SR8500 springt uit??

Gestart door minguel, juni 12, 2008, 20:32:17

Vorige topic - Volgende topic

minguel

Zet ik mijn sr8500 net aan via AB, springt hij tot 3 keer toe aan en uit. Nu is hij uit en ik krijg hem niet meer aan :x :x. Ná ongeveer 10 minuten doet hij het weer gewoon.

Niets veranderd in setup of plaats.

Heb niet kunnen achterhalen of er een foutmelding op het display verscheen. Iemand een idee?

Wat zal ik doen?
Reciever is van september 2005 en dus buiten garantie. Ter reparatie aanbieden via
dealer, rechtstreeks aan technische dienst van Marantz of een Marantztechneut hier op het forum om hulp vragen?

Minguel

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

De techneuten hier kunnen er voort stukken minder in rapareren !
Omdat veel dingen voort veel kleiner zijn en complexer !

Als je hem nieuw hebt gekocht zou ik eens contackt opnemen met de dealer waar jij hem gehaald hebt en daar eens in discussie gaan !
In princiepe mag ie het naar 3 jaar zeker nog niet doen

Heb je de fabrieks reset al gedaan ?
Heb je verder nog protect in je scherm of iets ?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Stadium,

Hem hem nieuw gekocht, via een Marantz dealer. Fabrieksreset heb ik nog niet gedaan, omdat er in 1e instantie geen leven meer in leek te zitten. Ging te snel, kon dus niet achterhalen of er een foutmelding verscheen in het scherm.

Als ik hem via dealer aanbiedt, ben ik hem enkele weken kwijt. Heb je nog een nummer van de TD van Marantz? Anders morgen even een belletje plegen en kijken wat ze zeggen.

Zal morgen de reset uitproberen.

Minguel
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

minguel

Ik zie net op HT-forum dat ik dit geintje in september 2007 ook al een keer heb gehad. Binnenkort koop ik een nieuw tv meubel, dan zal ik ook alle bedradingen nalopen.

Minguel
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

gerard

Citaat van: minguel op juni 13, 2008, 08:05:00
Ik zie net op HT-forum dat ik dit geintje in september 2008 ook al een keer heb gehad.

Back to the future    :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

minguel

Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Doet ie het nu weer wel !?

5.2.4

minguel

Hij staat alweer de hele dag zonder problemen te spelen.

Denk dat ie om wat voor reden dan ook in protect is gesprongen??

Minguel
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Lapti

Alsnog niet best, zou zowiezo even proberen na te gaan waarom het gebeurde, anders zit je straks mss met de gebakken peren
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

minguel

Citaat van: Lapti op juni 14, 2008, 04:26:11
Alsnog niet best, zou zowiezo even proberen na te gaan waarom het gebeurde, anders zit je straks mss met de gebakken peren

Kan alleen vemoeden. Heb dit al een keer gehad, vermoedelijk toen veroorzaakt door de hi-level kabels van mijn rel. Schoot mij gisteren te binnen dat ik de kabels weer op de oude manier had aangesloten. Heb gisteren dit aangepast. Als dit probleem zich weer voordoet, dan beid ik hem aan om ná te kijken.

Over ongeveer 3 á 4 weken krijg ik een nieuw tv meubel dan loop ik alle draden voor de zekerheid nogmaals na.

Ik ga er vanuit dat het éénmalig was.

Minguel
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Lapti

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Stadium III

hoe heb je rel aangesloten dan via high level ?

5.2.4

minguel

Volgende week neem ik toch maar contact op met mijn dealer. Net tijdens een film is het systeem tot 2 keer toe er uit geklapt.

De 6e keer in 3 dagen tijd.

De kabels van de REL zaten eerst in een gleufje aan de achterzijde van de speakeraansluitingen. Mogelijk maakte deze kabels contact met de achterkant van mijn reciever. Heb de hi levelkabels nu samen met de pluggen van mijn Nordostkabels in het gaatje in het midden gepropt. De aansluiting van de REL lijkt dus niet het probleem. want na aanpassing van de REL kabels toch nog 2 keer een uitval gehad.

Blijft de vraag via de dealer aanbieden of rechtstreeks de TD van Marantz?

Minguel

PS. Zal voor de zekerheid het systeem nog effe resetten.
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Ik zou hem eens weg gaan doen en dat regelen via je dealer
Hij kan dan wel net buiten de garantie vallen maar dan heeft de dealer ook nog verplichtigingen tegenover je !

Ik heb het hier met mijn sr 7001 gehad 3x uitgevallen en toen dood !

Meteen wegbrengen vragen om leen toestel en een 3 weken weg in je hoofd houden !
Of je maakt een mooie upgrade naar een Sr 9600

5.2.4

Marvin

ik zou het ook niet uitsluiten dat de subwoofer protesteerd ipv alleen de receiver..
probeer het eens zonder die woofer of met een andere, zou toch jammer zijn als je hem 3 weken kwijt bent terwijl het probleem nog thuis staat...  :-)