De set van ArjenAH

Gestart door ArjenAH, oktober 22, 2025, 15:59:34

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Ik ben tevreden met het SSFATS audio systeem. Klinkt geweldig. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

ArjenAH

Citaat van: dmeerpa op Vandaag om 14:39:26Paar kantekeningen.... Ik had laatst ook geprutst met de weergave van stereo wanneer DIRAC uit stond. Zo had ik low pass filter aangepast gespeeld met small/large voor de fronts en gespeeld met LFE vs LFE+Bass. Als ik nadien DIRAC weer inschakelde klonk het anders (minder goed in mijn geval). Ik kreeg het met aanpassen van de settings nadien niet meer goed. Gelukkig volstond het om het filter gewoon opnieuw op te laden.

Ik denk dan ook dat DIRAC deze settings aanpast. Ga je ze nadien manueel wijzigen is uw filter niet optimaal met minder resultaat.
Mogelijks dien je het eerst aan te passen en dan DIRAC laten inmeten, maar de kans is groot dat DIRAC eigenwijs is, en altijd zijn settings opdringt.
Vreemd ik kan gewoon bij Direct en Pure Direct op de optie-knop van de remote duwen en kan daar DIRAC aan en af zetten.
En ik hoor ook het verschil. Ze lijkt me dan (logischerwijs) geen curve te volgen, ook niet de andere speakers te gebruiken als ondersteuning, maar enkel betere integratie met de subs. Nooit op gelet maar mogelijks swicthed hij dan van 2.0 naar 2.1 (of 2.2) en gebruikt hij de cross van DIRAC.

Het is allemaal uiteindelijk wat experimenteren en uitproberen, en zelf kiezen wat jij het best vindt klinken.
Sindes enkele weken heb ik ook mijn DIRAC curve klaar voor mijn stereo weergave.

Zelfde probleem Dirac werkte niet meer kreeg op de TV kanalen alleen maar twee signalen binnen (2.0)...
Filter opnieuw geïnstalleerd en het werte weer.
Nu als ik perse puur wil spelen, zet ik Dirac gewoon even uit.
Stereo: Marantz Cinema 30, B&W 702 S3 ,Pro-Ject X1 B, CD5, Sub SVS SB-1000 pro, Nucleus One, Pro-ject Phone Box DS3 B

HT: Marantz c30, LG 65" G5 OLED, DP-UB9000, B&W 702 S3, B&W 606 S3, B&W HTM6 S3,, Sub SVS SB-1000 pro, 5.1.4.

Radio: Wharfedale.