Volgens mij gaat alles nu naar Audioservice te Elst.
Helaas zitten er wel een aantal schakels tussen:
1. Je levert hem bij de dealer in. Afhankelijk van het contract wordt er een frequentie van ophalen afgesproken, of wordt deze per post bezorgd. Dit kan afhankelijk van de winkel kortere of langere tijd duren.
2. Reparatiebedrijf heeft tijd en onderdelen nodig.
3. De versterker moet weer terug naar dealer. Deze moet de terugkomst administreren en een moment prikken om klanten te bellen. Wederom gelden de afspraken onder punt 1.
Drie weken vind ik in dit geval nog wel meevallen, is zelfs netjes te noemen. Wat natuurlijk wel balen is (of zelfs slecht), is dat hij voor de tweede keer defect is. Beide keren zelfde defect? Binnen garantie?
Marantz zelf is overigens geen partij voor reparaties binnen garantie. De dealer moet jou namelijk wettelijk garantie geven. Marantz neemt de garantiekosten echter over van de dealer gedurende een bepaalde periode. Als Marantz 2 jaar fabrieksgarantie geeft, dan kun jij echter zelfs nog langer garantie hebben volgens de wet. Die moet de dealer jou verlenen.
Het is daarom meestal ook niet handig om direct contact op te nemen met Marantz of het reparatiebedrijf zelf. Dit sluit namelijk de verantwoordelijkheid van de dealer uit.