Rel Bass line blue self made kabel.

Gestart door RHK, april 14, 2025, 15:21:09

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Al een aantal weken zeer blij met mn nieuwe Rel T9x. Zag dat er op internet een upgrade speakon kabel voor de Rel beschikbaar is, de Bass Line Blue voor 600 euro voor 3 mtr. lengte.Te koop via diverse leveranciers op internet. 6 meter 600 en 10 meter 900 euries.
Volgens reviews een beter en mooier laag, gedetailleerd. Dat laatste heb ik m'n vraagtekens bij. Maar als audiofreak wilde ik dat ook wel proberen, maar niet voor die absurde prijzen. De bijgeleverde kabel voldoet prima, maar toch.
Ik dacht, die maak ik zelf, voor een stuk minder geld. Dat is gelukt! Kabel en banaanstekers bij RU connected besteld. Wat krimp sleeves gekocht en een nieuwe Neutrik speakon connector besteld, want er gingen 2.5 mm aders in de stekker, die passen niet in de originele connector.
Na wat huisvlijt heb ik een knappe kabel (al zeg ik het zelf) afgemonteerd met prachtige banaanstekers en robuuste Neutrik connector.
Resultaat? Inderdaad een beter en mooier laag. Ik kon m'n crossover meteen helemaal dichtzetten en level 2 klikken terug. :-D
Zie foto.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

Na een eerste dag spelen met de REL met toch wel een beste volume heb ik de gain een stuk terug moeten zetten want de REL speelde luider, dat is het effect van inspelen (versoepelen) van de ophanging.
Na een paar dagen was ik van de gain op de helft naar een kwart gegaan.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

RHK

Citaat van: TurboMarco op Gisteren om 07:12:33Na een eerste dag spelen met de REL met toch wel een beste volume heb ik de gain een stuk terug moeten zetten want de REL speelde luider, dat is het effect van inspelen (versoepelen) van de ophanging.
Na een paar dagen was ik van de gain op de helft naar een kwart gegaan.
Gain/level staat bij mij nu op 8 uur, dus onder het kwart. Dat geldt ook voor de high level, en de cross-over staat daar 1 klik open.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
5.2.2

TurboMarco

Bass Line Blue met REL tag is idd wel erg duur :-o
Wat was je met DIY kwijt?

Niet dat ik er zelf één ga maken hoor maar puur interesse .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

RHK

Citaat van: TurboMarco op Vandaag om 08:36:14Bass Line Blue met REL tag is idd wel erg duur :-o
Wat was je met DIY kwijt?

Niet dat ik er zelf één ga maken hoor maar puur interesse .

Veel minder  8-)
5.2.2