Bi-amp PM15S1 of PM11S1

Gestart door Gouden Kabeltjes, september 17, 2006, 20:56:18

Vorige topic - Volgende topic

Jan

Hallo,

Ik ken de PM15S1 niet, maar als ik het op de foto van de achterkant bekijk heeft het een pre-out (L+R). Misschien dat je daarop een actieve subwoofer kunt aansluiten.
http://www.marantz.com/image/products/e_pm15s1_bck.gif

Maar nu heb ik de volgende vraag, heeft jouw boxen (B&W 703) wel ondersteuning van een subwoofer nodig?

Jan

Stadium III

je kunt op de PM15S1 een subwoofer via de line out aansluiten.
je gebruikt dan de x-over op de subwoofer om hem te integreren in je set.

Maar wat ik zou doen is een rel of mj acoustic aanschaffen en dan via de high input gaan werken
Het voordeel daarin is dat je een betere afstellling kunt krijgen met je front speakers!
En je kunt ze samen aansluiten met de luidsprekers dus hij krijgt het zelfde signiaal

En ik vindt dat een subwoofer ALTIJD aanvulling kan hebben op je speakers ook op de 703
Wat ik er dan wel aan zou zetten is van rel althans de Storm III of hoger.
Van mj acoustics durf ik het zo niet te zeggen maar wel een sub met minimaal 150w aan boord.

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Logi

Ja maar zijn de rell III nog wel te krijgen dan ?

ZIjn voor zover ik weet vervangen door de R serie ?

Stadium III

je hebt de oude quake II
verder zijn de q150/200/201/400 weg
Toen zijn er de R 205/305/505 gekomen

Bij de st serie zijn de Strata/Storm weg daarvoor zijn de Stampade Strata 5 en Storm 5 gekomen.
Verder zijn de Studio Stentor & Stadium gebleven en ik durf niet te zeggen als die nog vervangen worden
Er zijn ook nog 2 andere rel serie's maar die zijn naar mijn weten nog niet te krijgen in NL

Het voordeel van de oude generatie dus de III en de Q is dat zijn fijner en makkelijker aftestellen zijn
De nieuwe R & 5 serie zijn anders nieuwe technologie ( niet slecht maar heeft mijn voorkeur niet zelf strata 5 gehad )
Verder gaat mijn voorkeur uit naar een 2e hands storm III met 150w dan een nieuwe storm 5 met 200w

stadium III

5.2.4

Logi

Naja iets om nog it te zoeken dus.

Heb de tijd nog ff want kreeg pas te horen dat de speakers nog niet binnen waren wat mij dus nog extre tijd geeft om over de rest na te denken...

Ik ga iig voor de pm15s1... da's ??n ding wat haast zeker is.

Verder op de gebruiker van dit forum boven dit die de vraag had of ik met mijn 703's een subwoofer nodig heb.
Nou kijk dat weet ik dus niet... kan het wel een beetje afleiden aan de specs van de speakers kwa berijk.
Mocht ik het mis hebben dan nog ben ik genoodzaakt een subwoofer te nemen met mijn muziek smaak en eerder (altijd al) luidsprekersetjes met subwoofer. Kan er gewoon nietomheen en denk ook dat het in combinatie met de 703's niet verkeerd is aangezien men zegt dat ze nogal helder (nee hoog ?) klinken.
Ik denk dat het met een sub (zowiezo) erg mooi gaat klinken.

Met dank aan eerder geantwoorde antwoord op de vraag daarover.

Dus wat hebben we zover

B&W 703
marantz PM15S1
Pioneer pdp 507XD

Wat wil ik nog hebben ?

Wellicht de cd speler van Marantz
Kabels.
Subwoofer.

Logi.

Stadium III

Logi

aangezien je al mooie fronts hebt kun je daar een b&w sub bijzetten of een mooie rel

heb je behoefte om een x en wat duurdere grotere rel te beluisteren nodig ik je van harte uit

Stadium III

5.2.4

Logi

Citaat van: Stadium III op januari 05, 2007, 22:27:26
Logi

aangezien je al mooie fronts hebt kun je daar een b&w sub bijzetten of een mooie rel

heb je behoefte om een x en wat duurdere grotere rel te beluisteren nodig ik je van harte uit

Stadium III

Meeste rell's of tenminste wat ik ervan tot nu toe gezien heb (ik zie ze pas voor het eerst vandaag)
Gebruiken een downfire principe wat het plaatsen van de sub makkelijk maakt.

Tis weer eens iets anders dan wat ik gehad heb...

Maar aan de andere kant wil ik mijn set zo ''hoe zeg je dat''
een geheel houden kwa merk voor alles... (gaat helaas niet lukken met marantz denk ik kwa dvd speler etc.. maar dat terzijde)

Ik denk dat het beste is dat ik eerst de Versterker bij mijn 703's neem... en dan ga luisteren of ik daadwerkelijk een subwoofer nodig heb.

tegen die tijd is mijn budget alweer groter en kan ik mij de zwaarste '' zo nodig'' kwa subwoofer aanschaffen.

Maar heb ff een vraagje tussendoor over de versterker.
het is een 90 watter.... gaat dat wel genoeg zijn "?

ter vergelijking mijn Logitech Z-5500  zodat ik een beetje kan proeven wat mij te verwachten staat. Want echter heb ik geen flauw benul.

