NAD C 3050

Gestart door ArjenAH, februari 19, 2025, 16:08:13

Vorige topic - Volgende topic

RHK en 1 gast bekijken dit topic.

ArjenAH

Weer zoiets waar je verliefd op kan worden... ik eerlijk gezegd wel redface Het heeft een mooie retro uitstraling.
Er zit een DAC in die ik niet ken, goed of juist helemaal niks... Kan iemand mij helpen of dit een goede investering is.
Arcam SA30
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op februari 19, 2025, 16:08:13Weer zoiets waar je verliefd op kan worden... ik eerlijk gezegd wel redface Het heeft een mooie retro uitstraling.
Er zit een DAC in die ik niet ken, goed of juist helemaal niks... Kan iemand mij helpen of dit een goede investering is.

Goede investering is het nooit  :|

Mooi ding DAC is prima er bestaan geen slecht DAC chips
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

SB_Marantz

NAD= Niet Altijd Defect.  :schater:

Sorry, kon het niet laten.

Durf er niets over te zeggen dmv wat plaatjes.

schema?

Mare houd je van retro/vintage ?

Koop dat dan ook.

Wel opletten met die verkopertjes.......heel erg zelfs!
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ArjenAH

Citaat van: SB_Marantz op februari 19, 2025, 18:58:03NAD= Niet Altijd Defect.  :schater:

Sorry, kon het niet laten.

Durf er niets over te zeggen dmv wat plaatjes.

schema?

Mare houd je van retro/vintage ?

Koop dat dan ook.

Wel opletten met die verkopertjes.......heel erg zelfs!
Nogal sceptisch vind ik, maar je had niets anders verwacht  byebye
Arcam SA30
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Roon server Nucleus

SB_Marantz

Het was een erg makkelijk inkoppertje.   clown1

Vragen stellen en dan reageren als een ..... byebye
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ArjenAH

Ik had een oude NAD audio streamer maar nu gekozen voor een streamer van Arcam, de eenvoudigste uitvoering de ST5.
De DAC die er inzit is minder dan mijn Arcam SA30 daarom sluit ik de ST5 digitaal aan  op de SA30.
Er zit een mooie app bij voor het afspelen van muziek De ST5 is ook Roon Ready dit zal ik het meeste gebruiken.
Woensdag wordt hij bezorgd. hello
Arcam SA30
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Roon server Nucleus

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op februari 24, 2025, 11:01:19Ik had een oude NAD audio streamer maar nu gekozen voor een streamer van Arcam, de eenvoudigste uitvoering de ST5.
De DAC die er inzit is minder dan mijn Arcam SA30 daarom sluit ik de ST5 digitaal aan  op de SA30.
Er zit een mooie app bij voor het afspelen van muziek De ST5 is ook Roon Ready dit zal ik het meeste gebruiken.
Woensdag wordt hij bezorgd. hello

Hoezo is de dac minder ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ArjenAH

Citaat van: JohnWx op februari 24, 2025, 12:43:50Hoezo is de dac minder ?
Ja hoezo is de DAC minder, is een moeilijke vraag...
Mijn Arcam SA30 heeft een 32-bit DAC,Sabre ES9038Q2M DAC en de Arcam TS5 heeft een 24-bit DAC ESS ES9018.
Dit zijn twee verschillende DAC's met verschillende technologieën.

Of het verschil hoorbaar is kan ik niet. zeggen, omdat dit zoveel van verschillende factoren afhangt.  notworthy
Arcam SA30
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Roon server Nucleus

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op februari 24, 2025, 14:19:25Ja hoezo is de DAC minder, is een moeilijke vraag...
Mijn Arcam SA30 heeft een 32-bit DAC,Sabre ES9038Q2M DAC en de Arcam TS5 heeft een 24-bit DAC ESS ES9018.
Dit zijn twee verschillende DAC's met verschillende technologieën.

Of het verschil hoorbaar is kan ik niet. zeggen, omdat dit zoveel van verschillende factoren afhangt.  notworthy

thx ++++

ArjenAH

Ik heb de Arcam ST5 binnen en geïnstalleerd. Ik heb mijn Arcam SA30 zo geconfigureerd dat hij functioneert als eindversterker. (ik heb het volume vast gezet en kan dit nu regelen met de TS5). Ik moet eerlijk zeggen dat de ST5 goed presteert, hij klinkt net even iets donkerder dan de SA30.
Ik kan de ST5 ook digitaal aan sluiten maar dan ben ik beperkt tot maximaal 195 kHz en aangezien ik nog heel wat DSD muziek bestanden heb, heb ik voor de analogen aansluiting gekozen.

Arcam SA30
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Roon server Nucleus

ArjenAH

Het verbaast mij hoe goed deze DAC ES9018M2 in mijn Arcam TS5 streamer presteert. Ik heb Room Correction op mijn Arcam SA30 uitgezet en het klinkt nog heel goed. Ik ben van plan de Arcam SA30 geïntegreerde versterker in te ruilen voor de Arcam A15 versterker bij Iear.nl. Wel kan het nog wel even duren. :eerie: :gaap: 
Arcam SA30
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Roon server Nucleus

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op Gisteren om 19:08:45Het verbaast mij hoe goed deze DAC ES9018M2 in mijn Arcam TS5 streamer presteert. Ik heb Room Correction op mijn Arcam SA30 uitgezet en het klinkt nog heel goed. Ik ben van plan de Arcam SA30 geïntegreerde versterker in te ruilen voor de Arcam A15 versterker bij Iear.nl. Wel kan het nog wel even duren. :eerie: :gaap:

elke andere dac zou het zelfde doen mijn inziens en deccenia ervaring

ArjenAH

Citaat van: JohnWx op Vandaag om 10:34:08elke andere dac zou het zelfde doen mijn inziens en deccenia ervaring
Klopt, tegenwoordig doet elke dac het wel goed, maar er moet toch ook verschil zijn? Of denk jij dat elke dac het zelfde klinkt? HLP
Arcam SA30
Arcam ST5
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Roon server Nucleus