LFE Direction Cinema 30 toch met BK Double Gem subwoofer

Gestart door CineMarantz, Gisteren om 14:27:47

Vorige topic - Volgende topic

CineMarantz

Ondanks het prima werken van LFE Direction van de Cinema 30 heb ik toch besloten een subwoofer daadwerkelijk mee te laten spelen voor de effecten beneden de 24Hz (SVS Evolution Pinnacle), en dat dit dan qua volume te regelen is, wat met Direction niet mogelijk is.
Het is ook even de vraag of de SVS EP die 24Hz daadwerkelijk haalt in een gemiddelde huiskamer.
De BK duikt onder de 20Hz dus dat is een prima aanvulling.

Met Direction kan de gebruiker wel de hoeveelheid LFE regelen, maar niet het volume daarvan.
Ik merkte nu in wat weken gebruik dat het met de hoeveelheid wel goed zat, maar het volume in een aantal gevallen, oa actie en SiFi films, minder, dat wil ik hoger hebben.
Echter harder gaan spelen zonder sub houd ook in dat alles harder wordt, niet alleen LFE.
Dat ga ik nu dan toch veranderen met een BK Double Gem, die ik in het verleden eerder gehad heb.
Een mooie slanke sub met 2x 10inch drivers en diverse afregel opties.
Direction blijf ik gewoon gebruiken, nu dan met een actieve sub die mee speelt.

De BK komt in de kast onder de TV met open achterkant, zit dan tussen de sub en muur 10cm, wat voldoende ruimte is om zijn LFE bassjes kwijt te raken.
Deurtje dicht en niemand die een sub ziet  :-D
De kast heb ik van binnen bekleed met antie reflextie materiaal en is lekker gedempt.
Marantz Cinema 30 + Yamaha AS210 (TM speakers) - 7. x .6 setup - SVS Ultra Evolution Pinaccle Fronts - SVS Ultra Evolution Center - Surround en Surround Back = Klipsch RP240D - Front en Rear Height & TM = Klipsch RP140D - BK Double Gem Subwoofer

RHK

Het zal allemaal wel, maar je meet je sub en speakers in met Audyssey of Dirac, regelt het wat bij naar eigen smaak en dan is het goed toch?
Al die softwarematige trucs, volgens mij gewoon marketing gedoe. Laag is laag en goed is goed, niks meer aan doen, althans mijn idee erover. Maar het houd je wel van de straat zo.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Jokke

Luisteren jullie nog wel eens naar muziek?
Of, is het er alleen om te doen jullie installatie te tweaken?
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal

RHK

Citaat van: Jokke op Gisteren om 16:20:31Luisteren jullie nog wel eens naar muziek?

Lees mn post maar onder topic luidsprekers/Rel T9x  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
5.2.2

CineMarantz

Citaat van: Jokke op Gisteren om 16:20:31Luisteren jullie nog wel eens naar muziek?

L :-D L

Ik tweak mij het apenzuur....

Ik behoor tot de groep "technische luisteraars".
Ik luister wel maar zoek naar zwakheden in mijn setup en - probeer - dat te verbeteren.

Ik wordt best wel eens moe van mijn afwijking.....🥴
Marantz Cinema 30 + Yamaha AS210 (TM speakers) - 7. x .6 setup - SVS Ultra Evolution Pinaccle Fronts - SVS Ultra Evolution Center - Surround en Surround Back = Klipsch RP240D - Front en Rear Height & TM = Klipsch RP140D - BK Double Gem Subwoofer

Jokke

B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8

RHK

Citaat van: CineMarantz op Gisteren om 16:31:24L :-D L

Ik luister wel maar zoek naar zwakheden in mijn setup en - probeer - dat te verbeteren.

Bouw een tijd rust in en accepteer uiteindelijk wat het is, je kan niet zeggen dat jij niet van alles geprobeerd hebt.
5.2.2

Jokke

Ik denk dat je daar best ongelukkig van wordt.
Laat het even rusten en geniet van de muziek.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

CineMarantz

Het even laten rusten wordt ik onrustig van  :yes:  :-D

pm80 ki

Citaat van: CineMarantz op Gisteren om 16:31:24L :-D L

En je luistert dus naar de dingen die je mist in plaats van naar wat je wel hoort. Zo maak je er een hele dure hobby van. Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten maar goed is goed en dat gerommel in de marge maakt je installatie maar minimaal "beter".
In mijn ogen kun je blijven tweaken omdat je nooit het "perfecte" geluid zult bereiken. Audiofabrikanten zijn blij met mensen zoals jij want die houden hun cashflow aan de gang :-D  :-D  :-D

grt Dick
Geniet van wat je hoort in plaats van te luisteren naar wat je mist.