TurboMarco

Beste logi,

Als je geld te besteden hebt dan mag je bij een beetje audio winkel wel eisen dat je evt apparaten eerst thuis kan beluisteren,kan het niet dan is het naar mijn inziens een hele slechte zaak,ik zou dan overwegen om 2e hands te kopen.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Citaat van: Logi op januari 05, 2007, 23:03:53
Meeste rell's of tenminste wat ik ervan tot nu toe gezien heb (ik zie ze pas voor het eerst vandaag)
Klopt, maar Rels zijn altijd erg makkelijk in te passen.

Citeer
Maar aan de andere kant wil ik mijn set zo ''hoe zeg je dat''
een geheel houden kwa merk voor alles... (gaat helaas niet lukken met marantz denk ik kwa dvd speler etc.. maar dat terzijde)
Tja, helaas gaat dat niet altijd lukken...

Citeer
Ik denk dat het beste is dat ik eerst de Versterker bij mijn 703's neem... en dan ga luisteren of ik daadwerkelijk een subwoofer nodig heb.
tegen die tijd is mijn budget alweer groter en kan ik mij de zwaarste '' zo nodig'' kwa subwoofer aanschaffen.
Wijze beslissing!  pompom
Bovendien heb je zo weer een extra fase ingebouwd waar je weer van iets nieuws kan genieten.

Citeer
Maar heb ff een vraagje tussendoor over de versterker.
het is een 90 watter.... gaat dat wel genoeg zijn "?
De PM-95 die Marco en ik gebruiken heeft slechts 20 watt. Toch ben ik absoluut niet bang dat deze de 703 niet aankan. Watts zeggen meestal niet zoveel, het gaat er eerder om hoe stabiel de versterker is. Ideaal is een verdubbeling van het vermogen bij een halvering van de impedantie. Maar ook dempingsfactor is belangrijk voor controle in het laag.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Maurice op januari 06, 2007, 12:13:36
Citaat van: Logi op januari 05, 2007, 23:03:53
Klopt, maar Rels zijn altijd erg makkelijk in te passen.

De oudere q serie end wel maar ik heb genoeg lopen rotzooien om mijne naar mijn zin goed te krijgen
Omdat je niet altijd beter afbent met de sub in een hoek,en neem van mij aan als ie verkeerd staat is de bass onder de 80 hz echt wel waarneembaar !

Maar als ie goed staat is een goede rel voor iedere set een aavulling !!!

stadium III

5.2.4

Logi

Al met al... ik zeg wel dat ik ff wacht met het kopen van een subwoofer maar........

Als ik mijn muziek nu weer aanhoor (ja elke dag)

Dan knaagt er toch iets aan mij dat ik er een subwoofer nodig heb  :-D

Niet zozeer omdat ik meer geluid wil... maar ik wil niet dat de 2 bas speakers van de 703 alles moeten doen.

Ik zou de 703's alleen voor de kick willen.

En alles eronder 38 / 40 Hz voor de subwoofer  zodat alles zijn eigen taak heeft.

Lijkt mij dat dat het beste is. Want je heb muziek die zo uiteenloopt zoals een Kick en buzz tegelijk....

V.b.  [Now Playing : The Prodigy - Pheonix  [04:07m of 04:37m] [@ 320 Kbps]

Denk niet dat de 703's daar alleen goed mee afkomen.

Wat denken jullie ?

TurboMarco

Ik denk knikker die 703's eruit en schaf een set Seas EX4 aan  :-D

Een knappe sub die daar nog wat aan kan toevoegen  8-) :roll:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Logi

Citaat van: Marco op januari 08, 2007, 00:37:29
Ik denk knikker die 703's eruit en schaf een set Seas EX4 aan  :-D

Een knappe sub die daar nog wat aan kan toevoegen  8-) :roll:
Was het maar zo makkelijk. en denk dat ik al een heel eind vooruit ga met wat ik nu heb  :-)
bedoel goedkoop is het allemaal niet.

Afijn  iets anders  pompom

pm11s1   of pm15s1

en waarom.

Kwijl kwijl  notworthy

TurboMarco

Ik denk de PM11S1 want dan houd ik geld over voor luidsprekers  :wink:

5.1.4

Philips 75PUS8303

Logi

Citaat van: Marco op januari 08, 2007, 01:18:24
Ik denk de PM11S1 want dan houd ik geld over voor luidsprekers  :wink:
Kweenie waarop je doelt.. maar goeie hoop geeft je mij niet.

Je praat over ik... maar we hebben het over mij hier.

Ik ben juist naar Marantz gaan kijken en hier terechtgekomen omdat men zegt dat dat het beste is voor MIJN luidsprekers.

ben je het daar zelf niet mee eens.... da's mooi, da's aan jou.

Als het aan mij lag had ik speakers van 10.000 ? per stuk gekocht.. mja dat gaat niet voor iedereen op.

Zeker niet met mijn leeftijd.

Mod edit Maurice: rest van de post getuigt van weinig volwassenheid is daarom verwijderd. Logi wordt verzocht om dit soort bewoordingen en uitspraken voortaan achterwege te laten.
Je hoeft het niet eens te zijn met de mening van een ander of de wijze waarop een ander iets verwoordt, maar je zou wel open kunnen staan voor andere argumenten.