Ok, hij staat......
Een ding is zeker, ziet er wat beter uit als de Kef Q6C
In het echt iets minder blauw als op de foto, bij weinig licht zo goed als zwart (dat zal Midnight zijn), de zon erop en hij wordt Blue Metallic .
Geluid is direct een stuk frisser en helderder dan de Q6, mooi midden gebied, lekker helder hoog.
Wel vreemd is dat ik een crossover krijg van
80Hz (
![Geschrokken :-o](https://marantzforum.nl/forum/Smileys/default/shocked.gif)
), terwijl het
3dB punt op 50Hz zit volgens de specs.
Zou dan ook wel moeten met 2 woofers in deze grote kast, en poort.
De Q6 krijgt op dezelfde plek
60Hz mee, die kan hier 3 keer uit, en zelfs de kleine Klipsch 140D krijgt 60Hz.
Als ik alles los trek en de sub uitschakel, dan subwoofer test files door de Center laat afspelen, slaagt deze met flag en wimpel.
Echt sterke goede (sub)bass, files van 30 en 40Hz worden zonder problemen afgespeelt, moet de Center dan wel wat harder zetten om 30-40Hz te horen, maar ook dat is geen probleem voor deze Smurf.....
Beide woofers werken en staan lekker te trillen op de sub files.
Ik snap die 80Hz dan ook niet, misschien nog maar eens een rondje Audyssey doen, maar het lijkt mij dat dat niet veel beter zal worden, of er was wat mis met die run.
Ik hoorde het al dat de center minder laag klonk dat de Klipsch 140D tijdens de Audyssey run.
Ik heb in het verleden meer dit formaat centers gehad, die werden altijd op 40Hz of Fullrange neer gezet.
Duik daar de komende dagen wel in en laat weten hoe dit afloopt, hoop dat dit smetje op deze prachtige center wel opgelost gaat worden.
EDIT:
Net een tweede run gedaan, de center zowat tegen de achtermuur geplaatst, maar dat maakt geen moer uit, er blijft 80Hz uit komen.
Vreemd dat de Q6 die 3x zo klein is met 60Hz komt.
Ok, 80Hz is bruikbaar maar toch vind ik het een vreemde toestand en had zeker lager dan 80Hz verwacht voor dit formaat kast en 2 woofers.
En de center kan lager, en die ruimte zou ik verwacht hebben, maar wie weet met Audyssey XT32 ?
Ik krijg wel het idee dat B&W niet helemaal "eerlijk" is qua opgave laagste frequenties.
Alle modellen, de grote vloerstaanders, de boekplank modellen, en de center, hebben een opgave van 46/46Hz bij -6dB
Ook de meting van de center laat een behoorlijke dip zien bij 50Hz, en een piek bij 80Hz !!
Ik vraag mij dus af hoe B&W erbij komt om 50Hz bij 3dB als waarde op te geven, in de meeting zit 50Hz op bijna -20dB, 80Hz zit op 3 dB, die ik dus ook krijg
![Geschrokken :-o](https://marantzforum.nl/forum/Smileys/default/shocked.gif)
.......