peak!??!!!*#?

Gestart door thom, april 22, 2008, 15:41:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thom

heej jongens volgens mij is de vraag als eens eerder gesteld maar zag hem zoeffe niet.
als ik me set aardig open draai, zegmaar -20 wat behoorlijk hard is maar niet te natuurlijk. gaat me peak lampie knipperen op me 4200.
nu vroeg ik me af wat is hier de bedoeling van en waarom komt dit, weet wel dat je het met att verhelp maar dan verlies je een hoop vermogen en das ook weer niet de bedoeling.
dus als iemand wat weet graag!!

mzzl's thom

Stadium III

Dan wordt de ingangsspanning op je ingang naar mijn weten te hoog en dan krijg je dus peak

Ik heb het hier ook wel eens met de Wii
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Willem-A

#2
Tja, dit is een ''probleem'' van zeer veel Marantz Receivers. Heeft dus niets te maken met het uitgangsvolume maar met de uitgangspanning van de bron (CD speler) en/of ingangsgevoeligheid van de receiver/versterker. Heb je een CD speler met een volumeregeling op de uitgang, dan is het daar mee op te lossen, heb je die niet, dat kun je gebruik maken van ingangsverzwakkers, die overigens niet heel goedkoop zijn, maar wel een goed resultaat geven. Als het trouwens in de weergave niet te horen is, zou ik me er niet te druk over maken. Als de receiver daarentegen overstuurt raakt geeft hij dat wel aan, door een meer of mindere mate van vervorming. Gewoon je display op off zetten werkt ook...  :no:

''Nu eindelijk in Nederland verkrijgbaar: ingangsverzwakkers van Rothwell. Met de introductie van de cd-speler is het uitgangsniveau steeds gestegen. Oude standaards zijn fors gestegen van 0,775 naar 2.0 tot 4.5 volt. Veel voorversterkers en geïntegreerde versterkers hebben last van oversturing. Het regelgebied is kleiner geworden en vooral op laag tot gemiddeld luisterniveau ontstaat al snel een onbalans tussen linker en rechterkanaal. De nieuwe Rothwell ingangsverzwakkers verzwakken het signaal met 10dB. Het regelgebied wordt daardoor groter, de potmeter moet verder worden opengezet. De signaal-ruis verhouding wordt verbeterd en het geluid wordt hoorbaar fraaier. De verzwakker is ingebouwd in vergulde cinch (RCA) contrapluggen en is te gebruiken tussen CD-speler en versterker en tussen voor- en eindversterker.
De prijs is per set van twee''. Prijs: € 75.00 



Hier vind je de verzwakkers:

http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=19715

Paul

Onder de naam Qued waren ze in het verleden ook verkrijgbaar.
Kon je handmatig instellen en iets goedkoper als Willem aangeeft.
Je ziet ze nog wel eens op mp.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Willem-A

Ik denk ook niet dat er voor 75 Euro materiaal in zit, maar als het een oplossing is, en je al duurdere apparatuur hebt is het nog te doen. Zolang het geluid goed is, mag die peak-indicator van mij knipperen...  :yes:

thom

ach het geluid is echt super, dus als het verder geen kwaat kan laat ik het lekker zo ipv geld te moeten uitgeven :-D

Vlearmoes

Zit daarvoor niet de ATT knop op je afstandsbediening??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: Vlearmoes op april 22, 2008, 20:28:34
Zit daarvoor niet de ATT knop op je afstandsbediening??

Die zit daar voor op ja maar dat maakt het in 1 keer wel heel erg zacht
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Willem-A

Citaat van: Vlearmoes op april 22, 2008, 20:28:34
Zit daarvoor niet de ATT knop op je afstandsbediening??

Ja, klopt, maar dan is het weer zo vreselijk schrikken als je op een andere bron over schakelt waarbij de ATT stand niet is geselecteerd. ATT verminderd het signaal wel heel erg en ik vind persoonlijk dat de weergave er niet beter op wordt.