Citaat van: Maurice op januari 15, 2026, 11:34:18Ik merk nog wel een bepaalde verdeeldheid, maar het is natuurlijk ook mogelijk om veranderingen in het huidige forum aan te brengen.
We zouden bijvoorbeeld de beschrijving van de boards algemener kunnen maken en de strikte scheiding tussen Marantz en andere merken opheffen. Dus topics over een Rotel versterker komt dan gewoon tussen de Marantz berichten.
Suggesties zijn welkom!
Ik kan hier wel mee leven, maar zou toch graag ergens een board willen zien specifiek voor Marantz.
Wat anders, wat is het nut om in de naam nog het woord Marantz te hebben staan, tenzij het echt de bedoeling wordt om een volledig universeel HiFi/HTForum/Audio forum te worden.
Als we vandaag naar de leden kijken, zijn die ofwel Marantz bezitters, of personen die hier ooit terecht kwamen wanneer ze een Marantz toestel hadden, en hier nadien zijn blijven plakken.
Als alles algemeen wordt, verliest de site voor Marantz bezitters héél veel van zijn initiele doel.
Verder kunnen we fier zijn op 61.595.079 pageviews in 2025, maar anderzijds zijn de interacties quasi steeds dezelfde 'harde' kern en zijn er sinds het begin 8206 geregistreerde leden, maar daar zijn er amper 296 die 50 of meer berichten hebben gepost.
En dan moet je eerlijk de vraag durven stellen, ga je dat significant kunnen opkrikken als je een algemeen forum wordt waar je dan eigenlijk moet gaan opbotsen met bv HTForum?
Ik vind dat je je roots niet mag vergeten en dat het forum zeker een sectie puur Marantz moet behouden, zoals
@TurboMarco het bij zijn initiële vraagstelling al aangaf "In de basis blijft Marantz de kern", dan vind ik dat dit ook in de boards zo moet weerspiegelen.