NAD C 3050

Gestart door ArjenAH, februari 19, 2025, 16:08:13

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: RHK op maart 19, 2025, 18:03:40een sluipschutter  8-)

Zekeringen doorbranden heb geen flauw idee  :roll:  :evil:  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

SB_Marantz

Citaat van: JohnWx op maart 19, 2025, 18:00:52Wat is "killer" en analytisch  :-(

Een scherpe weergave.

De T amp die je misschien wel kent had dat ook. Het hoog liep duidelijk op wat je ook makkelijk op de scope met een blokgolf kon zien.
Zeker 6 db als het niet meer was.

Dus klasse D is nog steeds niets als ik het zo lees.
Ik dacht dat dat in de loop der jaren wel beter geworden zou zijn.
Kun je nagaan.....in de Marantz PM-10 van 10 mille zitten 2 Ncore hypex modules als eindversterkers!
Een lachertje nietwaar?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Citaat van: JohnWx op maart 19, 2025, 18:09:17Zekeringen doorbranden heb geen flauw idee  :roll:  :evil:  :-D

Sorry John, effe een beetje humor zo af en toe.

En voor SB, ik heb een Rotel klasse D, die doet het echt wel knap vind ik zelf.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op maart 19, 2025, 10:04:11Poeh!

Ik heb mezelf daar niet echt in verdiept om de doodsimpele reden dat de eerste generaties als een natte krant versterkten/klonken en dus verloor ik mijn interesse daarin.

Wat zijn volgens jou de eerste generaties Hypex versterkers?

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

TurboMarco

CiteerDus klasse D is nog steeds niets als ik het zo lees

Als ik het zo lees is "facts count" ook niet bepaald van toepassing.

Goed dan ieder zijn eigen waarheid dat is wat ik lees, en eigenlijk verbaast het mij niets.

edit; Ik kan mij nog goed een ABX test voor de geest halen waarbij een Sony, Densen pre-ev combi en een DIY amp met 2x Hypex UCD180 werden getest en niemand het verschil kon duiden.
Iets wat ik toch vrij vaak aangehaald heb en men blijkbaar liever niet over praat.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

SB_Marantz

Citaat van: RHK op maart 19, 2025, 19:17:41Sorry John, effe een beetje humor zo af en toe.

Die in jouw onderschrift staat niet in ieder geval
Zoals ik aanhaalde heb ik mijn interesse in klasse D snel verloren om genoemde redenen.
Het zou zomaar kunnen dat het heden ten dage prima en correct versterkt.
Ik blijf bij buizen zoals de befaamde model 7 en 8b en de AB versterking.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Citaat van: SB_Marantz op maart 19, 2025, 20:05:53Die in jouw onderschrift staat niet in ieder geval
Zoals ik aanhaalde heb ik mijn interesse in klasse D snel verloren om genoemde redenen.
Het zou zomaar kunnen dat het heden ten dage prima en correct versterkt.
Ik blijf bij buizen zoals de befaamde model 7 en 8b en de AB versterking.

Klasse AB heeft eerlijk gezegd ook mijn voorkeur. Ik kon de Rotel (klasse D), destijds als demo voor een hele knappe prijs kopen en kon die daarom niet laten staan en hij versterkt gewoon goed. Klasse G is dan een mooie combi van die 2.

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

ArjenAH

Ik gebruik nu de DAC in de A25 en moet zeggen dat het heel goed klinkt. De G versterker geeft veel details weer op laag vermogen, precies wat ik nodig had om niet mijn buren lastig te vallen  HB Ben er zeer tevreden mee.
Arcam A25
Arcam ST25
NAD M10 v2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
NAS DS224+
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon B&W PX8
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

Frits Denon

Mooi. Veel luister plezier.

Ik blijf ook mooi bij klasse AB versterking, net als SB. Zeer tevreden mee.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Ik zou prima met die Accuphase kunnen leven denk ik.  :yes:

Dat is nog een van de zeer weinige fabrikanten die op eigen poten staat en geen BS verkoopt. De kwaliteit (nog) hoog houdt etc.

Heb er zat over de ''vloer'' gehad.
Oudjes en de jongste was de C2800 preamp als ik me niet vergis.

Ook de kleintjes zoals de E-205 en 6 zijn meer dan prima met 1 zwakker punt maar dat is mechanisch altijd wel te herstellen/ reinigen.
Verder alleen normaal onderhoud.

Ik heb geen behoefte aan echte klasse A schakelingen. Of pseudo klasse A wat alleen high bias is, B , D , G of H.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

Citaat van: SB_Marantz op maart 20, 2025, 09:01:45Ik zou prima met die Accuphase kunnen leven denk ik.  :yes:

Dat is nog een van de zeer weinige fabrikanten die op eigen poten staat en geen BS verkoopt. De kwaliteit (nog) hoog houdt etc.

Heb er zat over de ''vloer'' gehad.
Oudjes en de jongste was de C2800 preamp als ik me niet vergis.

Ook de kleintjes zoals de E-205 en 6 zijn meer dan prima met 1 zwakker punt maar dat is mechanisch altijd wel te herstellen/ reinigen.
Verder alleen normaal onderhoud.

Ik heb geen behoefte aan echte klasse A schakelingen. Of pseudo klasse A wat alleen high bias is, B , D , G of H.

Plaatjes plaatsen is hier wat lastig, maar zo kan het ook: https://www.accuphase.com/model/e-270.html

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: RHK op maart 19, 2025, 19:17:41Sorry John, effe een beetje humor zo af en toe.

moet ook humor  HB

Vind alleen de superlatieven vvveeeelllll te groot in audioland en vooral versterkers cd dac etc kabels

Speaker en de kamer bepalen in mijn optiek 95/97%
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

Citaat van: JohnWx op maart 20, 2025, 10:46:09Speaker en de kamer bepalen in mijn optiek 95/97%

Klopt en de versterker mag wel wat power hebben, lees: lekker stabiel zijn.

JohnWx

Citaat van: Frits Denon op maart 20, 2025, 12:21:25Klopt en de versterker mag wel wat power hebben, lees: lekker stabiel zijn.

Hoeveel heb je echt nodig  8-)

Graag in 2  berichten reageren hebben we 10 pagina's gehaald  HB