NAD C 3050

Gestart door ArjenAH, februari 19, 2025, 16:08:13

Vorige topic - Volgende topic

RHK en 3 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: NB op maart 05, 2025, 12:34:32Pm 6007 heeft meer power en een erg fijne AKM dac. Verder boeit het mij niet wat en ander daar van vind.

Beide 45 wpc mijn beste.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NB

Citaat van: SB_Marantz op maart 05, 2025, 14:55:42Beide 45 wpc mijn beste.

Beide ook op 230 volt.
Ik heb ze alle twee en jij niet.

Sorry voor de vervuiling van je Topic en veel plezier met je nieuwe versterker, Arjen.
I

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Citaat van: SB_Marantz op maart 05, 2025, 09:50:25Klasse G is een apart ontwerp en wordt zelden meer toegepast.

Nieuwste model Arcam receiver;   https://www.arcam.co.uk/product,hda,av-receivers,avr31.htm

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

ArjenAH

Citaat van: NB op maart 05, 2025, 17:05:21Beide ook op 230 volt.
Ik heb ze alle twee en jij niet.

Sorry voor de vervuiling van je Topic en veel plezier met je nieuwe versterker, Arjen.
I

Dankjewel ben wel wat gewend hoor, er zijn altijd mensen die denken dat ze alles weten.
Arcam A25
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

SB_Marantz

Ik was al een beetje aan het snuffelen geweest.
Arcam past deze topologie inderdaad in meerdere modellen toe.
Het is wel grappig wanneer je weet hoe het werkt.

Had je dat al eens bekeken?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Het werkt als je de receiver aan zet.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

SB_Marantz

Beetje humor in de tent.  :schater:

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op maart 05, 2025, 17:42:53Dankjewel ben wel wat gewend hoor, er zijn altijd mensen die denken dat ze alles weten.

Deze meneer weet het ook en kan het onderbouwen S B Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 05, 2025, 18:52:23Beetje humor in de tent.  :schater:

Ja maar kom niet aan de gouden oortjes

o ja er was ooit iets met ABx of zoeits
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

SB_Marantz

Citaat van: JohnWx op maart 05, 2025, 19:03:27Deze meneer weet het ook en kan het onderbouwen S B Marantz

De materie die hier besproken werd was totaal niet ingewikkeld.
Wanneer de heren geen nette reactie kunnen geven is dat niet mijn probleem.
De 2 reacties ......nou ja , Niet eens de moeite om daar nog op in te gaan.  :gaap:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ArjenAH

Toch besloten om voor de Arcam A25 te gaan. De reden is dat de Arcam A15 geen G versterker is maar een A/B. Ik heb Iear gevraagd een nieuw prijs voorstel te doen. a.s. dinsdag neem ik de beslissing.
Arcam A25
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Roon server Nucleus

Frits Denon

Citaat van: ArjenAH op Gisteren om 06:51:45Toch besloten om voor de Arcam A25 te gaan. De reden is dat de Arcam A15 geen G versterker is maar een A/B. Ik heb Iear gevraagd een nieuw prijs voorstel te doen. a.s. dinsdag neem ik de beslissing.

Heb je ze beide gehoord? Ik keek laatst naar een streamer/ versterker combi van Cambridge de Evo 150 ter vervanging van mijn Denon PMA 2010ae en DNP 720ae. De D klasse werd mij door meerdere dealers afgeraden, omdat dat qua geluid toch wel wat anders was dan mijn A/B. Ik heb de Denon's dus gehouden.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

ArjenAH

Ik heb beide niet gehoord, maar wel recensies gelezen waar beide goed uit de bus kommen. Mijn inruil is de Arcam SA30 die wel een G versterker is. Ik wil niet een stapje terug doen, vandaar de keuze op de Arcam A25 versterker.
Arcam A25
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Roon server Nucleus

Frits Denon

Citaat van: ArjenAH op Gisteren om 08:17:33Ik heb beide niet gehoord, maar wel recensies gelezen waar beide goed uit de bus kommen. Mijn inruil is de Arcam SA30 die wel een G versterker is. Ik wil niet een stapje terug doen, vandaar de keuze op de Arcam A25 versterker.

Okay, ik begrijp dat klasse G een combi is van klasse A (op lager volume) en klasse A/B (op hoger volume). Zou goed moeten komen. Maar je kunt altijd terug als het niet goed komt, neem ik aan.

Veel plezier bij het uitproberen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Citaat van: Frits Denon op Gisteren om 08:28:54Okay, ik begrijp dat klasse G een combi is van klasse A (op lager volume) en klasse A/B (op hoger volume). Zou goed moeten komen. Maar je kunt altijd terug als het niet goed komt, neem ik aan.

Veel plezier bij het uitproberen.

Er is niets mis met een klasse AB ontwerp.
Klasse G is geen klasse A op laag volume en AB op hoger volume.

Ik zal het uitleggen: Hoe hoger je het volume zet hoe hoger de voltage rail wordt en vice versa.

Anders gezegt: Hoe lager je het volume zet wordt is er minder positieve en negatieve VDC beschikbaar.

Bij bv een 100 Watt @ 8 Ohm versterker heb je dus ongeveer een voedingsspanning van plus en min 55 VDC.
Die blijft contstant ongeacht het volume.
Het stroomverbruik is uiteraard wel volume afhankelijk.

Bij een klasse A ontwerp staan de powertransistoren continu in geleiding en wordt het ding dus pisheet en trekt dus ongeacht het volume het maximale uit het net.
Een AB ontwerp doet dit niet.

Dus het is alleen een kwestie van effiecientie waarbij klasse D bovenaan staat.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM