Name change

Gestart door TurboMarco, januari 11, 2026, 09:41:47

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat vinden jullie van een naamsverandering van het forum

Goed plan
Geen goed plan

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: ArjenAH op januari 12, 2026, 04:53:04Het is allemaal wel mooi maar wie betaald de hosting kosten? Ik neem aan dat dat nu Marantz is? Enzo ja gaat Marantz akkoord met de naam verandering?
Guess again!
Ik ben degene die het betaald, wij zijn compleet onafhankelijk van Marantz  :wink:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Voorn

Niks mis met een andere naam hoor ik snap het wel.
Cinema 30, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center Kef 204c, Heights Front XQ1, Heights Rear Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Paul

Goed idee ook voor de niet Marantz buizen.  :-D

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Voor mij hoeft een naamsverandering niet persé. Bij het HT-forum bijv. vormt het HT-gebeuren allang niet meer de hoofdmoot. Enfin het is jullie feestje.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maurice

Ik merk nog wel een bepaalde verdeeldheid, maar het is natuurlijk ook mogelijk om veranderingen in het huidige forum aan te brengen.
We zouden bijvoorbeeld de beschrijving van de boards algemener kunnen maken en de strikte scheiding tussen Marantz en andere merken opheffen. Dus topics over een Rotel versterker komt dan gewoon tussen de Marantz berichten.

Suggesties zijn welkom!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RHK

Wordt het dan niet onoverzichtelijk met alles gemengd?
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

NB

Citaat van: Maurice op Gisteren om 11:34:18Ik merk nog wel een bepaalde verdeeldheid, maar het is natuurlijk ook mogelijk om veranderingen in het huidige forum aan te brengen.
We zouden bijvoorbeeld de beschrijving van de boards algemener kunnen maken en de strikte scheiding tussen Marantz en andere merken opheffen. Dus topics over een Rotel versterker komt dan gewoon tussen de Marantz berichten.

Suggesties zijn welkom!

Dat lijkt mij prima.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Quantis tuner-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Citaat van: RHK op Gisteren om 11:39:44Wordt het dan niet onoverzichtelijk met alles gemengd?
Ik denk het niet gezien het verloop wat eigenlijk al jaren gaande is, ik bedoel dat er tussendoor (off-topic) van alles aan merken voorbij komt.
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

RHK

Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Frits Denon

Citaat van: Maurice op Gisteren om 11:34:18Ik merk nog wel een bepaalde verdeeldheid, maar het is natuurlijk ook mogelijk om veranderingen in het huidige forum aan te brengen.

Suggesties zijn welkom!

Ik vind dit een goed idee.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase Amp: E-3000, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, Hepta Four Tune II, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4

dmeerpa

Suggesties zijn welkom!

Ik kan hier wel mee leven, maar zou toch graag ergens een board willen zien specifiek voor Marantz.
Wat anders, wat is het nut om in de naam nog het woord Marantz te hebben staan, tenzij het echt de bedoeling wordt om een volledig universeel HiFi/HTForum/Audio forum te worden.

Als we vandaag naar de leden kijken, zijn die ofwel Marantz bezitters, of personen die hier ooit terecht kwamen wanneer ze een Marantz toestel hadden, en hier nadien zijn blijven plakken.

Als alles algemeen wordt, verliest de site voor Marantz bezitters héél veel van zijn initiele doel.

Verder kunnen we fier zijn op 61.595.079 pageviews in 2025, maar anderzijds zijn de interacties quasi steeds dezelfde 'harde' kern en zijn er sinds het begin 8206 geregistreerde leden, maar daar zijn er amper 296 die 50 of meer berichten hebben gepost.
En dan moet je eerlijk de vraag durven stellen, ga je dat significant kunnen opkrikken als je een algemeen forum wordt waar je dan eigenlijk moet gaan opbotsen met bv HTForum?

Ik vind dat je je roots niet mag vergeten en dat het forum zeker een sectie puur Marantz moet behouden, zoals @TurboMarco  het bij zijn initiële vraagstelling al aangaf "In de basis blijft Marantz de kern", dan vind ik dat dit ook in de boards zo moet weerspiegelen.

Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

sjoek

Citaat van: dmeerpa op Vandaag om 11:43:42Ik kan hier wel mee leven, maar zou toch graag ergens een boeard willen zien specifiek voor Marantz.
Wat anders, wat is het nut om in de naam nog het woord Marantz te hebben staan, tenzij het echt de bedoeling wordt om een volledig universeel HiFi/HTForum/Audio forum te worden.

Als we vandaag naar de leden kijken, zijn die ofwel Marantz bezitters, of personen die hier ooit terecht kwamen wanneer ze een Marantz toestel hadden, en hier nadien zijn blijven plakken.

Als alles algemeen wordt, verliest de site voor Marantz bezitters héél veel van zijn initiele doel.

Verder kunnen we fier zijn op 61.595.079 pageviews in 2025, maar anderzijds zijn de interacties quasi steeds dezelfde 'harde' kern en zijn er sinds het begin 8206 geregistreerde leden, maar daar zijn er amper 296 die 50 of meer berichten hebben gepost.
En dan moet je eerlijk de vraag durven stellen, ga je dat significant kunnen opkrikken als je een algemeen forum wordt waar je dan eigenlijk moet gaan opbotsen met bv HTForum?

Ik vind dat je je roots niet mag vergeten en dat het forum zeker een sectie puur Marantz moet behouden, zoals @TurboMarco  het bij zijn initiële vraagstelling al aangaf "In de basis blijft Marantz de kern", dan vind ik dat dit ook in de boards zo moet weerspiegelen.

Mooi verwoord ik denk dat dit voor een ieder een mooie tussenweg is. Ik kom ook altijd vooral nog lezen op dit mooie forum omdat ik nog altijd gek ben van Marantz en leuk vind dat er nog een plek op internet is waar veel 'medegekken' over Marantz en aanverwante audio typen
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 en cd1, bluesound vault 2i, Boston acoustics a26.
Headfi: Grado RS2E , Bose 700 , Beyerdynamic DT770 pro , Airpods 3.

TurboMarco

CiteerIk kan hier wel mee leven, maar zou toch graag ergens een board willen zien specifiek voor Marantz.
Daar kan ik mij wel in vinden, zeker aangezien juist dat wat ons eigenlijk samengebracht heeft.

CiteerVerder kunnen we fier zijn op 61.595.079 pageviews in 2025, maar anderzijds zijn de interacties quasi steeds dezelfde 'harde' kern en zijn er sinds het begin 8206 geregistreerde leden, maar daar zijn er amper 296 die 50 of meer berichten hebben gepost.
Met een "kleine" ? wijziging hoop ik juist dat nieuwe leden wat meer betrokken raken, want hoeveel zijn er uiteindelijk blijven plakken en posten die het merk Marantz uiteindelijk achter zich gelaten hebben? niet veel dus maar wat fijn dat van inmiddels de harde kern toch de boel levend houden  notworthy

CiteerEn dan moet je eerlijk de vraag durven stellen, ga je dat significant kunnen opkrikken als je een algemeen forum wordt waar je dan eigenlijk moet gaan opbotsen met bv HTForum?
Nee aub niet!
Ik lees nog weleens wat men daar te melden heeft en het gevoel bedruipt mij 20 jaar terug in de tijd te gaan, en dat zie je dan ook wel terug in de verhouding leden/actieve leden waar wij het in verhouding nog steeds beter doen  :wink:  8-)

CiteerIk vind dat je je roots niet mag vergeten en dat het forum zeker een sectie puur Marantz moet behouden, zoals @TurboMarco  het bij zijn initiële vraagstelling al aangaf "In de basis blijft Marantz de kern", dan vind ik dat dit ook in de boards zo moet weerspiegelen.
Ja en nee
Er is in ieder geval genoeg stof tot nadenken en nogmaals wat fijn dat jullie zo betrokken zijn en input leveren pompom
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809