdient het om toegepast worden al werkt het maar voor 1 luisteraar, 1 keer in zijn/haar leven en is de ene ervaring nooit meer te herhalen.

Herinner me dat ik eens helemaal uit mijn dak ging na een joint tijdens een concert van Alquin na afloop daarvan midden op de Hoofdstraat van ons dorp. (Was niet gevaarlijk, de tractor van dienst stond al lang op stal). Alquin heb ik driemaal live gezien maar nooit zo goed als die avond maar het was een persoonlijke ervaring misschien het vermelden waard maar helaas niet te delen.
Dat 'niet te delen' hoeft natuurlijk niet zo te zijn voor het kleuren van de cd's  :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

tommyw

Beste Mars,

Hierbij een foto van de twee cd's voornamelijk de buitenste en binnenste rand is belangrijk.
Ik zou tegen iedereen willen zeggen probeer het toch eens! voor 2 cd's en een stift weet je het!!

:-D :-D :-D :-D
Marantz SR 7300/2X MA 500/UD 8004
Morgan Jones hoofdtelefoonversterker
Zelfbouw vifa format, carat center, impuls rear
Rel quake sub, Sennheiser HD 590
Monster 400 interlinks
Sony Kdl 40W4500

tommyw

 violent1 Foto vergeten,

Hierbij alsnog
Marantz SR 7300/2X MA 500/UD 8004
Morgan Jones hoofdtelefoonversterker
Zelfbouw vifa format, carat center, impuls rear
Rel quake sub, Sennheiser HD 590
Monster 400 interlinks
Sony Kdl 40W4500

dmeerpa

Ik had er nog nooit van gehoord, maar toen ik dit verhaaltje net aan mijn vriendin vertelde had ze zoiets gezien op TV, men had getest met verschillende kleuren, en enkel groen had een positieve invloed. Maar ze weet niet meer hoe het kwam. Zal eens kijken of ik aan een groene stift geraak.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Lapti

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Citaat van: Lapti op juni 15, 2008, 16:40:54
Waarom groen en niet gewoon zwart?
Neem maar eens een groen doorzichtig plastic en kijk er dan eens doorheen. Je zult dan geen rood meer zien ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Ik heb eens gelezen in een introductie verhaal over mijn eigen cd speler (SA-7S1) dat Marantz het loopwerk van binnen voor zover ik mij herinner op een bepaald gedeelte zwart (of een andere kleur) heeft gemaakt om verstrooiing van het lezerlicht te voorkomen .
Het kleuren van de cd randen zou dan geen invloed hebben in mijn loopwerk .
Heb wel eens vaker gelezen dat meerdere fabrikanten hun loopwerken hier op aanpassen , ik meen o.a. het merk ESOTERIC .

Dus van Marantz zijn de loopwerken uit de SA-7S1 en de SA-11S2 hierop al aangepast , beide cd spelers hebben hetzelfde loopwerk .

Groeten  EDWIN  B

mars

Citaat van: tommyw op juni 15, 2008, 10:57:11
violent1 Foto vergeten,

Hierbij alsnog

oi  thanks Tommyw

ga ik ook proberen , ik laat wel weten wat ik er van vind.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

daffy

#14
link naar het artikel uit audio en techniek.

http://img293.imageshack.us/img293/1224/scannen1lw4.jpg

daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.