Marantz wordt overgenomen door Harman (a Samsung company)

Gestart door Jokke, mei 07, 2025, 04:21:07

Vorige topic - Volgende topic

Jokke

B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal, Qobuz

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

Wat mij altijd bijgebleven is hoe merken zoals Infinity en H/K afgegleden waren onder de Harman groep.
Maar we zullen af moeten wachten wat er met de genoemde merken gaat gebeuren.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

lemon

CiteerThe big question: Will these iconic brands keep delivering the sound they're known for, or will changes in ownership change everything?

Nou op dit moment doet Marantz dat in ieder geval al niet meer. Enkel het feit dat ze er in geslaagd zijn om een werkend 'Tidal Connect' met behulp van een 'update' te verzieken vertelt me genoeg.

En een aantal hinderlijke zaken die ik ook al had met mijn oude NR 1607 en in voorgaande modellen aanwezig waren, heeft me tot denken gezet nu ik ze terug zie in de Cinema 60 DAB. Het maakt op mij de indruk alsof software voor nieuwe apparaten met software van oudere apparaten werd uitgerust. En dat dit tot onverwachte problemen heeft geleid omdat verschillende teams zich ermee bezig hebben gehouden om oude software aan nieuwe apparaten aan te passen.

Jokke

Hopelijk heeft Harman een positieve invloed op Marantz. 

De productie kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven.  Al mijn Marantz toestellen (3) zijn al vervangen of hersteld geweest.  Da's toch geen toeval meer.  violent1
Gelukkig is de dienst na verkoop OK.
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal, Qobuz