Class D versus Class A/B, opinions?

Gestart door Jokke, augustus 20, 2025, 18:26:39

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

CiteerGrappig is dat er op Ali Accuphase clones verkocht worden voor minder dan een tiende vd prijs die voor het origineel gevraagd word :-D
Volgende week ben ik in de gelegenheid om een Accuphase clone te beluisteren want mn maat heeft er één gekocht.

Nu nog een bezitter van het origineel vinden die zo gek is om een vergelijk aan te gaan  :-D
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

5.3.4

LG77C4

RHK

Mij benieuwen. Ik kan nu klasse D en AB vergelijken met de Rotels, qua geluid is D iets neutraler en AB is wat warmer en wat meer laag erin. Althans in mijn akoestiek.
Maar wel allebei mooi.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

De klasse D versterkers die ik heb zijn aangesloten op de Atmos speakers en daar komt toch al geen laag doorheen.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

5.3.4

LG77C4

Mcorp

Citaat van: TurboMarco op Gisteren om 08:29:46Volgende week ben ik in de gelegenheid om een Accuphase clone te beluisteren want mn maat heeft er één gekocht.

Nu nog een bezitter van het origineel vinden die zo gek is om een vergelijk aan te gaan  :-D

Hey allemaal,

Dat Maatje ben ik dus....overigens is het alleen maar om te testen dat ik deze heb gekocht bevalt hij hou ik hem en eigenlijk heb ik het idee dat hij goed is gezien de meerdere Reviews ik inmiddels heb gelezen. daar bij komt dat mijn smaak gaat naar oldskool versterkers. En als gitaar speler (geen topper) is mijn instelling alles kan goed klinken het land waar het gemaakt is doet niet ter zaken. Zo speel ik over een Crab buizen (Made in Ukraine) bak die niet onder doet voor een Mesa Mark 3 kost alleen een 6 van de prijs.

Overigens is iedereen welkom om het te komen beluisteren..............horen is weten.
Laten we maar zeggen dat goedkoop duurkoop is..........tenzij het goed klinkt.