Ik ben dan weer wel heel tevreden van DIRAC, veel meer zelfs dan van Audyssey.
Ik heb zowel DIRAC live als DIRAC Bass Control.
Bij film heeft mijn sub nog nooit zo goed geklonken.
Bij muziek is het laag inderdaad anders als ik dat vergelijk met Pure Direct.
En als je het daarmee vergelijkt dan zou je het als platter kunnen omschrijven.
Maar meten is weten, als ik via REW metingen doe, merk ik dat Pure Direct onder de 150Hz het signaal tot wel 15db versterkt (meer dan waarschijnlijk roomgain) en toegegeven bij bepaalde muziek klinkt dat goed, zeker een piano of contrabass klinkt dan lekker diep, maar bij andere zoals drums is het gewoon te veel van het goede. Hier speelt de subwoofer wel mee in Stereo Pure Direct.
Als ik nu meet na DIRAC met REW is dat een 5db (omdat ik +5db curve gebruik, gebasseerd op de StormAudio Curve, anderen verkiezen dan de Harman curves) en dat klinkt gewoon goed, niet zo diep als ik zou willen bij piano of contrabass, maar dat zal komen omdat met DIRAC de Subwoofer niet meespeelt in Stereo, ik zou eens moeten kijken hoe ik die wel kan integreren met DIRAC.
Ik ga zeker ART proberen, maar wacht op een promo bv met black friday, en gezien het een online aankoop is heb je herroepoengsrecht als het niet is wat je hoopte.
Ik lees nu heel veel positiefs over DIRAC ART, die roomgain aanpakt zeker in akoustisch aangepakte ruimtes.
De REW meetingen dat ik tegenkom tonen dat DIRAC ART