Citaat van: Frits Denon op augustus 27, 2025, 21:13:27"Anders worden ze allemaal Accuphase-duur, en dus niet verkoopbaar."
Accuphase is nog steeds van Accuphase en ze ontwerpen en maken een top product en ja, dat heeft een prijs. Oh ja, het wordt nog verkocht ook.
En daarmee raak je de kern van het verhaal aangaande het filmpje.
Citaat van: Frits Denon op augustus 27, 2025, 21:13:27"Anders worden ze allemaal Accuphase-duur, en dus niet verkoopbaar."
Accuphase is nog steeds van Accuphase en ze ontwerpen en maken een top product en ja, dat heeft een prijs. Oh ja, het wordt nog verkocht ook.
Accuphase houdt vast aan de traditionele ontwerpen.
Ze overwegen het niet eens.
Natuurlijk: Klasse D versterkers zijn veel kleiner en ok ook een hoog rendement.
Maar vanuit mijn oogpunt als elektronicus begrijp ik Accuphase m.b.t. de nadelen.
Het is SMD, de voeding is geschakeld(SMPS) goedkoop en tja in absolute zin toch de wat andere klankkleur en balans.
Tevens: GEEN Accuphase ontwerp!
Sommigen zullen het muggenzifterij noemen en anderen weer niet.
Ik heb er per definitie geen bloedhekel aan maar ik ken er , en dat zijn niet de minste, die dat wel hebben.
Wanneer we het nog eens wat verder onder de loep nemen.......en dan blijf ik even bij de naam Marantz.....want meer is het niet.
De PM10 van E 10.000 waarin dus 2 klasse D eindversterkers gemonteerd zitten.
Euh waar komt dat enorme bedrag vandaan?
Ik kan nog meerdere voorbeelden noemen waar anderen met 2 benen intrapte.
Te weten de oudere PM 14 en de PM14 mk2 KI welke ik meen 1000 Euro meer moest kosten.
Er is geen enkel verschil in de topologie behalve het KI stickertje.
Ik heb de man 2 keer gesproken en dat was meer dan voldoende.
Catch my drift?
Zou eens tijd worden.