Ondanks het prima werken van LFE Direction van de Cinema 30 heb ik toch besloten een subwoofer daadwerkelijk mee te laten spelen voor de effecten beneden de 24Hz (SVS Evolution Pinnacle), en dat dit dan qua volume te regelen is, wat met Direction niet mogelijk is.
Het is ook even de vraag of de SVS EP die 24Hz daadwerkelijk haalt in een gemiddelde huiskamer.
De BK duikt onder de 20Hz dus dat is een prima aanvulling.
Met Direction kan de gebruiker wel de hoeveelheid LFE regelen, maar niet het volume daarvan.
Ik merkte nu in wat weken gebruik dat het met de hoeveelheid wel goed zat, maar het volume in een aantal gevallen, oa actie en SiFi films, minder, dat wil ik hoger hebben.
Echter harder gaan spelen zonder sub houd ook in dat alles harder wordt, niet alleen LFE.
Dat ga ik nu dan toch veranderen met een BK Double Gem, die ik in het verleden eerder gehad heb.
Een mooie slanke sub met 2x 10inch drivers en diverse afregel opties.
Direction blijf ik gewoon gebruiken, nu dan met een actieve sub die mee speelt.
De BK komt in de kast onder de TV met open achterkant, zit dan tussen de sub en muur 10cm, wat voldoende ruimte is om zijn LFE bassjes kwijt te raken.
Deurtje dicht en niemand die een sub ziet
De kast heb ik van binnen bekleed met antie reflextie materiaal en is lekker gedempt.