cd's kleuren om kwaliteit te verbeteren

Gestart door tommyw, juni 15, 2008, 09:01:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

*schaam smiley* gaat zich in een hoekje verstoppen......


WimPeu

Citaat van: MadVillain op februari 26, 2009, 23:59:22
*schaam smiley* gaat zich in een hoekje verstoppen......



OK, OK t'is al goed, maar nooit weer doen heh!!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Zelf heb ik het nog steeds niet geprobeerd. Ik heb wel de stift opgehaald een Staedtler 318-5.
Ik heb de moeite gedaan om ook de uitleg te gaan lezen waarom het beter zou kunnen klinken, en ik kan me wel in de theorie vinden.
En de resultaten kunnen dan wel inderdaad afhangen van de CD speler zelf ook.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Mexicaanse Hond

Je hebt ook zo'n matje van Art Speak dat reflecties tegengaat. 'k Geloof dat dat 20 euro kost, maar niet in alle CD-spelers past.

BernHardN

Op het HT-forum stond een lijst met welke spelers wel en niet en ook verschil of niet

Mexicaanse Hond

Citaat van: BernHardN op februari 27, 2009, 12:08:04
Op het HT-forum stond een lijst met welke spelers wel en niet en ook verschil of niet
Heb je misschien een link voor ons?



iNFiN1TY

Citaat van: Lapti op juni 15, 2008, 09:29:41
Lijkt me weer een geval dat als het zo zou zijn dat de fabrikanten van cd's het zelf ook wel zouden doen, of dat het verschil te verwaarlozen is

+1
Certified Vintage Marantzofiel

AkelaWilmans

Citaat van: Bearke65 op december 13, 2008, 11:44:15
De Steadler Lumicolour 317 is een goede vervanger voor de 313 die niet meer in de handel is (tot zover ik weet)
Het verschil tussen een niet-behandelde en een behandelde Cd is duidelijk hoorbaar. Met name het hoog lost veel makkelijker op en het totaalbeeld wordt duidelijk transparanter.
Voor een paar Euro eens een leuk experiment om te doen en het is aan ieder om zichzelf eens te overtuigen of de tweak wel of niet zinvol is. Bij mij in ieder geval wel.

Veel luisterplezier

AJ

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet indenken dat een groengekleurd randje er iets zou veranderen aan CD geluid, met name in het hoog. De hoge Frequenties zitten verborgen in de sampling frquentie van de cd, en het wisselen van de amplitude, de amplitude is vertaald naar een 16 bits signaal. Ik zie op geen enkele wijze dat een groen randje alleen hoge frequenties zou beinvloeden en niet lage. Op zijn best zou een groen randje leesfouten kunnen voorkomen, maar daar lees ik helemaal niets over in deze artikelen.

Bearke65

Citaat van: AkelaWilmans op oktober 29, 2009, 10:46:40
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet indenken dat een groengekleurd randje er iets zou veranderen aan CD geluid, met name in het hoog. De hoge Frequenties zitten verborgen in de sampling frquentie van de cd, en het wisselen van de amplitude, de amplitude is vertaald naar een 16 bits signaal. Ik zie op geen enkele wijze dat een groen randje alleen hoge frequenties zou beinvloeden en niet lage. Op zijn best zou een groen randje leesfouten kunnen voorkomen, maar daar lees ik helemaal niets over in deze artikelen.
Waarde nieuwkomer op dit aangename forum

all it takes:

- Een Staedler Lumicolour stift
- Een goede set
- Een goed stel oren maar bovenal:
- een open mind


Dus durf eens een avontuur aan te gaan dat als klap op de vuurpijl maar een paar Euri kost en laat jezelf eens los en oordeel dan zelf. En als je geen verschillen hoort is niemand die je dat kwalijk neemt.

So have fun and enjoy :-) (en als je even wat tijd over hebt bezoek de site www.breem.nl nog maar eens een keer, zeer aan te raden voor lange koude herfstavonden!)

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet