eerste serie Marantz CD6002 heeft een fabricage fout.

Gestart door dmeerpa, juni 14, 2008, 10:49:25

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Deze week eindelijk werk gemaakt om mijn kleine defecten in orde te brengen. Na een diepgaande analyse gemerkt dat mijn duurste AudioQuest HDMI kabel een defect vertoond (regelmatig wegvallen van het beeld), geen faktuur, maar mijn favorite audioboer cinedream regelde het nodige met de vertegenwoordiger van Audioquest, voor beide een dikke pluim want 2 dagen later kon ik gratis de kabel omruilen.

Ook mijn Marantz CD6002 toont een mankementje. De CD lade is zeer gevoelig, deze sluit te pas en te onpas, op de eject knop drukken deed de lade opengaan maar soms ook onmiddellijk weer sluiten, of plaatsen of verwijderen van de CD deed deze ook vaak direct sluiten, resultaat uw CD wordt gesandwiched tussen de speler en de lader. Heb deze gisteren binnen gedaan in de winkel waar ik hem kocht, benieuwd hoelang ik hem kwijt ben, de winkel was optimistisch, als de herstukken op voorraad zijn, zou deze op 25 juni al terug zijn, en dan nagaan dat de winkel enkel nu woensdag pas de speler kan meegeven met de courrierdienst.
Nu ik ben volgende week toch tot 30 juni op reis, zal hem dus niet missen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

mars

stupid

zo dan dat is knap waardeloos voor je dmeerpa ,  ik hoop dat je hem snel weer terug hebt en dat je dan jarenlang storings vrij van mag genieten.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

dmeerpa

Nu de DV7600 kan z'n manneke ondertussen wel staan om CD's weer te geven  HB
Maar ik heb wel geopteerd om de DAC's van de SR8002 te gebruiken, terwijl de ik met de CD6002 de DAC's van de cd speler prefereer.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

dmeerpa

Gisteren terug van reis, kaartje in de bus gevonden dat Cd speler hersteld is, en kon opgehaald worden.
En zoals ze hadden gezegd, was deze al op 25 juni terug.

Het was een ondertussen gekend probleem, die zich voordoet bij de eerste serie CD6002.
Dit was dus 10 dagen, waarvan de winkel hem pas op 18 juni meegaf met de leverancier, dus eigenlijk binnen de week herstelt.

Van mij geen slecht woord over de hersteldienst van Marantz. Ik weet niet of de hersteldienst dezelfde is hier in België als deze in Nederland.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

scanspeakman

Gelukkig heb ik nog geen enkel probleem met mijn CD6002. Speelt als een zonnetje. Maar ik hou het zeker in de gaten. Is bekend hoe je de eerste serie kan herkennen?

Scanspeakman

Paul

Citaat van: scanspeakman op juli 01, 2008, 10:37:25
Gelukkig heb ik nog geen enkel probleem met mijn CD6002. Speelt als een zonnetje. Maar ik hou het zeker in de gaten. Is bekend hoe je de eerste serie kan herkennen?

Scanspeakman
Misschien aan het serienummer ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

dmeerpa

Vermoed ook aan het serienummer.
Nu je zou het al gemerkt hebben, de CD lade is overgevoelig, sluit soms direct na een eject, geen tijd om CD eruit te halen of te plaasten.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

scanspeakman

gelukkig nog nooit meegemaakt, ook al heb ik de speler gekocht zodra hij uit was. ik hoop dat het probleem nu ook bij jou is opgelost.

Scanspeakman

Roland65

Bij mij ook geen enkel probleem met de lade, hooguit dat het allemal wat plastickerig en wiebelig is, wat me wel een beetje tegen valt. Verder helemaal fijn! Dankzij de review van dmeerpa aangeschaft, waarvoor dank! notworthy
Heb hem nu 3 maanden.
serie nummer MZ000802002854
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

xander32

Hier ook een smetteloos functionerende CD6002.

Xander.

Mercury

Circa 2 maanden geleden de Marantz CD6002 nieuw gekocht bij Media Markt. Tot eergisteren tevreden met de speler. Sinds 2 dagen krijg ik echter een NO DISC melding te zien op het display, terwijl er toch echt een CD (origineel, meerdere CD geprobeerd) in zit.

Tevens spuugt de speler de cd-lade nog wel uit als ik op de open/close button druk, maar daarna kan de speler niet meer uit zichzelf de lade naar binnen trekken.

Ik ga de speler morgen terugbrengen voor reparatie/omruiling. Als ik meer weet zal ik het hier posten op het forum. Zijn er nog meerdere mensen met hetzelfde probleem?

Maurice

Citaat van: Mercury op augustus 03, 2008, 20:07:43
Circa 2 maanden geleden de Marantz CD6002 nieuw gekocht bij Media Markt. Tot eergisteren tevreden met de speler. Sinds 2 dagen krijg ik echter een NO DISC melding te zien op het display, terwijl er toch echt een CD (origineel, meerdere CD geprobeerd) in zit.

Tevens spuugt de speler de cd-lade nog wel uit als ik op de open/close button druk, maar daarna kan de speler niet meer uit zichzelf de lade naar binnen trekken.

Ik ga de speler morgen terugbrengen voor reparatie/omruiling. Als ik meer weet zal ik het hier posten op het forum. Zijn er nog meerdere mensen met hetzelfde probleem?

Volgens mij een loopwerk probleem. Gewoon terugbrengen en onder garantie laten repareren ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude