NAD C 3050

Gestart door ArjenAH, februari 19, 2025, 16:08:13

Vorige topic - Volgende topic

Frits Denon

Citaat van: SB_Marantz op Gisteren om 10:03:54Er is niets mis met een klasse AB ontwerp.
Klasse G is geen klasse A op laag volume en AB op hoger volume.

Ik zal het uitleggen: Hoe hoger je het volume zet hoe hoger de voltage rail wordt en vice versa.

Anders gezegt: Hoe lager je het volume zet wordt is er minder positieve en negatieve VDC beschikbaar.

Bij bv een 100 Watt @ 8 Ohm versterker heb je dus ongeveer een voedingsspanning van plus en min 55 VDC.
Die blijft contstant ongeacht het volume.
Het stroomverbruik is uiteraard wel volume afhankelijk.

Bij een klasse A ontwerp staan de powertransistoren continu in geleiding en wordt het ding dus pisheet en trekt dus ongeacht het volume het maximale uit het net.
Een AB ontwerp doet dit niet.

Dus het is alleen een kwestie van effiecientie waarbij klasse D bovenaan staat.

Oh. Okay. Ik haalde hier mijn info vandaan: https://hifi.nl/artikel_pagina2/24303/Arcam-Solo-en-de-Klasse-G-technologie-Wat-is-Klasse-G.html
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Gelezen en er klopt geen barst van.  :schater:

Mensen kopen dingen vaak dingen vanwege e.o.a. betaalde flut recensie.
En eerlijk is eerlijk: Ik maakte mij daar lang geleden ook schuldig aan.
In de 70's en eerder was dat wel anders.

Ik denk niet dat het uitmaakt maar heb toch maar een joeptoep filmpje opgezocht van een man van ps audio.
Zelfde uitleg maar goed.......................

https://www.youtube.com/watch?v=9lAXnqEuH1I
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Nog even een quote waar geen moer van klopt.
De betreffende meneer beweert dit dus:

"Klasse G draait rond het leveren van audio in de hoogste kwaliteit, zonder het minste spoor van crossover vervorming", legt Davidson uit.

En nu ben ik er wel klaar mee.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

CiteerWhat is a Class G Amplifier?
Definition
Class G amplifiers are similar to class AB amplifiers except they use two or more supply voltages.

When operating at low signal levels, the amplifier uses a lower supply voltage. As the signal level increases, the amplifier automatically picks the appropriate supply voltage.

Class G amplifiers are more efficient than class AB amplifiers since they use the maximum supply voltage only when required, while a class AB amplifier always uses the maximum supply voltage.

Synonyms

bron

EfficiĆ«nt dus altijd goed :yes: 
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4